اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دو رکعت نماز پورمحمدی برای مخالفانش/ آمده ام تاوان عدالت خواهی بدهم



پاسخ پورمحمدی به مخالفانش

دو رکعت نماز پورمحمدی برای مخالفانش/ آمده ام تاوان عدالت خواهی بدهم/ من باید وزیر عدالت بشوم

بعد از حرف‌های موافقان و مخالفان، نوبت پورمحمدی بود که پاسخ مخالفان را بدهد و از برنامه‌هایش برا وزارت دادگستری دفاع کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پورمحمدی با بیان این که خدا را سپاس میگویم از این که در جامعه ای زندگی میکنیم که در آن معنویت، خداخواهی، حق طلبی و ایثار موج میزند و رمضان گذشته شاهد مدعای من است، گفت: بی نهایت باید خدا را سپاسگزارباشیم که در این فضا تنفس میکنیم و باید خدا را شاکر باشیم که در نظام اسلامی قدم میزنیم و حضور داریم.

او گفت: وقتی می آییم فضای مجلس را میبینم این حساسیت، دقت، ارزشها، باورها و سرمایه های ملت، دیانت و حفاظت از امنیت و تمامیت ارضی و تمام نیازهای واقعی و جدی مردم را می‌بینیم که ارزش است و باید سپاسگزار باشیم. این که این همه خدمتگزار و امین و انسان صالح که دارند تلاش میکنند نعمت بزرگی است بر ما و باید خدا را سپاس بگوییم که در این فضا حضور داریم.

وزیر پیشنهادی دادگستری با بیان این که واقعا نمیدانم با چه زبانی باید خدا را شاکر باشم گفت: در شرایط گوناگون حوزه های سخت و مسئولیت متوجه بنده شده است و فکر میکنم لطفی است از جانب خداوند و همانطور که می‌گویند هر که بامش بیش برفش بیشتر.

پورمحمدی حرفهایش را اینطور ادامه داد: فکر میکردم حالا که وزارت داد گستری به تعبیر مخالفان محترم هیچ جایگاه و فایده ای ندارد، انقدر پردردسر نباشد. ما زمانی که برای وزارت کشور آمدیم رای اعتماد بگیریم خیلی سر و صدا شد و روزی دیدنی و تاریخی بود، روزی هم که برای پرونده سه هزار میلیارد تومانی آمدیم همانطور بود و امروز هم که آمده‌ایم و فکر می‌کردیم آرام است دیدیم مثل همان روز است.

او سپس خاطره‌ای را مطرح کرد و گفت: یاد حادثه‌ای در سال 59 افتادم که سمینار قضات و دادستانها بود در ساختمان دادگستری در میدان ارک، در آن زمان شهید بهشتی رییس دیوان عالی کشور بود و من هم در چند سمینار حضور داشتم و همراه چند نفر از دادستان‌ها و قضات نوبت داشتیم که نزد شهید بهشتی برویم. خدمت ایشان در دفترشان رفتیم که ناگهان از پایین ساختمان فریاد بلند شد و همانها که روز پیش از آن در چمن دانشگاه آن حادثه ای که یادمان است را آفریده بودند آمده بودند پشت ساختمان دادگستری و طوری مرگ بر بهشتی می‌گفتند که ساختمان میلرزید. با این حال، این بزرگ آرام سکوت کرد و هنگامی که ما متشنج بودیم و بعضی دوستان اعتراض کردند که چرا چیزی نمیگویید؟ ایشان فرمودند ان الله یدافعه عن الذین آمنو.

او سپس در پاسخ به منتقدان گفت: ما مظهر اشرافیتم؟ ما در آن دولت قائم مقام وزارتخانه بودیم و حافظ اشرافیت بودیم؟ من وقتی دوستمان صبح آن حرفها را زد با خودم فکر کردم که چه بگویم؟ گفتم که همین برخوردها را با بزرگان ما شهید بهشتی و دیگران هم داشتند همانها که امروز نویسندگان و گویندگان سایتها و شبکه های ماهواری آن طرف آب هستند و سندش هم موجود است.

پورمحمدی ادامه داد: من اینجا نماندم و رفتم سازمان خودم نماز را که خواندم، بین نماز ظهر و عصر برای دوست عزیز منتقد صبح دو رکعت نماز خواندم و دعا کردم که عاقبت به خیر شویم. اگر آن مطالب مطرح نمی شد در افکار عمومی این چند کلمه را هم دوست نداشتم بگویم. اما این خیلی تعجب من را واداشت که گفتند پورمحمدی در وزارت کشور چه کاری کرده و سابقه ای در رابطه با مبارزه با فساد و سوء استفاده و بی عدالتیها نداشته. همینطور گفته شد در چهار سالی که در سازمان بازرسی بوده چرا با فساد مبارزه نکرده است؟

وزیر پیشنهادی دادگستری با بیان این که این بی عدالتی و فساد کجا اتفاق افتاده، گفت: من ناظر دولت بودم. یعنی شما که دوست شفیق دولت عزیز گذشته هستید معتقدید در آن دولت بی عدالتی و فساد بوده که من سکوت کردم؟ حاشا شما که چنین باوری ندارید که دولت گذشته فاسد و ناعادل بوده؟ اگر این باور را دارید من تمام اتهامات را میپذیرم چرا که کوتاهی کرده‌ام و باید تاوانش را بدهم. به هر حال عدالت تاوان دارد، عدالت خواهی و اصرار بر حق تاوان دارد و آمده ایم تاوانش را بدهیم.

پورمحمدی همچنین ادامه داد: آن دوست دیگر منتقد که بعدازظهر حرف می‌زد گفت چرا وزارت کشور را رها کردی و اگر کارت درست بود دنبال چه هستی که از این طرف به آن طرف می‌روی؟ من اولین بار است من این حرفها را میشنوم. خودشان گفتند ما بیرونش کردیم بعد شما میگویی چرا رها کردی؟ یا این که می گویند چرا در سازمان بازرسی نمی‌مانی را من نمیخواهم این را توضیح دهم که چه گذشت برای نامزدی در اینجا و آقای لاریجانی در جریانند.

او با بیان این که عدالت تاوان دارد گفت: ایستادن بر موضع تاوان دارد و باید تاوانش را داد. بد است من این را بگویم که ده روز است نامزده شده ام برای وزارت دادگستری و پنجاه سایت و روزنامه و ماهواره علیه من مطلب میگویند و از آقای روحانی خواسته اند نظرشان را پس بگیرند و از شما هم خواسته اند رای ندهید اما من نمیخواهم شما را به آن لیست وصل کنم فقط متاسفم که ده روز است خوراک برای ماهواره آماده کرده‌اید.

پورمحمدی با اشاره به این که افتخار می کنم که پورمحمدی مورد غضب دشمنان است، ادامه داد: سایت‌ها و شبکه‌هایی مانند صدای آمریکا، رادیو زمانه، رادیو فردا، رادیو منافقین، دویچه وله، العربیه، شبکه ضد انقلاب و بسیاری روزنامه که یک کتاب بزرگ و قطور شده علیه من مطلب می‌گویند اما افتخار میکنم که پورمحمدی تا امروز ایستاده و اینچنین مورد غضب و خشم دشمنان ملت است و خوشحالم که این جریان همچنان در دولت یازدهم ادامه دارد و این جریان سالم انقلابی و ارزشی وجود دارد و بر اصول ایستادگی می کند.

او با بیان این که دوست نداشتم این حرف‌ها را از جمع این دوستان بشنوم، گفت: در داستان تنقیح قوانین مجلس گفت کمک میکنیم و چهل سال است که این داستان مانده البته ما تا الان از 50 برنامه جامع قانون 11 قسمت را آماده کرده ایم.

پورمحمدی سپس به پرونده‌ مورد اشاره منتقدان اشاره کرد و گفت: در مورد آن پرونده هم که مورد عجیبی بود چون من گفتم محکم در این قضیه می ایستم به من گفتند یا کوتاه بیا یا برخورد می کنیم. گفتم خواهش میکنم از من تحقیق و گزارش کنید. گفتند تو قاضی هستی و از تو نمیتوانیم تحقیق کنیم. گفتم راهش چیست؟ گفتند کتبی باید بنویسی. من کتبا به شعبه نوشتم که از من تحقیق کنید و رفتم حضورا از من تحقیق کردند نه مثل آنها که خط قرمز برای خودشان قائلند. در نهایت همان شعبه نوشت که نظر قاضی را دارم که اقدامات ایشان منطبق با قانون و در حوزه اختیارات ایشان به عنوان وزیر بوده و اصولا جرمی واقع نگردیده است.

وزیر پیشنهادی دادگستری ادامه داد: خواهش می کنم بیاییم برای عدالت وقت بگذاریم. به خاطر مسایل سیاسی عدالت به حاشیه رفته است. این اتفاقات به خاطرغلبه فضای سیاسی بود. بگذاریم فضا عوض شود و عدالت را اجرا کنیم. یکی از کارهایی که حتما باید انجام دهم رسیدگی به قانون وزارت دادگستری است. قضات زحمت می کشند ما کار می کنیم و شما از لحاظ قانونی سئوال دارید و ما باید جواب بدهیم. این احترام به مجلس است و شما هم در مجلس باید راه قانونی اش را بر ما هموار کنید.

او در پایان حرف‌هایش گفت: یک رسالت بزرگتر من آن است که من باید وزیر عدالت بشوم و خادم و مبلغ عدالت باشم. در جهت منافع همه طبقات جلوی بروز فساد را در خود دولت بگیریم و این فضا را به درون دولت ببریم. حال که من دعوت شدم در این جهت تلاش می کنم تا خود دولت به مفاسد رسیدگی کند. ان شاء الله در خدمت دستگاه قضایی در جهت رفع دغدغه و نگرانی های ملت همت خودم را وقف خواهم کرد تا فضای عادلانه قضایی و داوری را با تصویب قوانین توسط شما نمایندگان بسازیم./خبرآنلاین

 

 


ویدیو مرتبط :
کلیپ صوتی | عدالت خواهی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رفقایشان اعتراف کردند اینها یک رکعت نماز نخوانده‌اند /معتقدند امام زمان را داریم،به نائب او نیاز نیست!



ولی فقیه , نائب امام زمان (عج)

 

مشاور فرهنگی سپاه در نماز جمعه قم سخنان افشاگرایانه ای را بر زبان آورد. محمدحسین صفار هرندی،  در سخنرانی قبل از خطبه‌های نمازجمعه قم، در محل شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س)، با اشاره به سالگرد شهدای حزب مؤتلفه اسلامی، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم در راه شهدا گام برداریم باید گوش به فرمان فقیه جامع الشرایطی باشیم که اکنون در جایگاه ولی فقیه قرار گرفته است.

وی افزود: بارور کردن نهاد روحانیت و نهضت، هدف شهدا بود و هر کس به هر دلیل از پیروی از ولی فقیه و علما و روحانیت طفره برود، بر خلاف هدف شهدا گام برداشته است.

مطابق با خبری که ایلنا اضافه کرده است،عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، خاطرنشان کرد: برخی آقایان می‌گفتند احترام روحانیون و علما واجب، اما وقتی علما فتوا می‌دهند، می‌گویند علما نظری داشته‌اند و ما هم نظری دیگر داریم و این یعنی در مقابل فتوای علما، از خود فتوا می‌دهند.

وی گفت: آن شخصی که به فرمان ولی فقیه عمل می‌کند به خدا نزدیک‌تر است نه آن شخصی که وقتی ولی فقیه حکمی می‌دهد قهر می‌کند و می‌رود و یا اینکه وقتی ولی فقیه می‌گوید این آدم صلاحیت ندارد کنار تو باشد ابرو‌هایش را بالا می‌اندازد.

صفار هرندی گفت: می‌بینیم، طرف می‌آید و برای پیروی نکردن از ولی فقیه بازی در می‌آورد و برای طفره رفتن از فرمان نائب امام زمان (عج) به دروغ به امامت ولی عصر (عج) توسل می‌جوید و می‌گوید وقتی ما خود امام زمان (عج) را داریم به حجت و نائب او نیازی نداریم.تو غلط کردی؛ تو بی‌سر و پا و بی‌مقدار از معرفت و بی‌مقدار از ایمان و بی‌مقدار از تقوا.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه گفت: بعضی از رفقایشان بعد از دستگیری، اعتراف کردند که گاهی در طول یک مسافرت می‌دیدم که این‌ها یک رکعت نماز هم نخوانده‌اند؛ می‌گویند ما به آن‌ها گفتیم که ما فکر می‌کردیم شما با این ارتباطی که با ناحیه مقدسه دارید نسبت به نماز مراقبت دارید، اما آن‌ها جواب دادند که ما به مرحله‌ای رسیدیم که از این چیز‌ها عبور کردیم.

وی گفت: سؤال اینجاست که مگر می‌شود کسی بگوید من این راه را پیدا کردم و دیگر نیازی به اطاعت و بندگی خدا ندارم؟ این حرف‌ها مضحک است.

وی خاطرنشان کرد: من این حرف‌ها را برای این می‌زنم که دیدم چند روز پیش مصاحبه فاسدی، در یکی از نشریات زنجیره‌ای منتشر شده بود و اشاره‌ای به اعتقادات این بیماردلان و کسانی داشت، که برای توجیه بد عملی خودشان، متوسل به استدلال‌های سست می‌شوند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت احمدی‌نژاد گفت: مگر می‌شود کسی از دستور مالک اشتر تخطی و سرپیچی کند و بعد ادعای پیروی از علی (ع) داشته باشد و بگوید خود امام علی (ع) به من پیام داده که فلان کار را انجام بده؟.../فردا