اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دُر افشانی کوچک زاده در اینستاگرام عراقچی!


مهدی كوچك زاده، از زمانی كه بر كرسی نمایندگی مردم تهران در مجلس نشست، همواره با سخنان چالشی و انتقادات تند، شهره خاص و عام بوده است. او حتی ابایی هم از این ندارد كه آن سخنان را در ملا عام بگوید.

روزنامه آرمان - كورش چهاردوری: مهدی كوچك زاده، از زمانی كه بر كرسی نمایندگی مردم تهران در مجلس نشست، همواره با سخنان چالشی و انتقادات تند، شهره خاص و عام بوده است. او حتی ابایی هم از این ندارد كه آن سخنان را در ملا عام بگوید. شاید آخرین مورد اظهارات جنجالی او، سخنانی باشد كه در مجلس و در درگیری لفظی با سردار دیپلماسی ایران، محمدجواد ظریف بر زبان جاری ساخت و كلمه «خائن» را به كار برد. اما انگار مهدی كوچك زاده، عصبانیت زیادی از اعضای تیم مذاكره‌كننده هسته‌ای ایران در دل دارد. دلواپسی همراه با عصبانیتی كه حتی از نوه سید عباس عراقچی نیز دریغ نمی‌كند.

در افشانی در اینستاگرام عباس عراقچی

دیروز مهدی كوچك زاده، سری به صفحه اینستاگرام سید عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه و عضو تیم مذاكره‌كننده هسته‌ای زد و زیر تصویری كه عراقچی، نوه‌اش را در آغوش گرفته است، او را به شكل شگفت‌انگیزی نواخت! كوچك‌زاده، زیر این تصویر كه قریب به سه ماه پیش آپلود شده بود، نوشت: «شهدای حرم هم فرزندان زیبایی دارند. بسیار دوست داشتنی‌تر از فرزندان بزرگ شده با دلارهای وزارت خارجه!» كمتر مخاطبی متوجه منظور كوچك‌زاده شد. آیا او انتظار داشت نوه عراقچی كه هنوز حتی به راحتی نمی‌تواند گام بردارد اسلحه به دست گیرد و به جمع مدافعان حرم بپیوندد؟

كوچك‌زاده دنبال چه می‌گردد؟

كوچك‌زاده زمانی گفته بود كه روزنامه‌هایی غیر از كیهان را نیز می‌خواند تا بداند ضد انقلاب به چه چیز فكر می‌كنند و در پی چه هستند! سوال اینجاست كه كوچك زاده، زیر عكس عباس عراقچی و نوه اش، دنبال چه می‌گردد؟! آن هم پستی كه سه ماه از انتشار آن گذشته است! گذشته از آن، كامنت دو پهلوی كوچك زاده، می‌تواند موضوعات تلخی را متوجه او كند. تا آن‌جا كه می‌دانیم، وزارت امور خارجه كشورمان، با وجه رایج مملكت، به كارمندانش حقوق می‌پردازد. یعنی با ریال نه دلار! پس «دلار‌های وزارت خارجه» به وزارت خارجه كدام كشور دلالت می‌كند؟! كوچك‌زاده با این كامنت علیه عراقچی، تلویحا او را به دریافت دلار متهم ساخته است!

واكنش كاربران صفحه عراقچی

كامنت كوچك زاده، نخستین و آخرین كامنت او زیر تصویر عباس عراقچی و نوه‌اش نبود. دنبال‌كنندگان صفحه عراقچی در اینستاگرام، واكنش‌های متفاوتی به كامنت كوچك‌زاده داشتند و در مقابل، كوچك‌زاده پاسخ بعضی از آنها را نیز داد كه تا زمان تحریر این گزارش، تعداد كامنت‌ها به بیش از پنج هزار می‌رسید! یكی از كاربران نوشت: «آقای كوچك زاده، انتخابات هفتم اسفند پاسخ خوبی به طرز فكر شما بود. » كاربر دیگری نوشت: «اگه می‌خواهی مردم و بچه‌های مردم آرامش داشته باشند، مدتی روزه سكوت بگیر كه خیلی برات واجب است» كوچك‌زاده در جواب كاربری كه از او خواسته بود در صفحه خودش به اظهارنظر بپردازد، چرا كه در صفحه عراقچی كسی مشتاق خواندن نظرات او نیست، نوشت: «شما نخونین. من برای مخاطبی كه می‌دانم مایل است بخواند، نوشتم. » كوچك‌زاده در جواب كاربر دیگری نوشت: «من از دیدن تصویر كودك عصبانی نمی‌شم. از سوءاستفاده از معصومیت چهره كودك برای توجیه رفتارهای توجیه ناپذیر مرتبط با منافع ملی و سوءاستفاده‌كننده بیزارم. »

نماینده مجلس نهم در پاسخ كاربر دیگری، باز هم دولت را به وادادگی متهم كرد و نوشت: «شك ندارم اگر این سیاست وادادگی و عقب‌نشینی ادامه یابد، گرگ‌ها آرامش فرزندانمان را خواهند گرفت. این مسیر وادادگی و لبخند به گرگ‌ها، آنها را به طمع تصاحب همه‌چیز از طریق تحمیل جنگ می‌اندازد. آن وقت برای حسرت خوردن دیر است!»

كوچك‌زاده در برابر منتقدان، صفحه‌اش را بست

مهدی كوچك‌زاده كه چند ساعتی را بلا انقطاع به جدل با كاربران صفحه عراقچی پرداخت، در نهایت صفحه اینستاگرام خود را به حالت شخصی درآورد تا منتقدانش به صفحه او راهی نیابند. گرچه وقتی با حجم عظیمی از كامنت‌های مخالف خود مواجه شد، در پستی به منتقدانش پاسخ داد! اما به جهت ادبیات خاص مهدی كوچك زاده، از آوردن پست آخر او معذوریم! هرچند همگان با لحن و بیان او آشنا هستند و می‌دانند كه منتقدان را چگونه می‌نوازد و خبرنگاران را چطور مورد عنایت خود قرار می‌دهد! اما سوال اینجاست كه نامزد ناكام انتخابات هفتم اسفند، از بحث و جدل با كاربران صفحه فرد دیگری، چه هدفی را دنبال می‌كرد؟

نتایج انتخابات را نصب العین خود كنید!

كوچك‌زاده ۵۸ ساله، شاید گمان نمی‌برد كه در انتخابات هفتم اسفند، چنان نتیجه مفتضحانه‌ای نصیب او و هم طیفانش شود. او كه از حوزه انتخابیه تهران، نامزد شده بود، از مجموع ۳۴۴۰۹۶۸ رای، توانست تنها رای ۴۶۵۲۱ نفر را كسب كند و در شكستی تلخ، در بین شصت نفر دوم لیست تهران نیز قرار نگرفت و شصت و چهارم شد. او كه در دوران مذاكرات هسته‌ای توسط دولت تدبیر و امید، از هیچ كوششی برای به شكست كشاندن آن دریغ نكرد، پاسخ سختی از مردم تهران به جهت تلاش‌هایش در مسیر ضربه زدن به دولت گرفت. شاید بهتر باشد مهدی كوچك زاده، به جای این روش، در خلوت خود نگاهی به نتایج انتخابات هفتم اسفند كند و آن را نصب العین خود سازد تا دریابد مردم چطور فكر می‌كنند و از نماینده خود چه می‌خواهند. شاید كوچك‌زاده دریابد كه برای كسب نظر مردم، هجمه به صفحه یك از اعضای محبوب تیم مذاكره‌كننده هسته‌ای، نه تنها بر محبوبیت او اثری نمی‌گذارد، بلكه مردم مطمئن می‌شوند كه نظیر كوچك زاده‌ها، چگونه منافع جناحی برایشان ارجح‌تر از هر چیزی است!


ویدیو مرتبط :
دُر افشانی فرمانده چیتاری ها فرمانده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عراقچی جواب دلواپسیِ کوچک‌ زاده را داد


عباس عراقچی در پاسخ به کوچک‌زاده گفت که اگر در برجام موضوع تحریم‌ تسلیحاتی و فعالیت موشکی آمده باشد مربوط به زمان رفع تحریم‌هاست.

خبرگزاری ایسنا: سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در سخنانی که در کمیسیون برجام داشته است و بخش‌هایی از آن امروز (سه‌شنبه) از صدا و سیما پخش شد در پاسخ به آنچه از سوی مهدی کوچک‌زاده عضو کمیسیون برجام تحت این عنوان که برخلاف صحبت‌های وی در چندین جا در برجام از عنوان "موشکی" و "تسلیحاتی" استفاده شده است، گفت: این متون را کلمه به کلمه ما مذاکره کردیم.

آنچه مربوط تحریم تسلیحاتی و فعالیت موشکی است فقط در قطعنامه آمده است و اگر در برجام اشاره شده باشد در بخش "زمان رفع تحریم ها" است که اشاره می کند تحریمهای مرتبط با بحث تسلیحاتی آنها که در قطعنامه است زمان برگشتش هشت سال بعد است. هیچ تحریمی از تسلیحاتی و موشکی در برجام نیست که نقض اش باعث بازگشت تحریم ها شود.

در قطعنامه 2231 هفت بار از کلمه "موشک" 10 "تسلیحات" و 4 بار "بالستیک" استفاده شده است.

در برجام نیز سه بار کلمه "موشک" استفاده شده است و "بالستیک" دو بار اما واژه "تسلیحات" در برجام و ضمیمه های آن وجود ندارد.

از آنجایی که مهدی کوچک زاده در کمیسیون برجام بر قید شدن چندین باره کلمه تسلیحاتی و موشکی در برنامه جامع اقدام مشترک در مقابل انکار عراقچی تاکید داشت بر آن شدیم تا بررسی اجمالی در این باره برای تنویر افکار عمومی انجام دهیم.

واژه موشک در این بخش‌ها مورد استفاده قرار گرفته است:

1.9.1.4. سایر اشخاص حقیقی، حقوقی یا نهادهای غیرمرتبط با فعالیت‌های حساس اشاعه هسته‌ای، تسلیحات و موشک های بالستیک؛

1.9.1.5. سایر اشخاص حقیقی، حقوقی یا نهاد های مرتبط با فعالیت‌های حساس اشاعه هسته‌ای، تسلیحات و موشک‌های بالستیک؛

20.اتحادیه اروپایی:

20.1. اقدام به لغو مفاد آیین نامه اجرایی شماره 2012/267 شورای اتحادیه اروپایی و تعلیق مفاد متناظر در تصمیم شماره 413/2010 شورای اتحادیه اروپایی خواهد نمود، به شرح مصرح در در بخش های 1.1.4، 1.3.2 (تا جایی که به مواد 15و 18 تصمیم شورا و مواد 36 و 37 آیین نامه اجرایی شورا مربوط می شود)، و بخش های 1.5.1 و 1.5.2 (تا جایی که به محدودیت‌های ناظر بر موشک‌های بالیستیک مربوط می‌شود)، و بخش‌های 1.6.1 تا 1.9.1 پیوست شماره دو.