اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دو کشته در حادثه خیابان معلم تهران


فرو ریختن بخشی از بنای چهار طبقه در حال ساخت و ریزش خرواری خاک و آجر و بتون روی دو کارگر ساختمانی باعث از دست رفتن جان آنها شد.

فرو ریختن بخشی از بنای چهار طبقه در حال ساخت و ریزش خرواری خاک و آجر و بتون روی دو کارگر ساختمانی باعث از دست رفتن جان آنها شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، رخداد این حادثه ساعت 16:59 دقیقه روز گذشته به سامانه 125 اطلاع داده شد و در پی آن ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 73 و 53 و گروه های نجات 12 و 13 را همزمان به محل حادثه در خیابان معلم، خیابان جلالی اعزام کرد.



به گفته مرتضی اصفهانی معاون منطقه 1 عملیات آتش نشانی تهران که در محل حادثه حاضر شده بود، سنگینی بار بیش از حد باری که در طبقه سوم این بنای دردست ساخت قرار داشت باعث فرو ریختن و تخریب دیگر طبقات شده و دو نفر نیز زیر آوار گرفتار شده بودند.

وی افزود: آتش نشانان با ایمن سازی محل حادثه و استفاده از تجهیزات ایمنی و نجات عملیات آوار برداری را انجام دادند و پس از 2 ساعت تلاش بی وقفه هر دو نفر را از زیر آوار خاک و آجر و بتون بیرون آوردند که امدادگران اورژانس با انجام معاینات لازم مرگ آنها را تائید و اعلام کردند.



اصفهانی تاکید کرد: مالکان ساختمان ها و پیمانکاران ساختمانی با اجرای دستورالعمل های ایمنی که سازمان فنی و مهندسی شهرداری به آنها ابلاغ می کند می توانند از بروز این گونه حوادث جلوگیری کنند.







منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

برترین مجله اینترنتی ایران



ویدیو مرتبط :
فیلم حادثه در بزرگراه آزادگان تهران با ۷ کشته

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حادثه ریزش ساختمان در شمال تهران/ سه کارگر کشته شدند



حادثه ریزش ساختمان در شمال تهران/ سه کارگر کشته شدند

ریزش ساختمان در خیابان شریعتی تهران، سه قربانی گرفت.

حوادث - به گزارش مهر، ساعت 9:46 صبح جمعه ریزش یک ساختمان در حال تخریب در خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد به سازمان آتش نشانی و اورژانس اطلاع داده شد. بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای 89 ، 29 و 12 خود را به محل حادثه رساندند.

در بررسی ها مشخص شد کارگران در حال تخریب یک ساختمان سه طبقه قدیمی بودند که ناگهان آوار بر روی آنها ریخته و زیرخروارها خاک گرفتار شده بودند. امدادگران بلافاصله عملیات نجات را آغاز کرده و هر سه کارگر را از زیر خاک خارج کردند. پس از معاینه آنها از سوی عوامل اورژانس مرگ هرسه نفر آنان تایید شد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران در این رابطه گفت: 6 ماه قبل نیز در همین ساختمان آوار ریزش کرد و دو کارگر زیر آن گرفتار شدند که در آن حادثه خوشبختانه با امدادرسانی سریع آتش نشانان تلفات جانی نداشتیم. از آن زمان عملیات تخریب دراین خانه متوقف شده بود که پس از شروع دوباره این حادثه تلخ رقم خورد.

وی افزود: قربانیان دو ایرانی و یک افغانی بودند که میانگین سنی آنها 30 سال بود./مهر