اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دیدار سیاسی روی تشک کشتی


جام‌جهانی کشتی در لس‌آنجلس آمریکا فرصتی است تا بار دیگر ده قدرت بزرگ جهانی رو در روی هم قرار گیرند.

تابناک: جام‌جهانی کشتی در لس‌آنجلس آمریکا فرصتی است تا بار دیگر ده قدرت بزرگ جهانی رو در روی هم قرار گیرند. این‌بار اما تحولات سیاسی موجب شده تا گروه‌بندی‌های مسابقات جام‌جهانی رنگ بوی دیگری به خود بگیرد. تقابل ایران و ایالات متحده امریکا در خاک این کشور در کنار همگروهی و رودررویی روسیه با اوکراین پرتنش شاید موجب شود که مسابقات کشتی در دو روز جام‌جهانی چیزی فراتر از یک مسابقه روی تشک کشتی باشد.

 از صبح فردا به وقت ایالات متحده امریکا ده تیم برتر مسابقات جهانی 2013 مجارستان در دو گروه پنج تیمی و در دو روز با هم دیدار می‌کنند تا قهرمان رقابت‌های جهانی سال 2014 مشخص شود. تیم ملی ایران به عنوان قهرمان دوره پیشین این رقابت‌ها امیدواراست تا بتواند از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. همگروهی ایران و امریکا در گروه یک این رقابت نویدبخش دیدارهای حساسی برای کشتی ایران در این رقابت‌هاست.

کاروان تیم ملی کشورمان روز گذشته در میان استقبال ایرانی‌های مقیم لس‌آنجلس وارد ایالات متحده امریکا شد و امیدوار است بتواند با حمایت تماشاگران ایرانی که تعدادشان در لس‌آنجلس چندان کم هم نیستند برابر آمریکا به پیروزی برسد. البته ایران در گروه یک علاوه بر آمریکا هند و ترکیه و ارمنستان هم هم‌گروه است اما دیدار با ایالات متحده امریکا برای ایرانی‌ها و امریکایی‌ها رنگ بوی دیگری دارد.

جایی که در یکی از مهم‌ترین دیدارهای این رقابت‌ها و در فینال المپیک لندن پس از شکست صادق گودری برابر جوردن باروز تصویری ثبت شد که خلاف آنچه در عالم سیاست میان این دو کشور می‌گذرد را به نمایش گذاشت. ریچ بندر مدیر اجرایی فدراسیون کشتی آمریکا در این خصوص گفت: کشتی سابقه در کنار یکدیگر جمع کردن کشورها با دیدگاه های متفاوت سیاسی رادارد.دراینجااست که کشتی نقطه مشترک این کشورها می شود. شاید ساده لوحانه باشد، ولی فکر می کنیم که کشتی نمونه خوبی از استفاده ورزش برای بهبود روابط انسانی است. حضور کشتی گیران روسیه و اوکراین درجام جهانی آمریکا فرصت خوبی برای اتفاقات احتمالا بزرگتر و بهتر است.

دیدار زیبای فینال 74 کیلوی المپیک 2012 لندن و دیدار زیبای گودرزی و باروز موجب شد تا برگزار کنندگان مسابقات امسال با الهام از آن دیدار لوگوی مسابقات را طراحی کنند. لوگوی طراحی شده در این مسابقات شامل پرچم 10 كشور شركت كننده به همراه دو كشتی گیر حاضر بر روی تشك به منظور نشان دادن اتحاد جهانی قرار گرفته است. این لوگو به دو صورت عمومی و افقی وجود دارد.



شعار تبلیغاتی این مسابقات با عنوان رشادت و افتخار نامگذاری شده است كه این كلمات به صورت هنری جهت تبلیغ مسابقات طراحی شده است. این طرح هنری شامل نمایش جردن باروز مدال آور طلای المپیك 2012 و همچنین صادق گودرزی دارنده مدال نقره المپیك از ایران است.

اما علی‌رغم اینکه جوردن باروز در این مسابقات در ترکیب تیم ملی آمریکا دیده می‌شود دیگر خبری از صادق گودرزی در ترکیب تیم ملی ایران نیست و چند ماهی از خبر شوک‌آور خداحافظی او از دنیای کشتی می‌گذرد



. اذرماه امسال و بعد از مصدومیت گودرزی از ناحیه مهره‌های گردن پزشکان تشخیص دادند که حضور مجدد او روی تشک کشتی ممکن است منجر به از دست دان سلامتی او شود و نائب قهرمان جهان و المپیک علی‌‍رغم اینکه همگان اینده درخشانی را برای او تصور می‌کردند مجبور شد با دنیای کشتی خداحافظی کند. در حال حاضر و در وزن 74 کیلوی ایران در این جام‌جهانی عزت‌الله اکبری و رضا افضلی حضور دارند و قرار است تا رودرروی جوردن باروز امریکایی قرار گیرند. باروز هم البته این روزها با دوران افسانه‌ای اش فاصله دارد و پس از ثبت 69 پیروزی پیاپی در رقابت‎‌های جهانی و معتبر ماه گذشته و در جریان رقابت‌های یاشاردوغوی ترکیه شکست خورد تا اسطوره شکست‌ناپذیری باروز در دنیای کشتی شکسته شود.

دیدار تیم‌های ایران و امریکا ساعت 18:30 روز نخست به وقت ایالات متحده برگزار می‌شود که به وقت ایران حوالی ساعت شش بامداد روز یکشنبه 25 اسفندماه می‌توانید پیگیر آن باشید.  رقابت‌های رده بندی و فینال نیز از ساعت 4:30 بامداد دوشنبه (26 اسفندماه) آغاز می‌شود.

گروه‌بندی مسابقات:



ترکیب کامل تیم‌های حاضر در جام‌جهانی امریکا:





















برنامه زمانبندی مسابقات






ساعت‌ها بر اساس ساعت اعلام شده توسط کمیته برگزاری و به وقت آمریکا تنظیم شده است. اختلاف زمانی ایران و امریکا تقریبا یازده ساعت و نیم است که به این ترتیب رقابت‌های رده بندی و فینال نیز از ساعت 4:30 بامداد دوشنبه (26 اسفندماه) آغاز می‌شود.


ویدیو مرتبط :
پایتخت3{صحنه بحال ورود نقی به تشک کشتی}

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدار کروبی با فعالان سیاسی و مدنی



 

 

 

دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت؛ گروهی معتقدند راهی به سوی برون رفت از طریق نرمش باید یافت اما ما می بینیم گروهی از عمر سعد گرفته تا الی آخر را به مردم و فعالان باسابقه و شناسنامه دار سیاسی نسبت داده اند.

به گزارش «اعتماد» مهدی کروبی که در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی و مدنی سخن می گفت، افزود؛ در حال حاضر به شخصه سخت ترین شرایط را تحمل می کنم، نه از لحاظ محدودیت و توهین و... بلکه به خاطر مردم، به خاطر شما، به خاطر فعالان سیاسی. کروبی خطاب به خانواده زندانیان سیاسی، فعالان دانشجویی و مدنی و... تصریح کرد؛ ما به یاد شما هستیم، التهاب هم داریم، اضطراب هم داریم، پیگیری هم داریم. از وضعیت پرونده ها هم باخبریم.