اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دیدار رئیس‌جمهور منتخب ایران با هاشمی‌



دیدار هاشمی و روحانی,دیدار روحانی و هاشمی رفسنجانی

دیدار رئیس‌جمهور منتخب ایران با هاشمی‌

دكتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری منتخب مردم ایران، امروز با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی دیدار و گفتگو كرد.

در این دیدار، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تبریك مجدد پیروزی دكتر حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، برای ایشان و دولت آینده، آرزوی توفیق و موفقیت روزافزون كرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تقدیر از گفتمان اعتدال و مشی تدبیر و عقلانیت دكتر حسن روحانی كه آغاز فصلی نو در روند اجرایی كشور را نوید می‌دهد، گفت: شور و امیدی كه در جامعه به ویژه در دل جوانان این مرز و بوم پس از حماسه سیاسی ۲۴ خرداد ایجاد شده است، سرمایه و پشتوانه‌ای عظیم و بی‌بدیل برای دولت یازدهم است.

ایشان افزود: مشی اعتدال، عقلانیت و استفاده از خردجمعی كه شعار دولت دكتر حسن روحانی است، می‌تواند ضمن حفظ و تقویت انسجام ملی و وحدت همه‌جانبه كشور، در كمك به حل مشكلات عدیده داخلی به‌ویژه شرایط اقتصادی كشور و ایجاد تعامل سازنده و مفید با كشورهای دنیا در عرصه‌های بین‌المللی، مؤثر و كارگشا باشد.

رئیس جمهوری منتخب در این دیدار، با تشكر و قدردانی از مساعی و مشورت‌های خوب و مفید آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: دولت آینده برآمده از شور، امید و خلق حماسه سیاسی آحاد مردم و به‌ویژه جوانانی است كه برای ایجاد تحول در نظام اجرایی كشور و آغاز شرایطی نو به عرصه آمده‌اند و من امیدوارم بتوانم در دولت یازدهم، با كمك همه بزرگان انقلاب اسلامی و دلسوزان كشور از همه طیف‌ها و گروه‌های سیاسی به خواست و تقاضاهای به حق مردم جامه عمل بپوشانم./بهارنیوز

 

 


ویدیو مرتبط :
دیدار رئیس جمهور با رئیس جمهور منتخب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعاهای یک وزیر رژیم اسرائیل درباره رئیس جمهور منتخب ایران



ادعاهای یک وزیر رژیم اسرائیل درباره رئیس جمهور منتخب ایران

ادعای استفاده ایران از ابزارها و تجهیزات کنترل اینترنتی آمریکایی، بازتاب خبر هلاکت یک عامل انتحاری در چابهار، ادعاهای یک وزیر اسرائیلی درباره برنامه هسته ای ایران و حسن روحانی، انتقادات شدید یک نماینده انگلیسی از لابی صهیونیست ها و برگزاری رزمایش ایران در دریای خزر، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

به گزارش «تابناک»، یکی از مطالب جالب توجه امروز مطبوعات جهان درباره ایران، ادعای یک سازمان آمریکایی مبنی بر استفاده ایران از تجهیزات آمریکایی کنترل اینترنت است. 

«واشنگتن پست» می نویسد «هیئت حریم خصوصی و آزادی های مدنی» آمریکا روز گذشته مدعی شده که وجود ابزارهای نظارت و کنترل اینرنتی آمریکایی که توسط شرکت Blue Coat Systems مستقر در کالیفرنیا تولید می شود، در شبکه های رایانه ای دولتی و تجاری در ایران و سودان گزارش شده است. واشنگتن پست می نویسد در صورتی که این مطلب صحت داشته و ابزارهای مذکور در ایران مورد استفاده قرار داشته باشند، این امر به منزله نقض تحریم های آمریکاست که فروش چنین فناوری هایی را به ایران ممنوع می کند. رئیس شرکت یاد شده، هرگونه فروش تجهیزات به ایران را تکذیب کرده است. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

خبر هلاکت یک عامل انتحاری در چابهار که روز گذشته منتشر شد، موضوع دیگری است که بازتاب کم و بیش گسترده ای در میان مطبوعات جهان داشته است. روزنامه «تودی زمان» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می نویسد نیروهای امنیتی ایران، روز سه شنبه فردی را که قصد داشت حمله ای انتحاری علیه یک پاسگاه پلیس در چابهار انجام دهد، کشته اند. تودی زمان اشاره می کند که چابهار در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و در مناطقی از این استان، از سال 2005 به بعد، گروهک تروریستی «جندالله» حملاتی را انجام می داد؛ اما از زمان دستگیری رهبر این گروهک در سال 2010، فعالیت کمتری از سوی آنان مشاهده شده است. این روزنامه اشاره می کند گروه های دیگر جایگزین جندالله، کوچکتر و دارای سازماندهی کمتری هستند. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

در مطلبی مربوط به بحث هسته ای، سایت خبری «آروتز شوا» ادعاهای جدید وزیر امور راهبردی رژیم اسرائیل را منتشر کرده که گفته یک ایران هسته ای، برابر با 40 کره شمالی است. وی ضمن تکرار ادعاهای همیشگی سران رژیم اسرائیل، اظهار داشته تمایلات هسته ای ایران، مهمترین تهدید برای امنیت این رژیم و کل جهان است. وی در ادامه با رد خوشبینی جامعه بین المللی نسبت به انتخاب رئیس جمهور جدید در ایران، اظهار داشته حسن روحانی، «گرگی در لباس میش» است و به همین دلیل، زمانی برای دیپلماسی و برگزاری دوره هایی جدید از مذاکرات با ایران وجود ندارد. وی گفته: «تهدید ایران، برابر با 40 کره شمالی است. این تهدیدی است که نظم جهانی را تغییر خواهد داد». 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اما در طرف مقابل، یک عضو مجلس اعیان انگلیس انتقادات تندی را از رژیم اسرائیل مطرح کرده و صهیونیست ها را مسئول توقف برنامه های شبکه های ایرانی بر روی ماهواره های بین المللی دانسته است. به نوشته «تایمز اسرائیل»، لرد نظیر احمد، عضو مجلس اعیان انگلیس و عضو سابق حزب کارگر این کشور، لابی صهیونیستی را عامل پشت پرده فشارها برای قطع برنامه های شبکه های ایرانی از ماهواره های بین المللی دانسته است. وی گفته آزادی بیان و آزادی اظهار عقیده در رسانه هاف باید جهانی باشد و بسیار مایه تأسف است که لابی صهیونیستی دوست ندارد شبکه های ایرانی پخش برنامه داشته باشند. احمد یکی از اولین نمایندگان مسلمان انگلستان است و اصلیتی پاکستانی دارد. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

در نهایت، روزنامه «مسکو تایمز» خبر برگزاری رزمایش نظامی ایران در دریای خزر را مورد توجه قرار داده است. این روزنامه به نقل از رسانه های ایرانی می نویسد این رزمایش که به مدت پنج روز در آب های سرزمینی ایران در دریای خزر برگزار می شود، روز پنج شنبه به پایان خواهد رسید. مسکو تایمز اشاره می کند که ایران به طور معمول رزمایش هایی را در زمین و دریا، از جمله در منطقه راهبردی تنگه هرمز برگزار می کند./تابناک