اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دو سال بعد: ادغام مترو در فدراسیون اسب دوانی



 

 

دو سال بعد: ادغام مترو در فدراسیون اسب دوانی

 

طنز/ اگر مترو به دولت واگذار شود

دو سال بعد: ادغام مترو در فدراسیون اسب دوانی

جعفر محمدی - در پی اعلام جناب محمد رضا رویانیان مبنی بر این که دولت تمایل دارد برای ارزان سازی قیمت بلیت مترو ، مالکیت و مدیریت آن را بر عهده بگیرد ، بی مناسبت ندیدیم پیش بینی خود را از آینده چنین طرحی در صورت تحقق به اطلاع برسانیم ؛ اگر مترو به دولت واگذار شود:مترو

* هر خط جدید مترو ، 16 بار افتتاح می شود! یک بار دو روز بعد از کلنگ زنی ، یک بار هنگام بازدید رئیس جمهور از مترو ، یک بار در دهه فجر و ... یک بار هم دو روز قبل از استیضاح وزیر مربوطه!

* دو ماه اول بلیت مترو ارزان می شود ، بعد آقای رئیس جمهور در یک گفت و گوی تلویزیونی که مجری اش هم قانوناً (!) مرتضی حیدری است با لبخندی رو به دوربین می گوید: "ما باید به مردم اطمینان کنیم ، اونا خودشون بهترین مدیران اقتصادی هستن و بلدن که منابع مالیشون را چطور هزینه کنن..."

و بعد از کلی از این تعارف و حال دادن  به ملت ، می رود سر اصل مطلب:" تصمیم گرفتیم مترو رو هم هدفمند کنیم ؛ پولشو می ریزیم به حساب یارانه هاتون ، قیمت بلیت آزاد میشه و مردم خودشون تصمیم می گیرن چطوری خرجش کنن. هفته بعد ، نفری هزار و هشتصد تومن پول نقد ، جرینگی می ریزیم به حساباتون ، کیف کنین! " و سپس رو به مرتضی خان حیدری می کند و می گوید: البته توصیه ما به مردم اینه که نرن با این پول پرده و لباسشویی و پلی استیشن بخرن؛پس انداز کنن برای بچه هاشون!"

دو روز بعد بلیت مترو می شود 3 برابر و صدا و سیما هم 100 تا گزارش مردمی پخش می کند که ملت دارند به به و چه چه می کنند که "ای ول به این درایت ، خیلی خوب شده!"

* ریل های خط جدید مترو ، بعد از گذشتن اولین قطار ، کج می شود و خط از کار می افتد. بررسی ها نشان می دهد که پیمانکار راه آهن شیراز - اصفهان زحمت این خط جدید را کشیده است.

در پی انتقادات رسانه ای ، یکی از نمایندگان حامی دولت ، در برنامه دیروز ، امروز ، فردا حاضر می شود و همه چیز را تکذیب می کند.

* برای حمایت از تولید کنندگان داخلی ، هیات دولت تصویب می کند تولید لوکوموتیوهای مترو به چند شرکت خودروسازی داخلی واگذار شود .

تیترهای پس از اجرای مصوبه:

- یک دستگاه قطار مترو صبح امروز در ایستگاه صادیقه تهران ، خود به خود آتش گرفت.

-فراخوان شرکت خودرو-قطار سازی برای رفع نقص قطارهای مترو.

- مدیرعامل شرکت مترو: پولشان را هم داده ایم ، اما برای تحویل لوکوموتیوهای جدید امروز و فردا می کنند.

- معاون فنی مترو: یک پایمان در مترو هست ، یک پایمان در تعمیرگاه ها و مراکز خدمات پس از فروش ؛ پیرمان در آمد!

* با موفقیت 200 درصدی طرح آزادسازی مترو (!) ، محمد رویانیان ، "رئیس ستاد حمل و نقل ، سوخت و بازپس گیری املاک از دست رفته " اعلام کرد:در راستای خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم و از آنجا که دولت در چند ماه اخیر کلی وقت اضافه آورده است ، باید تاکسیرانی ، اتوبوسرانی ، میوه فروشی ها ، نمایندگی های عرضه لپ تاب ، اکبر جوجه ، نقل ارومیه ، بازار مبل یافت آباد و برف روبی پشت بام منازل را هم به دست بگیرد.

وی افزود: البته سیاهه مفصلی هم آماده کرده ایم که در راستای اصل 44 نسبت به تملک آنها اقدام خواهیم کرد.

*دو سال بعد: در پی استیضاح وزیر مترو ، رئیس جمهور با صدرو حکمی وزیر وزرش و جوانان را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد و با غیرقانونی دانستن استیضاح گفت: به زودی مترو را در فدراسیون اسب دوانی ادغام خواهیم کرد...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
اسب دوانی 1

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سال آینده كرایه اتوبوس و مترو افزایش نمی یابد



 

 

سال آینده كرایه اتوبوس و مترو افزایش نمی یابد

 

تهران - معاون هماهنگی امور عمرانی وزیر كشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور از اختصاص اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال در بودجه سال 90 به یارانه بلیت اتوبوس و مترو و تفاوت قیمت حامل های انرژی خبر داد و گفت: سال آینده كرایه اتوبوس و مترو افزایش نمی یابد.

به گزارش روز یكشنبه روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور، حمیدرضا ارشاد منش اظهار داشت: برای سال آینده در لایحه بودجه سال 1390 كه به مجلس شورای اسلامی ارایه شده است، اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال برای یارانه بلیت اتوبوس های شهری و مترو و تفاوت ناشی از قیمت حامل های انرژی پس از اجرای موفق قانون هدفمند كردن یارانه ها در نظر گرفته شده است.

ارشاد منش خاطر نشان كرد: با توجه به تمهیدات لازم و مناسب و اضافه شدن میزان یارانه بلیت اتوبوس و مترو هیچ نیازی به افزایش قیمت كرایه اتوبوس های شهری و مترو در سال 90 وجود ندارد.... / تحلیل : ایرنا