اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دیدار خداحافظی سفیر دانمارک با سرمدی


اندرس کرستین هوگارد، سفیر دانمارک در کشورمان در پایان دوره مأموریت خود در ایران با مرتضی سرمدی، قائم مقام وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری ایسنا: مرتضی سرمدی، قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به سابقه طولانی و درخشان روابط ایران و دانمارک، بر ضرورت گسترش مناسبات دو کشور در ابعاد مختلف و در چارچوب همکاری‌های دو جانبه و در سطح اتحادیه اروپا تاکید کرد.

قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به توافق هسته‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 افزود: مسیر توسعه و تحکیم روابط دو کشور چشم‌انداز بهتری پیدا کرده و انتظار داریم در فضای جدید به‌وجود آمده طرح‌ها و پروژه‌های بنیادین و اساسی در دستور کار روابط دو کشور در ابعاد مختلف همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی، علمی و دانشگاهی قرار گیرد.

سرمدی با قدردانی از تلاش‌های کرستین هوگارد در دوره مأموریت پنج ساله در ایران، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

اندرس کرستین هوگارد، سفیر دانمارک در تهران نیز در این دیدار، گزارشی از مهم‌ترین محورهای روابط دو کشور در دو سال گذشته، برنامه‌ها و اهداف تعیین شده برای ارتقای روابط دو جانبه در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی و دانشگاهی ارائه کرد.


ویدیو مرتبط :
سفیر دانمارک پیش از ترک ایران، با ایرج جمشیدی دیدار کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدار سفیر عربستان سعودی با منوچهر متكی



 

 

دیدار سفیر عربستان سعودی با منوچهر متكی

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس، منوچهر متكی در این دیدار ضمن ابراز امیدواری نسبت به این امر كه گام‌های خوب برداشته شده از جانب روسای 2 كشور اثرات خود را در جهت منافع هر 2 كشور بزرگ منطقه نمایان سازد، توسعه روابط ایران و عربستان را به نفع 2 طرف و جهان اسلام و منطقه دانست و از ایران و عربستان به عنوان كشور‌های مهم و تاثیرگذار در منطقه و سطح جهان یاد كرد.

 

وی گفتگو و همكاری‌های 2 كشور را موجب ارتقای جایگاه كشورهای اسلامی در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دانست.

وزیر امور خارجه با قدردانی از خدمات مسئولان عربستان به حجاج بیت‌الله‌الحرام و به ویژه زائران ایرانی، ابراز امیدواری كرد برخی از مشكلات جزئی نیز مرتفع شود.

وی افزود: امیدواریم شاهد برگزاری بسیار خوب مراسم حج در سال 89 باشیم.

متكی با اشاره به تاثیر رفت و آمدهای مقامات 2 كشور در سطوح مختلف، این گونه سفرها را زمینه‌ساز توسعه همكاری‌ها دانست و تاكید كرد: مشورت‌های تهران - ریاض در پرونده‌های منطقه‌ای اثرات مثبتی دارد.

سفیر عربستان در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با تاكید بر ادامه این گفتگوها، همكاری 2 كشور ایران و عربستان در موضوعات منطقه‌ای را حائز اهمیت دانست و آمادگی كشورش برای توسعه همكاری‌ها در زمینه موضوعات دو‌جانبه و مسائل منطقه‌ای اعلام داشت.

محمد بن عباس الكلابی افزود: ایران و عربستان در سطح روابط برادرانه موجود 2 كشور دیدگاه‌های مشتركی دارند و این امر ایجاب می‌كند تا مشورت‌های 2 كشور ادامه یابد.../خبرگزاری فارس