اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دیدار سفیر ایران با وزیر دادگستری ایتالیا و دعوت از وی برای سفر به تهران



عصر ایران - سید محمد علی حسینی سفیر ایران در رم با آنجلیو آلفانو وزیر دادگستری ایتالیا ملاقات کرد.در این دیدار که معاونان ورئیس کابینه وزیر ومسئول پیگیری مربوط به امور ایران در این وزارتخانه نیز حضور داشتند، طرفین  در خصوص گسترش روابط حقوقی و قضائی دو کشور به تفصیل دیدار و گفتگو کردند.

 

وزیر دادگستری ایتالیا ضمن ابراز خرسندی از این دیدار با اشاره به زمینه های مشترک موجود در مناسبات قضائی و حقوقی ایران و ایتالیا در زمینه های مختلف از جمله مقابله با قاچاق مواد مخدر و همکاریهای پلیس بین الملل، همکاری در زمینه های کنوانسیونهای بین المللی از جمله بازبینی در کنوانسیون پالرمو و نیز موضوع حقوق بشر را به عنوان برخی زمینه های موجود برای همکاری های آتی برشمرد.

وی افزود: ما برای تقویت روابط با ایران اهمیت خاصی قائلیم و این ملاقات را به عنوان اولین ملاقات با شما بسیار مهم تلقی می کنم.

سفیر ایران نیز ضمن ابراز رضایت از همکاری های دو کشور در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مشارکت پلیس بین الملل ایران و ایتالیا و نیز سفرهای انجام شده برخی قضات و وکلای دو کشور، همکاری درسایر زمینه ها را نیز ضروری دانست.

وی با اشاره به آخرین تحولات مربوط به امضا و تصویب کنوانسیون های مقابله با فساد و مقابله با جرایم سازمان یافته (پولشوئی) در ایران برخی زمینه های مشترک همکاری در حوزه های حقوقی وقضائی از جمله همکاری در راستای تدوین موافقتنامه های معاضدت قضائی و استرداد مجرمین ، برگزاری سمینارهای علمی وتخصصی پیرامون شناخت نظام حقوقی دو کشور در محافل دانشگاهی و حقوقی، همکاری در راستای مفاد کنوانسیونهای بین المللی حقوقی را یادآور شد.

سفیر ایران همچنین بر لزوم گسترش تبادل هیاتهای قضائی دو کشور بمنظور شناخت نظامهای حقوقی و همکاری نزدیکتر مقامات دو کشور تاکید کرد.

وی از وزیر ایتالیائی و معاونانش برای سفر به کشورمان دعوت کرد.../عصر ایران


ویدیو مرتبط :
دیدار وزیر صنعت ایران و وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفر مخالفان داخلی سوریه به تهران و دیدار با معاون وزیر خارجه ایران



سفر مخالفان داخلی سوریه به تهران,به رسمیت شناختن مخالفان داخلی سوریه

سفر مخالفان داخلی سوریه به تهران و دیدار با معاون وزیر خارجه ایران

پیرو رایزنی‌های مستمر با هیات تنسیق، معاون و اعضای هیات رییسه این شورا ( یکی از گروه های مخالف داخلی در سوریه ) سفر سه روزه‌ای را به منظور رایزنی‌های مشترک در آستانه برگزاری کنفرانس بین‌المللی ژنو به جمهوری اسلامی ایران داشتند و در این سفر با معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه دیدار و مذاکره کردند.

به گزارش ایسنا در این دیدار حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه با تشریح دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران با هدف حل و فصل سیاسی بحران سوریه به‌ویژه در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، تداوم ارتباطات و تبادل آراء با هیات تنسیق سوریه را در راستای منافع و مصالح مردم سوریه بر شمرد و با تاکید بر اهمیت نقش‌پذیری مردم سوریه در تحولات سیاسی آینده این کشور، هرگونه مداخله خارجی را در سوریه مردود دانست.

او ضمن حمایت از اجماع بین‌المللی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه، بر ضرورت توقف فوری خشونت‌ها و آغاز گفت‌وگوهای ملی میان دولت، معارضه و نمایندگان آحاد مردم این کشور به عنوان تنها راه حل توافق سیاسی با هدف عبور از بحران سوریه تاکید کرد و کمک‌های انسان‌دوستانه جامعه جهانی را به منظور کاهش درد و رنج ملت سوریه خواستار شد.

معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه ایران در پایان بر تداوم کمک‌های انسان‌دوستانه کشورمان به ملت و دولت سوریه تاکید کرد.

هیثم مناع نیز در این دیدار ضمن ابراز خشنودی خود و هیات تنسیق از همکاری‌های مشترک با کشورمان، بر ضرورت تداوم رایزنی‌های مشترک تاکید کرد و مشارکت جمهوری اسلامی ایران را در فرآیند ژنو 2 امری ضروری و حیاتی دانست. /ایسنا