اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دیدار رییس جمهور ترکیه با رهبر انقلاب


رییس جمهوری ترکیه با رهبرمعظم انقلاب اسلامی دیدار کرد.

ایسنا: آقای رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه عصر امروز (سه شنبه) با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد.

مشروح خبر و تصاویر تکمیلی از این دیدار متعاقباً منتشر خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
رییس جمهور در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رهبر انقلاب: به هیچ کاندیدایی نظر ندارم/رییس‌جمهور آینده حاشیه‌سازی نکند



سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم امام(ره)

مقام معظم رهبری در حرم امام(ره):

به هیچ کاندیدایی نظر ندارم/رییس‌جمهور آینده حاشیه‌سازی نکند

رهبر معظم انقلاب با اشاره به مساله انتخابات در کشور تاکید کردند: انتخابات مظهر هر سه باوری است که در امام(ره) وجود داشت و باید در ما وجود داشته باشد. مظهر خداباوری و مردم‌باوری، انتخابات است و در واقع انتخابات مظهر اراده آحاد مردم است و این مردم هستند که مسئولان کشور را به این وسیله انتخاب می‌کنند.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) تصریح کردند: انتخابات مظهر خودباوری است چون هر کسی که رای در صندوق می‌اندازد احساس می‌کند در سرنوشت کشور خود دخالت کرده است.

ایشان با تاکید بر اینکه "اصل مطلب در انتخابات، ایجاد حماسه سیاسی است"، افزودند: حضور حماسی مردم در پای صندوق‌هاست و حماسه یعنی باور افتخارآفرینی که با شور و هیجان انجام می‌گیرد و این معنای حماسه است. هر رأیی که شما به یکی از نامزدها بدهید رأی به جمهوری اسلامی ایران داده‌اید و رأی اعتماد به نظام و سازوکار انتخابات است.

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانشان اظهار کردند: دشمنان در پی این هستند که از انتخابات تهدید درست کنند، در حالی که انتخابات فرصت نظام اسلامی است. آنها امید دارند که انتخابات سرد باشد تا بتوانند بگویند مردم به نظام اسلامی علاقه‌ای ندارند یا به دنبال به وجود آوردن فتنه هستند کما اینکه در انتخابات سال 88 به دنبال انتخابات پرشور، فتنه درست کردند. دشمنان ملت به دنبال این چیزها هستند.

ایشان تصریح کردند: دشمنان این ملت 9 دی را فراموش کرده‌اند. آن کسانی که فکر می‌کند در این کشور اکثریتی خاموش و مخالف با نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، یادشان رفته که 34 سال است که هر سال در 22 بهمن در همه شهرهای این کشور جمعیت‌های عظیم به دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران بیرون آمده و مرگ بر آمریکا می‌گویند.

مقام معظم رهبری تصریح کردند: یک روز می‌گویند انتخابات مهندسی شده است، یک روز می‌گویند انتخابات آزاد نیست، یک روز می‌گویند انتخابات از نظر مردم مشروع نیست، در حالی که نه مردم و نه انتخابات و نه نظام جمهوری اسلامی ایران را نمی‌شناسند و آنجایی را هم که می‌شناسند بی‌انصافی می‌کنند و ابایی از این بی‌انصافی ندارند.

رهبر معظم انقلاب در ادامه با تاکید بر آزاد بودن انتخابات در جمهوری اسلامی ایران، تصریح کردند: کجای دنیا اینگونه است؟ در آمریکا و در دنیای سرمایه‌داری چنین است؟ در کشورهای سرمایه‌داری اگر عضو این دو حزب یا سه حزب بودند و پشتیبانی سرمایه‌دارها و مافیای قدرت و ثروت را داشتند می‌توانند در عرصه انتخابات وارد شوند و تبلیغات کنند. هرکس انتخابات آمریکا را دنبال کرده باشد، این سخن را تصدیق می‌کند که افرادی بودند که مورد حمایت صهیونیست‌ها و شبکه سرمایه‌داری بین‌المللی نبوده‌اند و هرکاری کردند نتوانستند وارد عرصه انتخابات شوند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه "در کشور ما نامزد‌ها به طور مساوی و بدون خرج کردن یک ریال، ساعت‌ها در برنامه‌های گوناگون با مردم حرف می‌زنند"، تصریح کردند: در نظام جمهوری اسلامی برای وارد شدن در عرصه انتخابات تنها مساله مطرح، قانون است که یک عده می‌توانند بیایند و یک عده نمی‌توانند و این را قانون مشخص کرده و کسانی که این تشخیص را می‌دهند، طبق قانون عمل می‌کنند.

ایشان همچنین خاطرنشان کردند: دشمن بر همه این واقعیت‌ها چشم می‌بندد و حرف می‌زند و حنجره‌ها و زبان‌های بی‌تقوا نیز آنها را تکرار می‌کنند.

مقام معظم رهبری افزودند: ملت ایران با حضور، ایستادگی و عزم راسخ خود به همه ترفندها پاسخ خواهند داد و پاسخشان کوبنده و قاطع خواهد بود.

ایشان در ادامه خطاب به نامزدها تاکید کردند: اینکه نامزدها در این برنامه‌ها زبان به نقد می‌گشایند، حق آنهاست به هرچه انتقاد دارند نقد کنند. انتقاد به معنی عزم و نیت برای پیمودن آینده پرتلاش است نه سیاه‌نمایی و بی‌انصافی.

رهبری با بیان اینکه "من به هیچ‌کس نظر ندارم"، تاکید کردند: حالا رسانه‌های خارجی می‌گویند فلانی به کسی نظر دارد اما من به هیچ‌کس نظر ندارم.

ایشان ادامه دادند: به آنها که می‌خواهند انتقاد کنند می‌گویم انتقاد کنند اما سیاه‌نمایی نباشد. انکار کارهای برجسته این دولت و دولت‌های قبلی نباشد انتقاد، انکار جهاد مثبت نیست. بلکه باید ضعف‌ها را بگویند هیچ‌کس امروز از صفر شروع نمی‌کند هزاران کار صورت گرفته است و هزاران زیرساخت به وجود آمده است، هر کاری که می‌کنند باید از اینجا به بعد باشد، این همه کار را نمی‌شود به بهانه مشکلات و گرانی و تورم انکار کرد.

مقام معظم رهبری با بیان اینکه "البته مشکلاتی وجود دارد"، یادآور شدند: باید کسی بیاید که مشکلات را حل کند اما این نباشد که هرآنچه صورت گرفته است را انکار کنیم. کاندیداها وعده نشدنی ندهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند:‌ کاندیدا‌ها طوری وعده ندهند که اگر در خرداد سال آینده نوار صحبت‌هایشان برایشان پخش شد، شرمنده مردم باشند و طوری وعده ندهند که در صورت عدم موفقیت در انجام آنها، تقصیر را بر عهده این و آن بیندازند؛ چراکه رییس‌جمهور در کشور ما بر اساس قانون اساسی امکانات فوق‌العاده‌ای در اختیار دارد.

ایشان ادامه دادند: رییس‌جمهور همه ارکان اجرایی، بودجه و توان استفاده از تمام ظرفیت‌ها و صاحب‌نظران را در اختیار دارد و طبق قانون اساسی دستش برای اختیارات اجرایی باز است و تنها محدودیت او قانون است. البته محدودیت به این معنا نیست که دست رییس‌جمهور بسته است؛ قانون نقش هدایت‌کننده دارد. لازم است رییس‌جمهور آنچه را که مردم به آن نیاز دارند پیش روی خود قرار دهد.

رهبر معظم انقلاب خطاب به رییس‌جمهور آینده ایران تاکید کردند: رییس‌جمهور قول دهد با عقل و درایت عمل کند، رییس‌جمهور قول دهد که با برنامه پیش‌ برود، رییس جمهور قول دهد با پشتکار پیش برود و از همه ظرفیت‌های قانون اساسی استفاده کند، رییس‌جمهور قول دهد به مدیریت اوضاع کشور بپردازد، رییس‌جمهور قول دهد که به موضوع اقتصاد که امروز در نوک پیکان دشمنی‌های غرب با ایران قرار دارد بپردازد، رییس‌جمهور قول دهد حاشیه‌سازی نکند و دست اطرافیان خود را باز نگذارد، رییس‌جمهور قول دهد هیچ چشم‌داشتی به منابعی غیر از منابع ملی و داخلی نداشته باشد.

ایشان در ادامه تصریح کردند: برخی با این تحلیل غلط که به دشمنان امتیاز دهیم تا آنان ساکت بنشینند، صحبت می‌کنند اما باید بدانیم که آنان نگران بیداری اسلام هستند، آنان نگرانند چون ما و شما هستیم و جمهوری اسلامی مقتدر و پابرجاست.

رهبر معظم انقلاب در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه "14 خرداد مظهر دلبستگی ملت ایران به امام بزرگوار است"، خاطرنشان کردند: 14 خرداد فرصتی است تا از امام عزیزمان تجلیل کنیم و عرض ارادت و اخلاص کنیم. اگرچه یاد امام(ره) در میان ملت ما همواره زنده است، اما روز 14 خرداد مظهر دلبستگی ملت ایران به امام بزرگوار است.

ایشان خاطرنشان کردند: 14 خرداد امسال مصادف با شهادت جد بزرگوار ایشان حضرت موسی‌بن جعفر(ع) و پنجاهمین سال حادثه تعیین‌کننده و مهم 15 خرداد در سال 1342 است.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه "15 خرداد مساله و مقطع مهمی است"، تصریح کردند: 15 خرداد مبدا نهضت بزرگ روحانیت و مردم نیست، بلکه این روز، پیوند مردم با روحانیت را در این مقطع خطرناک و حساس نشان داد.

ایشان یادآور شدند: اتفاقات قبل از 15 خرداد 1342 نشان می‌دهد که نهضت روحانیت در این سال به اوج و نشاطی رسیده بود که دستگاه جبار چنین برخوردهای خشن با علما، طلاب و مراجع تقلید داشت؛ بنابراین 15 خرداد یک مقطع بسیار مهمی است.

مقام معظم رهبری در ادامه بیانات خود، با اشاره به سخنرانی حضرت امام خمینی(ره) در مدرسه فیضیه یادآور شدند: سخنرانی امام(ره) در مدرسه فیضیه یک سخنرانی تاریخی و تعیین‌کننده بود که بعد از اینکه امام را دستگیر کردند، در روز 15 خرداد عمدتا در تهران و نیز در قم و برخی شهرهای دیگر یک موج حرکت عظیم مردمی اتفاق افتاد و رژیم طاغوت با همه وجود با ارتش و پلیس خود، با دستگاه‌های امنیتی خود دست به سرکوب این حرکت مردمی زندند و یک قیام مردمی به وجود آمد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: این موضوع نشان‌دهنده این بود که مردم ایران، آحاد ملت با روحانیت با مرجعیت که مظهر آن امام بزرگوار بودند چنین پیوند مستحکمی دارند و نکته اینجاست که همین پیوند است که ضامن پیشرفت و اوج نهضت و پیروزی نهضت می‌شود.

ایشان تاکید کردند: هرجا حرکتی یا یک نهضتی به مردم متکی بود و مردم با آن همراه شدند، این نهضت قابل ادامه است اما اگر مردم با آن پیوند نخورند با حرکت اعتراضی ناکام خواهد ماند کما اینکه بعد از حادثه مشروطه در ایران قضایایی اتفاق افتاد و مبارزاتی هم از طرف گروه‌های چپ و هم از طرف گروه‌های ملی شروع شد ولی همه این‌ها در طول تاریخ نهضت‌های ایران سرنوشتشان شکست بود چون مردم با این‌ها نبودند.

رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه "15 خرداد نشان داد مردم پشت سر روحانیت هستند"، افزودند: با دستگیری امام(ره) آنچنان قیامتی در تهران و برخی شهرستان‌های دیگر اتفاق افتاد که سرکوب وحشتناکی انجام شد و تعداد زیادی کشته شدند. در 15 خرداد چهره خشن دیکتاتور و چهره بی‌رحم رژیم طاغوت کاملا خود را نشان داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه تاکید کردند: نکته دیگری که در قضیه 15 خرداد باید جوان‌ها و مردم عزیز ما به آن توجه کنند، این بود که در مقابل این کشتار بی‌رحمانه‌ای که در تهران و برخی نقاط دیگر به وجود آمد هیچ نهادی از نهادهای دنیا از این سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشر زبان به اعتراض نگشودند.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان با بیان اینکه "سه باور در امام(ره) بزرگوار وجود داشت"، خاطرنشان کردند: باور به خدا، باور به مردم و باور به خود از جمله باورهایی بودند که در وجود و تصمیم امام(ره) وجود داشت. امام(ره) با دل خود با مردم حرف زد و مردم هم با جان خود به او لبیک گفته و مردانه ایستادند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه "مردم ایران الگوی استقامت و بصیرت شدند"، تاکید کردند: مردم در چشم امام(ره)، عزیزترین و دشمنان مردم منفورترین بودند. اینکه شما ملاحظه می‌کنید امام در مقابل قدرت‌های سلطه‌گر لحظه‌ای از پا ننشست، عمدتا به این دلیل بود که قدرت‌های سلطه‌گر دشمن سعادت مردم بودند و امام دشمن مردم را دشمن می‌داشت و در باور به خود و اعتماد به نفس امام به مردم ایران ما می‌توانیم را تعلیم داد اما قبل از اینکه «ما می‌توانیم» را امام به ملت ایران تلقین کند، «ما می‌توانیم» را در وجود خود زنده کرد.

رهبر معظم انقلاب در ادامه با بیان اینکه "یکی از ابزارهای موثر دشمنان برای تسلط به ملت‌ها تلقین «نمی‌توانید» است تا آنها را مایوس کند"، افزودند: دشمن با این ترفند صدسال ملت ایران را از میدان‌های سیاست، علم و اقتصاد عقب نگه داشت اما امام(ره) این شجاعت را به ملت بازگرداند و ابزار تسلط ابرقدرت‌ها را از آنها گرفت. امام(ره) اعتماد به نفس، قاطعیت و شجاعت را به ملت ایران برگرداندند و ما ملت ایران احساس کردیم می‌توانیم، لذا حرکت کردیم، اقدام کردیم و امروز ملت ایران در میدان‌های مختلف پیروز شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه با بیان ویژگی‌ها و خصوصیات امام راحل یادآور شدند: امام(ره) چه در مدرسه فیضیه و در میان طلاب و مردم قم و چه در زمان تبعید و پس از آن با اتکاء به سه محور باور به خدا، باور به مردم و باور به خود قدرت‌های خارجی و دست‌نشاندگان آنها را تهدید کردند و این اعتماد به نفس به خود و نیروی ایمان به خدا بود که امام(ره) به آنها ایمان و باور داشت و همین باور در عمل و گفتار امام(ره) به ملت ایران منتقل شد.

ایشان خاطرنشان کردند: صدسال به ملت ایران تلقین کرده بودند که نمی‌توانید کشورتان را اداره کنید، عزت بدست آورید، ساخت و ساز کنید، در میدان عمل حرکت کنید و این باورمان شده بود.

رهبر معظم انقلاب با تاکید بر "اینکه این سه باور محور تصمیم‌گیری‌ها، اقدامات و سیاست‌های امام(ره) بود"، افزودند: در آغاز نهضت، در زمان تبعید و پس از آن این باور به امام(ره) قدرت داد به طوری که وقتی به ایران آمدند در اعلام نظام جمهوری اسلامی با ایستادگی صریح در مقابل نظم ظالمانه جهانی سخن گفتند و آنها را به چالش کشیدند.

مقام معظم رهبری خاطرنشان کردند: هیچ‌کس در حرف و عمل امام(ره) تا روزهای آخر زندگی نشانی از افسردگی، تردید، خستگی، وادادگی و تسلیم‌طلبی مشاهده نکرد در حالی که بسیاری از انقلابی‌های دنیا وقتی به پیری می‌رسند دچار تردید و محافظه‌کاری می‌شوند و گاهی حرف‌های اصلی خود را پس می‌گیرند اما بیانیه‌های امام(ره) در سالهای آخر عمر انتقادی‌تر، تندتر و قوی‌تر بود. امام(ره) پیر می‌شد اما دل او جوان بود. این سه باور بود که به تدریج مردم ما و در قشرهای دیگر متبلور شد و باعث شد مردم ایران روحیات خود را تغییر دهند و خدای متعال هم سرنوشت آنها را تغییر داد و نتیجه این شد که ایران وابسته تبدیل شد به ایران مستقل و سرافراز.

ایشان در ادامه یادآور شدند: ایران از وابستگی رژیم طاغوتی پهلوی که به مراتب بدتر از رژیم ذلیل قاجار بود و این وابستگی به حالتی شرم‌آور رسیده بود بعد از انقلاب به یک کشور مستقل و سرافراز تبدیل شد و یکی از دیپلمات‌های بلندپایه آمریکایی گفته بود که این ما بودیم که به شاه می‌گفتیم فلان چیز برای شما خوب است و فلان چیز بد و ما بودیم که می‌گفتیم که شما به چه چیزی نیاز دارید و به چه میزان نفت باید بفروشید و به چه کسی باید بفروشید و به چه کسی نفروشید و با چه قیمتی بفروشید و با چه قیمتی نفروشید و این کشور وابسته تبدیل شد به ایرانی سرافراز و مقتدر.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: سران پول‌پرست و غرق در شهوات لذات حیوانی بعد از انقلاب تبدیل شدند به نمایندگان مردم و کسانی در این کشور فرمانروایی می‌کردند و قدرت سیاسی و اقتصادی را در دست گرفتند که نمایندگان مردم بودند و با همه ضعف و قوت‌هایی که داشتند این خصلت برای آنان وجود داشت که کیسه‌ای برای خود ندوخته بودند البته یکی ضعیف‌تر و یکی قوی‌تر اما نماینده مردم بودند در وجود همه بود.

ایشان تصریح کردند: کشور عقب‌مانده‌ ایران بعد از انقلاب از لحاظ علمی تبدیل به یک کشور پیشرفته شد، چراکه ما قبل از انقلاب هیچ پیشرفت علمی‌ای نداشتیم اما امروز مراکز سنجش علمی جهانی می‌گویند که متوسط رشد علمی یازده برابر متوسط جهانی است و همان‌ها می‌گویند که ایران تا سال‌های آینده و حدود سال 2017 به رتبه چهارم یا پنجم علمی دنیا دست می‌یابند.

حضرت امام خامنه‌ای خاطرنشان کردند:‌ کشوری که سال‌های پیش از انقلاب برای ساخت یک جاده، سد و کارخانه باید به سوی خارجی‌ها دست دراز می‌کرد امروز به همت جوانان بدون کمترین اعتنایی به غرب توانسته است هزاران کارخانه، سد و راه بسازد و تاسیس کند و امروز رشد علمی کشور به این نقطه اوج رسیده است و آیا شایسته است این‌ها را نبینیم.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به ضعف بنیه پزشکی در پیش از انقلاب، گفت: در زمان طاغوب برای اندک جراحی پیچیده‌ای افراد اگر پول داشتند باید سرگردان کشورهای خارجی می‌شدند و اگر پول نداشتند باید می‌مردند. اما امروز جراحی‌های پیچیده در ایران و نه فقط در تهران در اقصا نقاط کشور انجام می‌شود.

ایشان با بیان اینکه "توجه به نقاط دورافتاده و محروم در زمان شاه باعث تعجب بود"، فرمودند: امروز اگر به این مناطق توجه نشود باعث تعجب است و در دور دست‌ترین مناطق راه، برق و امکانات وجود دارد.

مقام معظم رهبری در ارتباط با پیشرفت علمی در دانشگاه‌ها نیز اظهار کردند: امروز دانشجویان و اساتید ما بیست برابر و سی برابر شده‌اند و تولید عمل به شدت رشد کرده است و ما شاهد کثرت دانشجو و استاد هستیم و در هر شهر دورافتاده‌ای چندین دانشگاه و مرکز علمی وجود دارد.

ایشان با اشاره به اینکه با همت جوانان و مسئولان در طول سی و چندسال حوادث مهمی اتفاق افتاده است، افزودند: زیربناهای فراوانی ساخته شده است و به برکت انقلاب هزاران کارخانه ایجاد شده و محصولاتی که باید قبلا با منت از خارجی‌ها می‌خریدیم، امروز به وفور در داخل تولید می‌شود. اینها را باید دید. اینها به برکت همان سه باوری است که امام(ره) در ملت تزریق کردند و آن باور به خدا، باور به مردم و باور به خود بود. ما این حرف‌ها را نمی‌زنیم که غرور کاذب به وجود بیاید، چراکه هنوز راه بسیاری در پیش داریم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه "اگر خودمان را با دوران طاغوت مقایسه کنیم خیلی چیزها به چشم می‌آید"، تصریح کردند: اما اگر با آنچه که در اسلام مطلوب است و آنچه که اسلام برایمان خواسته را مقایسه کنیم راه بسیاری در پیش داریم. اسلام برای ما خواسته است که عزت و رفاه دنیا و اخلاق و معنویت باشد و اگر با این اهداف مقایسه کنیم، راه طولانی در پیش داریم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: جوانان عزیز و ملت بدانند که ادامه راه را هم با همین سه باور می‌توان و باید پیش برد. بدانید راه طولانی است اما شما توانایی دارید، شما قدرت و امکان دارید و می‌توانید این راه را تا رسیدن به قله‌ها با توانایی و سرعت و شتاب لازم ادامه دهید. اگر دشمنان می‌خواهند یأسی به وجود آورند دشمنی می‌کنند.

ایشان با تاکید بر اینکه "همه‌ چیز نمایانگر امید است"، ادامه دادند: نقشه راه که اصول امام ما است در پیش روی ما قرار دارد. آن اصولی که با تکیه بر آن ملت عقب‌افتاده را به ملت سرافراز تبدیل کردند. اصول امام (ره) روشن است بیانات و نوشته‌های ایشان در بیست و چند جلد وجود دارد و خلاصه آن در وصیت امام(ره) آمده است.

مقام معظم رهبری خاطرنشان کردند: مفید نمی‌دانیم که با تمسک به اسم امام(ره) اصول را فراموش کنیم. اسم به تنهایی کافی نیست. امام(ره) با اصول و نقشه راه این ملت را جاودانه کرده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه با اشاره به اصول امام(ره) در سیاست داخلی، خارجی، فرهنگ و اقتصاد ادامه دادند: امام از مسئولان توقع داشت که بر اساس این الگو اقدام کنند.

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از بیانات خود با بیان اینکه "عصبانیت دشمنان ناشی از این است که امام(ره) ما زنده است و 14 خرداد که روز رحلت امام (ره) است مردم به خروش می‌آیند"، خاطرنشان کردند: این عصبانیت را باید با اقتدار ملی جبران کرد.

ایشان در پایان با تاکید بر اینکه "امروز مساله اصلی ما مساله اقتصاد است"، اظهار کردند: اگر اقتصاد درست شود، دشمن بی‌دفاع می‌ماند. باور به خدا، باور به مردم و باور به خود برای همه نامزدها و مردم باید سرلوحه باشد. 10 روز دیگر عرصه‌ یک امتحان بزرگ است که امیدواریم به لطف خدا حماسه پربرکت و دارای نتایج خوب برای ملت رقم بخورد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم مقامات و شخصیت‌های کشوری و لشکری همچون محمود احمدی‌نژاد، آیت‌الله آملی لاریجانی، علی لاریجانی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، آیت‌الله جنتی، آیت‌الله امامی کاشانی، آیت‌الله هاشمی شاهرودی، آیت‌الله مهدوی کنی و برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شخصیت‌هایی همچون سردار سرلشکر جعفری، سرلشکر صالحی، مصطفی محمد نجار، علی‌اکبر صالحی، محمدرضا رحیمی، سردار نقدی، مرتضی تمدن، اسفندیار رحیم مشایی، مصباحی‌مقدم، حسین انواری، چمران، رفیق‌دوست، تقی‌پور و ... حضور داشتند./ایسنا