اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دیدار سفیر عربستان سعودی با منوچهر متكی



 

 

دیدار سفیر عربستان سعودی با منوچهر متكی

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس، منوچهر متكی در این دیدار ضمن ابراز امیدواری نسبت به این امر كه گام‌های خوب برداشته شده از جانب روسای 2 كشور اثرات خود را در جهت منافع هر 2 كشور بزرگ منطقه نمایان سازد، توسعه روابط ایران و عربستان را به نفع 2 طرف و جهان اسلام و منطقه دانست و از ایران و عربستان به عنوان كشور‌های مهم و تاثیرگذار در منطقه و سطح جهان یاد كرد.

 

وی گفتگو و همكاری‌های 2 كشور را موجب ارتقای جایگاه كشورهای اسلامی در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دانست.

وزیر امور خارجه با قدردانی از خدمات مسئولان عربستان به حجاج بیت‌الله‌الحرام و به ویژه زائران ایرانی، ابراز امیدواری كرد برخی از مشكلات جزئی نیز مرتفع شود.

وی افزود: امیدواریم شاهد برگزاری بسیار خوب مراسم حج در سال 89 باشیم.

متكی با اشاره به تاثیر رفت و آمدهای مقامات 2 كشور در سطوح مختلف، این گونه سفرها را زمینه‌ساز توسعه همكاری‌ها دانست و تاكید كرد: مشورت‌های تهران - ریاض در پرونده‌های منطقه‌ای اثرات مثبتی دارد.

سفیر عربستان در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با تاكید بر ادامه این گفتگوها، همكاری 2 كشور ایران و عربستان در موضوعات منطقه‌ای را حائز اهمیت دانست و آمادگی كشورش برای توسعه همكاری‌ها در زمینه موضوعات دو‌جانبه و مسائل منطقه‌ای اعلام داشت.

محمد بن عباس الكلابی افزود: ایران و عربستان در سطح روابط برادرانه موجود 2 كشور دیدگاه‌های مشتركی دارند و این امر ایجاب می‌كند تا مشورت‌های 2 كشور ادامه یابد.../خبرگزاری فارس


ویدیو مرتبط :
اجرای شاد منوچهر آذری در كنار ( منوچهر متكی ) ساری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

25 سال زندان برای متهم ایرانی آمریکایی قتل سفیر عربستان سعودی



ارباب سیر,تلاش برای ترور سفیر عربستان در آمریکا

25 سال زندان برای متهم ایرانی آمریکایی قتل سفیر عربستان سعودی

"جان کینان" قاضی دادگاه فدرال نیویورک نیز گفت: ارباب سیر صدور این حکم را درک می کند. او باید این درس را بیاموزد که نمی توان با چنین موضوعاتی، با تساهل برخورد کند.

دادگاهی در آمریکا یک شهروند ایرانی آمریکایی را به اتهام تلاش برای قتل سفیر عربستان سعودی در واشنگتن به 25 سال زندان محکوم کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "منصور ارباب سیر" پس از چند جلسه محاکمه در منطقه منهتن نیویورک، به این مجازات محکوم شد.

ارباب سیر 58 ساله در جلسه دادگاه اکتبر گذشته اعتراف کرد که قصد داشت با اجاره آدمکش از اعضای مافیای قاچاق مواد مخدر در مکزیک، طرح ترور "عادل الجبیر" سفیر عربستان سعودی در واشنگتن را عملی کند.

"جان کینان" قاضی دادگاه فدرال نیویورک نیز گفت: ارباب سیر صدور این حکم را درک می کند. او باید این درس را بیاموزد که نمی توان با چنین موضوعاتی، با تساهل برخورد کند.

قبلا دادستانی دادگاه جنایی نیویورک برای این متهم (منصور ارباب سیر)، مجازات 25 سال زندان را درخواست کرده بود.

در آخرین جلسه دادگاه هم نمایندگان دادستانی اعلام کرده بودند: اقدام یک ایرانی آمریکایی برای ترور "عادل الجبیر" سفیر عربستان سعودی در واشنگتن، "جنایت بسیار خطرناک" است.

"ارباب سیر" یک شهروند آمریکایی ایرانی است که گذرنامه ایرانی هم در اختیار دارد. او در ماه اکتبر گذشته اعتراف کرد مامور شده بود در فصل بهار تا پاییز 2011 به بهانه های مختلف به مکزیک برود تا مقدمات ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن را فراهم کند.

مقامات آمریکایی می گویند او تعدادی از قاچاقچیان مواد مخدر و مجرمان در مکزیک را برای ترور الجبیر اجیر کرده بود که از قضا آنها ماموران مخفی دولت آمریکا بودند.

ارباب سیر قرار بود برای ترور الجبیر مبلغ 1.5 میلیون دلار به مجرمان مکزیکی بپردازد و در همین راستا، 100 هزار دلار به عنوان پیش پرداخت، ارائه کرده بود.

دادستانی اضافه کرده است: در صورت عملی شدن برنامه ترور سفیر عربستان سعودی، نه تنها او و تعداد زیادی از افراد عادی و بی گناه کشته می شدند بلکه این حادثه تاثیر زیادی بر روابط بین المل و دیپلماتیک در آمریکا داشت.

ارباب سیر در 29 سپتامبر 2011 در فرودگاه بین المللی کندی نیویورک دستگیر شد.وی به همراه یک متهم ایرانی دیگر به نام غلام شکوری که هنوز بازداشت نشده است؛ در این پرونده متهم شده اند.

دولت ایران هر گونه ارتباط با این موضوع را به صورت جدی رد کرده است./عصرایران