اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دیدار اوباما با «روون ریویلین» در کاخ سفید


رییس جمهوری آمریکا در جریان برگزاری مراسم عید یهودیان موسوم به "حنوکا"، با یهودیان آمریکا و مقاماتی از رژیم صهیونیستی در کاخ سفید دیدار کرد.

خبرگزاری ایسنا: باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در جریان برگزاری این جشن در کاخ سفید با روون ریویلین، رییس رژیم صهیونیستی نیز دیدار کرد.

رییس رژیم صهیونیستی در جریان مراسم کاخ سفید گفت که این جشن یادآور آزادی ادیان، آزادی سنت یهود و توانایی یهودیان در برگزاری مراسم خودشان است.

درهمین حال، خاخام "سوزان تالو" از میسوری که به خاطر فعالیت‌های ترقی خواهانه اش مشهور است خواستار برقراری عدالت برای فلسطینی‌ها و امنیت برای اسرائیلی‌ها شد.

وی هم‌چنین خواستار برقراری عدالت نژادی در آمریکا شد.

اوباما نیز در این مراسم گفت‌: ما از اینکه آلن گراس را در میان خود داریم، خوشحالیم. او اکنون آزاد شده است.

آلن گراس، تبعه آمریکایی که 5 سال پیش در کوبا به اتهام جاسوسی و تلاش برای سرنگون کردن دولت این کشور به زندان افتاد، اخیرا و در پی از سر گیری روابط دیپلماتیک میان آمریکا و کوبا آزاد شد.


ویدیو مرتبط :
وقتی اوباما در کاخ سفید میدوید و ....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاخ سفید خود را آماده ی دیدار اوباما و روحانی کرده است



دیدار اوباما و روحانی ,دولت آمریکا

کاخ سفید خود را آماده ی دیدار اوباما و روحانی کرده است

دولت آمریکا خود را آماده ی دیدار با مقامات بلندپایه دولت ایران و همچنین دیدار اوباما و روحانی در سازمان ملل کرده است.

وال استریت ژورنال نوشت: دولت آمریکا خود را آماده ی دیدار با مقامات بلندپایه دولت ایران  و همچنین دیدار  اوباما و روحانی در سازمان ملل کرده است.


 روحانی و اوباما هر دو در روز سه شنبه در مجمع عمومی سازممان ملل در نیویورک سخنرانی خواهند کرد.

مقامات کاخ سفید می گویند، اوباما هم اکنون دیدار برنامه ریزی شده ای با روحانی ندارد.اما دو طرف پیش از آنچه می توان نخستین تعامل رو در رو رئیس جمهور ایران و امریکا دانست، با یکدیگر ارتباط برقرار کرده اند.

به گفته ی یک مقام ارشد دولت اوباما، روابط ایران و آمریکا به حدی ظعیف است که حتی یک دست دادن هم می تواند نقطه عطف برزگی باشد.

تا به حال دیداری بین روسای جمهوری ایران و امریکا پس از انقلاب اسلامی صورت نگرفته است.

یک مقام ارشد دولت اوباما بیان داشت که حتی اگر دیداری بین اوباما و روحانی صورت نگیرد روابط دو کشور رو به بهبودی است.

همچنین مقامات امریکایی می گویند احتمال دارد که وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا با ظریف دیدار کند.

به گفته ی این مسئولان آمریکایی، انها به دقت سخنان روحانی را به منظور یافتن سیگنالی در خصوص مسئله هسته ای را زیر نظر دارند.

همچنین این مقامات امریکایی اظهار داشتند که آنها قصد خروج هماهنگ شده از مجمع عمومی سازمان ملل را به هنگام سخنرانی روحانی ندارند./انتخاب