اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دو توافق مهم دولت و مجلس


سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس از دو توافق مهم دولت و مجلس بر سر ارائه لایحه بودجه چند دوازدهم و تمدید برنامه پنجم توسعه خبر داد.

خبرگزاری مهر: سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس از دو توافق مهم دولت و مجلس بر سر ارائه لایحه بودجه چند دوازدهم و تمدید برنامه پنجم توسعه خبر داد.

محمد رضا پورابراهیمی در خصوص بررسی لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس برنامه زمانبندی از زمان چاپ لایحه بودجه بررسی این لایحه توسط نمایندگان و کمیسیون‌ها آغاز شده است و این هفته باید نتیجه نهایی به کمیسیون تلفیق ارائه شود.

نماینده مردم کرمان گفت: چون مجلس سه هفته کاری تعطیل است، آغاز بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق از نهم اسفندماه خواهد بود و تا پایان سال کمیسیون تلفیق در جلسات دو تا سه شیفته بررسی لایحه بودجه را به اتمام می‌رساند.

وی ادامه داد: ۱۵ فروردین به بعد نیز بررسی لایحه بودجه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت.

پورابراهیمی اظهار داشت: با دولت توافق کردیم دهم یا یازدهم اسفند لایحه بودجه چند دوازدهم به  مجلس ارائه کند تا بتوانیم تنخواه مورد نیاز را در اختیار دولت قرار دهیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: بر اساس توافق دولت و مجلس در ذیل لایحه بودجه چند دوازدهم که دولت دهم یا یازدهم اسفند به مجلس ارائه می‌کند حکمی قرار خواهد گرفت که بر اساس آن تا زمان تصویب برنامه ششم، احکام برنامه پنجم پابرجاست؛ بنابراین نیازی به تمدید برنامه پنجم توسعه نخواهد بود و خود به خود با تصویب برنامه ششم توسعه، احکام بودجه طبق برنامه ششم اجرا می‌شود.


ویدیو مرتبط :
نمایندگان مجلس: توقع مجلس از دولت، معرفی وزیر معتدل است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توافق مهم دولت و مجلس درباره قیمت بنزین


نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از توافق دولت و مجلس برای عدم افزایش قیمت سوخت به ویژه بنزین در سال ۹۴ خبر داد.

خبرگزاری مهر: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از توافق دولت و مجلس برای عدم افزایش قیمت سوخت به ویژه بنزین در سال ۹۴ خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی اظهار داشت: مجلس با پیشنهاد دولت در لایحه بودجه درخصوص هدفمندی یارانه ها موافق است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس لایحه بودجه سال ۹۴ قیمت مواد سوختی افزایش نخواهد یافت و مجلس نیز با توجه به کاهش قیمت نفت در عرصه جهانی با پیشنهاد دولت درخصوص قیمت مواد سوختی موافق است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی روش پرداخت فعلی یارانه نقدی را عدول دولت از قانون بودجه سال ۹۳ خواند و گفت: پرداخت یکسان یارانه نقدی به همه اقشار جامعه خلاف  نص صریح قانون است.

وی گفت: نمایندگان در قانون بودجه سال ۹۴ در بخش هدفمندی همان تبصره ۲۱ را با الزامات بیشتر تکرار خواهند کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به کاهش درآمدهای دولت باید یارانه افراد غیرنیازمند حذف شود و میان پردرآمدها و کم درآمدها تفاوت قائل شد.

در سال ۹۳ در تبصره ۲۱ مقرر شد دولت فقط به اقشار نیازمند به صورت نقدی یا غیر نقدی یارانه بپردازد اما طی ماه های اخیر دولت بارها اعلام کرده است که قادر به شناسایی اقشار پردرآمد نیست این در حالی است که وزیر اقتصاد پس از بودجه سال ۹۳ اعلام کرده بود که ۱۰ میلیون نفر از اقشار پردرآمد را شناسایی کرده اند.