اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دیدار خانواده های دوتبعه آلمانی با سرپرست وزارت خارجه



 

 

دیدار خانواده های دوتبعه آلمانی با سرپرست وزارت خارجه

 

در پی درخواست وزیر خارجه آلمان از سرپرست وزارت خارجه کشورمان برای فراهم کردن امکان دیدار خانواده های دو تبعه بازداشتی به مناسبت سال نو میلادی دیدار آنها با صالحی انجام شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این دیدار که سفیر آلمان در تهران نیز حضور داشت آنها درخواست خود را برای دیدار با فرزندانشان تکرار کردند و صالحی با توجه به رأفت اسلامی و برخورد انسان دوستانه با هماهنگی که با مقامات قضایی کشورمان بعمل آمد اعلام کرد که امکان ملاقات در تبریز فراهم شده است.

وی بر رسیدگی دقیق قضایی تأکید کرد و افزود: این پرونده مسیر طبیعی و حقوقی خودش را طی می کند و این ملاقات با توجه به درخواست طرفهای آلمانی و موضع انسان دوستانه ایران فراهم می شود.

صالحی ضمن عرض تبریک سال نومیلادی به تمامی مردم بویژه مسیحیان سال جدید را سالی سرشار از موفقیت و همراه با بهروزی و سلامتی برای مردم جهان آرزو کرد.

بر اساس هماهنگیهای بعمل آمده خانواده های یادشده پس از این دیدار راهی فرودگاه شدند تا ضمن عزیمت به تبریز بتوانند با همکاری مقامات قضایی دیداری با دو تبعه المانی بازداشت شده داشته باشند...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
فرازنامه26 دیدار رهبر انقلاب با مسئولان وزارت خارجه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرپرست وزارت امور خارجه ایران برای دیدار با آیت الله سیستانی عازم نجف شد



 

 

 

سرپرست وزارت امور خارجه ایران برای دیدار با آیت الله سیستانی عازم نجف شد

 

'علی اكبر صالحی' سرپرست وزارت خارجه ایران كه شب گذشته به منظور زیارت حرمین مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) به كربلا مشرف شده بود، بامداد امروز، این شهر را به مقصد نجف ترك كرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، قرار است تا ساعتی دیگر 'علی اكبر صالحی'، با 'آیت الله سیستانی' در نجف اشرف ملاقات داشته باشد.

صالحی كه صبح روز گذشته برای دیدار با مقام‌های عراقی به این كشور سفر كرده است، با 'جلال طالبانی' رییس جمهوری، 'نوری المالكی' نخست وزیر، 'اسامه النجیفی' رییس مجلس عراق ، 'هوشیار زیباری' وزیر امور خارجه عراق و 'عمار حكیم' رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، دیدار و گفت وگو و درباره گسترش مناسبات دوجانبه مذاكره كرد.

'حسن كاظمی قمی' سفیر پیشین ایران در عراق، سرپرست وزارت امور خارجه كشورمان را در سفر به بغداد همراهی می كند.

این سفر، دومین ماموریت خارجی صالحی پس از انتصاب به سمت سرپرست وزارت امور خارجه است.

وی، اوایل ماه جاری نیز با سفر به تركیه، ریاست هیات ایران در نوزدهمین شورای وزیران كشورهای عضو سازمان همكاری اقتصادی(اكو) را بر عهده داشت و در ادامه رییس جمهوری را در اجلاس سران اكو همراهی كرد.

گروههای سیاسی عراق هشت ماه بعد از انتخابات پارلمانی اسفند ماه سال 88 در آبانماه 89 در باره تقسیم قدرت بین گرایش های مختلف این كشور به توافق رسیدند.

بر اساس این توافق 'جلال طالبانی' از كردها و 'نوری مالكی' از شیعیان به ترتیب در سمت های رییس جمهور و نخست وزیر ابقاء شدند. ریاست پارلمان عراق نیز به ' اسامه النجیفی' از فهرست العراقیه رسید...../تحلیل:ایرنا