اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دو دانشگاه ایرانی در فهرست برترین های دنیا


روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی اسامی صد دانشگاه برتر جهان را معرفی کرد که نام دو دانشگاه ایرانی نیز در این میان به چشم می خورد.

باشگاه خبرنگاران جوان: روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی اسامی صد دانشگاه برتر جهان را معرفی کرد که نام دو دانشگاه ایرانی نیز در این میان به چشم می خورد.

بر اساس این رتبه بندی دانشگاه صنعتی شریف تهران در جایگاه چهلم دانشگاههای برتر جهان و دانشگاه صنعتی اصفهان در رتبه شصت و سوم این رده بندی جای دارد.

این رتبه بندی به وسیله آموزش عالی تایمز منتشر شده و در آن اسامی صد دانشگاه برتر جهان که زیر پنجاه سال قدمت دارند ذکر شده است.

استرالیا با ثبت شانزده موسسه آموزش عالی در این رتبه بندی از انگلیس با پانزده موسسه آموزش عالی در این فهرست پیشتاز است.


ویدیو مرتبط :
برترین اتکر های ایرانی و برترین مپ وار ها،iran lords

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

15 دانشگاه ایرانی در فهرست برترین های دنیا


براساس آخرین رتبه‌بندی صورت گرفته درنظام رتبه‌بندی یورپ نام 15 دانشگاه ایرانی در فهرست 100 دانشگاه برتر دنیا در حوزه علوم فنی – مهندسی، رایانه و فناوری قرار گرفت.

خبرگزاری ایسنا: براساس آخرین رتبه‌بندی صورت گرفته درنظام رتبه‌بندی یورپ نام 15 دانشگاه ایرانی در فهرست 100 دانشگاه برتر دنیا در حوزه علوم فنی – مهندسی، رایانه و فناوری قرار گرفت.

 رتبه‌بندی یورپ یک نظام نوظهور برای رتبه‌بندی دانشگاه‌هاست که توسط کشور ترکیه منتشر و به روز می‌شود که تاکید عمده این نظام بر میزان تولیدات علمی و استنادها، نشریات علمی، و همکاری‌های علمی است که از پایگاه «وب آو ساینس» اخذ می‌شوند.

در ویرایش اخیر این نظام رتبه‌بندی در سال 2012 – 2013 نام 15 دانشگاه ایرانی در فهرست 100 دانشگاه برتر دنیا در حوزه علوم فنی – مهندسی، رایانه و فناوری به چشم می‌خورد که دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف و آزاد اسلامی به ترتیب از همه بالاتر است.

وضعیت رتبه 10 دانشگاه برتر در حوزه فنی مهندسی، یارانه و فناوری در نظام رتبه‌بندی یورپ ترکیه در جدول زیر آمده است:

دانشگاه/موسسه

رتبه ملی موضوعی

رتبه بین‌المللی موضوعی

رتبه کلی بین‌المللی

دانشگاه تهران

1

94

170

دانشگاه صنعتی شریف

2

103

498

دانشگاه آزاد اسلامی

3

105

226

دانشگاه علم و صنعت

4

178

911

دانشگاه تربیت مدرس

5

254

516

دانشگاه صنعتی اصفهان

6

277

700

دانشگاه شیراز

7

379

676

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

8

460

1192

دانشگاه تبریز

9

519

937

دانشگاه فردوسی مشهد

10

532

1003