اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دو مجروح در انفجار مین در قصرشیرین


انفجار یک قبضه مین به جای مانده از دوران هشت سال دفاع مقدس در منطقه مرزی سومار از توابع شهرستان قصرشیرین دو مجروح بر جا گذاشت.

خبرگزاری ایرنا: انفجار یک قبضه مین به جای مانده از دوران هشت سال دفاع مقدس در منطقه مرزی سومار از توابع شهرستان قصرشیرین دو مجروح بر جا گذاشت.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: این حادثه زمانی اتفاق افتاد که گروهی از مرکز مین زدایی مستقر در قصرشیرین مشغول پاکسازی اراضی آلوده به مین در این منطقه بودند که در جریان آن دو نفر از این افراد براثر انفجار مواد منفجره به جای مانده از جنگ تحمیلی مجروح شدند.

نعمت الله نازپرورده اظهار کرد: در اثر این انفجار افراد خنثی کننده از ناحیه سر، چشم و صورت دچار حادثه شده که بلافاصله با حضور عوامل امدادی پس از اقدامات اولیه به مراکز درمانی قصرشیرین اعزام شدند.

وی گفت: مصدومان این حادثه با هدف تسریع در روند امداد رسانی و بهبود شرایط جسمانی از طریق یک دستگاه بالگرد برای ادامه وضعیت درمان به یکی از مراکز درمانی کرمانشاه اعزام شدند.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بر اثر انفجار 10 قبضه مین و مهمات به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی تاکنون شش نفر در شهرستان قصرشیرین کشته و 9 نفر نیز مجروح شده اند.
نازپرورده اظهار کرد: نیروهای نظامی، کشاورزان، روستاییان، عشایر منطقه و همچنین نیروهای پاکسازی کننده مواد منفجره در مناطق آلوده به مین حادثه دیدگان را شامل می شود.

با وجود تلاش بی وقفه نیروهای پاکسازی میادین مین، تاکنون صدها نفر از مردم مناطق مرزی استان کرمانشاه بخصوص مرزداران، عشایر و نیروهای گروه های پاکسازی اراضی آلوده به مین در شهرستان قصرشیرین براثر برخورد و یا انفجار مین و مهمات به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی به شهادت رسیده و یا جانباز و معلول شده اند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت، 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در هشت سال دفاع مقدس به مدت دو سال در اشغال نیروهای متجاوز بعثی بود.


ویدیو مرتبط :
رویترز : احمدی نژاد در یک انفجار مجروح شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انفجار مین در قصرشیرین یک مجروح بر جا گذاشت



انفجار یک قبضه مین به جای مانده از دوران هشت سال دفاع مقدس در حوالی پاسگاه مرزی خسروآباد از توابع بخش مرکزی شهرستان قصرشیرین یک مجروح بر جا گذاشت.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین روز پنجشنبه به ایرنا گفت: این حادثه زمانی اتفاق افتاد که گروهی از مرکز مین زدایی مستقر در قصرشیرین مشغول پاکسازی اراضی آلوده به مین بودند که در جریان آن هوشنگ صادقی اهل و ساکن دزفول براثر انفجار مواد منفجره به جای مانده از جنگ تحمیلی مجروح شد.

نعمت الله نازپرورده اظهار کرد: در اثر این انفجار فرد خنثی کننده از ناحیه لگن، پشت و کمر دچار حادثه شد که بلافاصله با حضور عوامل امدادی به یکی از مراکز درمانی استان کرمانشاه اعزام شد.

وی گفت: از ابتدای سال جاری بر اثر انفجار 9 قبضه مین و مهمات به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی تاکنون شش نفر در این شهرستان کشته و هفت نفر نیز مجروح شده اند.

نازپرورده اظهار کرد: نیروهای نظامی، کشاورزان، روستاییان، عشایر منطقه و همچنین نیروهای پاکسازی کننده مواد منفجره در مناطق آلوده به مین حادثه دیدگان را شامل می شود.

با وجود تلاش بی وقفه نیروهای پاکسازی میادین مین، تاکنون صدها نفر از مردم مناطق مرزی استان کرمانشاه به خصوص مرزداران، عشایر و نیروهای گروه های پاکسازی اراضی آلوده به مین در شهرستان قصرشیرین براثر برخورد و یا انفجار مین و مهمات به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی به شهادت رسیده، جانباز، مجروح یا معلول شده اند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت، 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در هشت سال دفاع مقدس به مدت دو سال در اشغال نیروهای متجاوز بعثی قرار گرفت.

اخبار حوادث - ایرنا