اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دیدار آشتون کارتر و ملک سلمان در ریاض/پادشاه عربستان سپتامبر به آمریکا می‌رود



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,روابط عربستان  و آمریکا

پادشاه عربستان در دیدار با وزیر دفاع آمریکا و هیات همراه وی در ریاض درباره روابط عربستان و آمریکا به ویژه در زمینه نظامی و نیز آخرین تحولات منطقه و تلاش‌های صورت گرفته در این راستا گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا ، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان در کاخ السلام شهر ریاض میزبان اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا و هیات همراه وی بود.

در این دیدار درباره روابط عربستان – آمریکا به ویژه در زمینه نظامی و نیز آخرین تحولات منطقه و تلاش‌های صورت گرفته در این راستا گفتگو شد.

کارتر نیز بر تاکید کرد: واشنگتن به دنبال تقویت صلح و ثبات در منطقه است.

در این دیدار محمد بن نایف بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان و معاون نخست‌وزیر و وزیر کشور سعودی، محمد بن سلمان بن عبدالعزیز، جانشین ولیعهد، معاون دوم نخست‌وزیر، وزیر دفاع این کشور، مساعد العیبان، عضو کابینه این کشور، عادل الطریفی، وزیر فرهنگ و رسانه و نیز عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان حضور داشتند.

وزیر دفاع آمریکا پس از پایان این دیدار در جمع خبرنگاران از سفر ملک سلمان به آمریکا در پاییز خبر داد. پیش از این نیز کارتر در جمع خبرنگاران گفته بود باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا منتظر است ماه سپتامبر آتی با پادشاه عربستان در آمریکا دیدار کند.

وی در ادامه گفت: مذاکرات جده بر تقویت روابط امنیتی از جمله دفاع موشکی، امنیت اینترنتی و دریایی و نیز نیروهای عملیات ویژه متمرکز بود.


  اخبار سیاست خارجی  - ایسنا


ویدیو مرتبط :
خوش آمد گویی اوباما به ملک سلمان پادشاه عربستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفر رییس جمهور آمریکا به عربستان/ اوباما با ملک سلمان دیدار کرد+تصاویر



اوباما امروز برای چهارمین بار به عربستان سفر کرد و مورد استقبال امیر منطقه ریاض در فرودگاه قرار گرفت.

باراک اوباما ساعاتی قبل با ملک سلمان دیدار کرد. اوباما قرار است روز پنجشنبه (فردا) در نشست شورای همکاری خلیج فارس حضور پیدا کند.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، گزارش داد که اوباما برای دیدار با پادشاه عربستان و دیگر سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به عربستان سفر کرده است.

قرار است اوباما به همراه «جان کری» وزیر خارجه ایالات متحده و «اشتون کارت» وزیر دفاع این کشور، روز پنجشنبه (فردا) در نشست شورای همکاری خلیج فارس حضور پیدا کند.

به گزارش خبرآنلاین، این چهارمین سفر اوباما از سال 2009 تا کنون به عربستان است؛ نشست روز پنجشنبه ریاض ادامه نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و اوباما در کمپ دیوید است که سال گذشته برگزار شده بود.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار بین الملل - خبرآنلاین