اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دیدار بشار اسد با هیات آمریکایی به ریاست رمزی کلارک/ سرلشگر اسرائیلی:بشار اسد می‌تواند سال‌ها در قدرت بماند



بشار اسد , دیدار بشار اسد با هیات آمریکایی

دیدار بشار اسد با هیات آمریکایی به ریاست رمزی کلارک

رئیس جمهوری سوریه با هیئتی آمریکایی به ریاست وزارت دادگستری اسبق این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مهر به نقل از شبکه روسیاالیوم، بشار اسد در دیدار هیئت آمریکایی به ریاست رمزی کلارک وزیر دادگستری اسبق آمریکا با وی تاکید کرد: سیاستهای آمریکا در منطقه، جنگ طلبی های آن، دخالت در امور دیگر کشورها، سلطه بر ملتها و سرنوشت آنها،منافع ملت آمریکا را برآورده نمی کند و با ارزشها و مبادی آن مغایرت کامل دارد.

از سوی دیگر اعضای هیئت آمریکایی در گفتگو با رئیس جمهوری سوریه ابراز امیدواری کردند که صلح و ثبات به سراسر سوریه بازگردد.

اعضای هیئت آمریکایی تاکید کردند که تمامی تلاش خود را برای آگاه کردن افکار عمومی آمریکا از واقعیت های سوریه به کار خواهند بست.

 

بشار اسد , دیدار بشار اسد با هیات آمریکایی

فرمانده جبهه شمالی ارتش اسرائیل
بشار اسد می‌تواند سال‌ها در قدرت بماند/ کسی فعلاً توان سرنگون‌ کردن وی را ندارد

«یعیر گولان» فرمانده جبهه شمالی ارتش اسرائیل می‌گوید با وجود آنکه جنگ داخلی در سوریه در جریان است، «بشار اسد» رئیس‌جمهور این کشور همچنان می‌تواند تا مدت‌ها در قدرت بماند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، سرلشگر «یعیر گولان» از فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل می‌گوید «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه با وجود جنگ داخلی‌ای که در این کشور در جریان است، می‌تواند تا سال‌ها در قدرت بماند. گولان فرماندهی نیروهای اسرائیلی در نزدیکی مرز سوریه را بر عهده دارد.

وی در بخشی از مصاحبه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، گفته است: او (بشار اسد) تا سال‌ها در قدرت می‌ماند. من قدرتی را نمی‌بینم که بتواند به این زودی‌ها وی را سرنگون کند. با این حال وی باید از این جایگاه کنار برود و هر چقدر که این امر زودتر رخ دهد، بهتر است.

گولان در مورد اینکه اسرائیل بین نظام سوریه و گروه‌های تروریستی فعال در سوریه کدامیک را ترجیح می‌دهد، مدعی شد خطر گروه‌های تروریستی داخل سوریه بزرگنمایی شده و این خطر قطعا از تهدید تداوم بقای نظام سوریه بیشتر است.

پیش از این «مایکل اورن» سفیر رژیم‌صهیونیستی در آمریکا هم گفته بود اسرائیل گروه‌های تروریستی فعال در سوریه را به نظام این کشور و همچنین گروه‌های مورد حمایت ایران ترجیح می‌دهد. به گفته وی سوریه نقطه محوری هلال تهران-دمشق-بیروت است و به همین جهت اسرائیل همواره خواستار برکناری «بشار اسد» بوده است.

گولان در این مورد می‌گوید: جهاد جهانی (عبارتی که اسرائیلی‌ها برای گروه‌های تروریستی تندرو به کار می‌برند) دشمن بدی است، با این حال دشمنی ابتدایی و بدون حمایت یک قدرت منطقه‌ای است. اما دشمن سوری، حزب‌الله و البته قدرت منطقه‌ای حامی آن‌ها یعنی ایران، دشمنی به مراتب خطرناک‌تر از عناصر جهاد جهانی هستند.

وی در پایان در مورد توافق مسکو-واشنگتن برای نظارت بین‌المللی و امحای تسلیحات شیمیایی سوریه هم گفت اگر این توافقنامه واقعا به درستی اجرا شود، می‌تواند یک دستاورد باشد./مهر, فارس

 


ویدیو مرتبط :
پشت كردن بشار اسد به نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاریس(خیلی با بشار اسد حال كردم دمش گرم)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدار بحث برانگیز هیات پارلمانی فرانسه با بشار اسد



برخی رسانه ها و محافل سیاسی در روزهای گذشته این سفر را مورد توجه قرار داده و از آن به عنوان شکاف در موضع دولت فرانسه در قبال تحولات سوریه می دانند.

دیدار و گفت و گوی روز گذشته یک هیات پارلمانی 4 نفره فرانسوی با بشار اسد رییس جمهور سوریه در کاخ ریاست جمهوری در دمشق با انتقاد مخالفان مسلح حکومت سوریه و وزارت خارجه فرانسه مواجه شده است.

به گزارش عصر ایران روز گذشته هیات دوستی پارلمانی فرانسه و سوریه به مدت 1 ساعت در کاخ ریاست جمهوری دمشق با بشار اسد دیدار کردند.

"جرارد باپت" رییس هیات دوستی پارلمانی فرانسه و سوریه ریاست هیات فرانسوی را بر عهده داشت.


عکس خبرگزاری رسمی سوریه (SANA) از دیدار هیات فرانسوی با بشار اسد
اخبار,اخباربین الملل,دیدار هیات پارلمانی  فرانسوی با بشار اس

 

او در این دیدار تاکید کرد که به منظور بررسی اوضاع سوریه و دیدار از نزدیک وضعیت سوریه این سفر انجام شده است و این سفر یک ماموریت شخصی است و ارتباطی با سیاست های دولت فرانسه در قبال سوریه ندارد.

وزارت خارجه فرانسه در واکنش به انجام این سفر که نخستین سفر اعضایی از پارلمان فرانسه به سوریه پس از قطع ارتباط دولت فرانسه با سوریه است، این سفر را یک ماموریت شخصی دانسته و تاکید کرده است انجام این سفر ارتباطی با تغییر موضع فرانسه در قبال سوریه ندارد.

دولت فرانسه در سال 2012 (در زمان ریاست جمهوری سارکوزی) و یک سال پس از آغاز ناآرامی های داخلی در سوریه  به نشانه حمایت از مخالفان داخلی حکومت سوریه سفارت خود را در دمشق تعطیل و ارتباط دیپلماتیک خود را با دولت سوریه قطع کرد.

موضع دولت فرانسه چه در دوره سارکوزی و چه پس از ریاست جمهوری فرانسوا اولاند ، حمایت از موضع مخالفان داخلی حکومت سوریه بوده است. دولت فرانسه تاکید دارد راهکار برون رفت از بحران سوریه خلع بشار اسد از قدرت است.

با این حال در هیات پارلمانی که به فرانسه سفر کرده اند اعضایی از دو حزب سوسیالیست و حزب دست راستی (UMP) حضور دارند.

برخی رسانه ها و محافل سیاسی در روزهای گذشته این سفر را مورد توجه قرار داده و از  آن به عنوان شکاف در موضع دولت فرانسه در قبال تحولات سوریه می دانند.

اخبار بین الملل  - عصر  ایران