اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دو هزار میلیارد ریال برای بازسازی راه ها


هیات وزیران تخصیص دو هزار میلیارد ریال اعتبار به سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای را برای بازسازی راهها تصویب کرد.

ایرنا: هیات دولت با اختصاص دو هزار میلیارد ریال به سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای برای تامین ماشین آلات ناوگان راهداری کشور جهت مقابله با حوادث غیر مترقبه وبازسازی راهها و زیرساخت های خسارت دیده حمل ونقل موافقت کرد.

هیات وزیران در جلسه هفتم آبان ماه جاری به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های راه و شهرسازی وکشور و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و به استناد اصل 138قانون اساسی تصویب کرد: «مبلغ دو هزار میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه ای از محل منابع ماده (10) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده (12) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور موضوع بند (ش) ماده (224) قانون برنامه پنجم توسعه (به نسبت مساوی) برای تامین ماشین آلات ناوگان راهداری کشور جهت مقابله با حوادث غیر مترقبه وبازسازی راهها و زیرساخت های خسارت دیده حمل ونقل در اختیار سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای قرار گیرد تا برابر قوانین ومقررات مربوط هزینه شود».

بر اساس این مصوبه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری هم با هماهنگی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور، اعتبار موضوع این مصوبه را ابلاغ می کند.

سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای هم موظف شد گزارش نحوه هزینه اعتبار مذکور را در مقاطع زمانی سه ماهه به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ارایه کند.

«اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری این مصوبه را پانزدهم آبانماه جاری ابلاغ کرد.


ویدیو مرتبط :
اختصاص 50 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه روستاها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارایه 60 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از صنایع كشور



 

 

ارایه 60 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از صنایع كشور

 

در راستای هدفمند كردن یارانه‌ها/

ارایه 60 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از صنایع كشور

تهران - رییس شورای هماهنگی مدیران عامل بانك‌های دولتی از ارایه 60 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از صنایع كشور در راستای هدفمند كردن یارانه‌ها خبر داد.

'محمودرضا خاوری'روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به امضا تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت صنایع و معادن و بانك ملی، افزود: بخشی از وجوه مربوط به این طرح به صورت كمك بلاعوض و از محل وجوه اداره شده وزارت صنایع و معادن برای جبران هزینه انرژی واحد های تولیدی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: بخش دیگری نیز به منظور یارانه سود تسهیلات ارزان قیمت در اختیار صنایع قرار می‌گیرد.

مدیرعامل بانك ملی با بیان آنكه بخش دیگری از منابع نیز به صورت تسهیلات عادی با نرخ‌ های معمولی در اختیار بخش صنعت قرار می‌گیرد، تصریح كرد: به این ترتیب وظایفی كه در راستای هدفمند كردن یارانه‌ها به عنوان حمایت از صنعت در نظر گرفته می‌شود به سایر بخش‌ها نیز قابل تسری است.

خاوری جبران هزینه انرژی، بازسازی و تكمیل فرآیند تولید واحدهای صنعتی؛ احداث مولد برق با مقیاس كوچك و پربازده، حمایت از تولید محصولات بهینه به منظور افزایش كیفیت محصولات و رقابتی كردن آنها، احداث واحدهای تولیدی جدید، تولید نان‌های صنعتی و مصالح نوین ساختمانی را از موارد حمایت دولت و بانك عنوان كرد.

وی ادامه داد: افرادی كه خواستار بهره‌گیری از این تسهیلات باشند باید به ستاد تحول وزارت صنایع و معادن مراجعه و یا در سایت www.stsm.ir ثبت نام كنند تا به درخواست آنها رسیدگی شود.

خاوری با تقسیم بندی درخواست‌ها به تقاضاهای كوچك و بزرگ، گفت: صنایع كوچك حداكثر تا 1500 میلیون ریال نیاز مالی خود را تنها پس از ارایه درخواست و اظهار نظر وزارت صنایع و معادن دریافت می‌كنند.

رییس شورای هماهنگی مدیران عامل بانك‌های دولتی، اظهار داشت: صنایع بزرگ نیز بیش از رقم مذكور(1500 میلیون ریال)تسهیلات دریافت می‌كنند كه تقاضای آنها باید توسط بانك ملی مورد بررسی قرار گرفته و در صورت توجیه‌پذیری تسهیلات به آنها ارایه خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت مراجعه برای دریافت یارانه نقدی گفت: هدفمندسازی یارانه‌ها در كمال آرامش و با همكاری مردم در حال انجام است.

خاوری با بیان آنكه حساب‌ها از ساعات اولیه روز گذشته فعال شده است؛ گفت: افرادی كه برای دریافت یارانه به بانك‌ها مراجعه كرده‌اند توانسته‌اند مبالغ مورد نظر را دریافت كنند.

مدیرعامل بانك ملی در پایان گفت: از آنجا كه مردم نقش مهم هدفمند كردن یارانه‌ها را در اقتصاد درك كرده‌اند مشكلی در این خصوص پیش نیامده است...../تحلیل:ایرنا