اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دو تصمیم جدید سازمان حسابرسی/ تدبیر ارزی برای جلوگیری از زیان‌ده شدن صنایع



تصمیات جدید سازمان حسابرسی,جلوگیری از زیان‌ده شدن صنایع,آثار تغییر نرخ ارز صنایع

عضو هیئت عامل سازمان حسابرسی:
دو تصمیم جدید سازمان حسابرسی/ تدبیر ارزی برای جلوگیری از زیان‌ده شدن صنایع

‌ عضو هیئت عامل سازمان حسابرسی از اصلاح استاندارد شماره 16 حسابداری در مورد آثار تغییر نرخ ارز صنایع و لازم‌الاجرا شدن سیستم حسابداری دولتی از تعهدی به نقدی خبر داد.

‫آموسی بزرگ اصل در گفت وگو با  فارس، با اشاره به برگزاری مجمع عصر دیروز سازمان حسابرسی که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، اظهار داشت: در این مجمع دو تصمیم مهم اتخاذ شد که مربوط به اصلاح استاندارد شماره 16 حسابداری و تصویب استانداردهای دولتی برای موسسه‌ها و دستگاه‌های دولتی بود.

وی ادامه داد: در پی بروز مشکلاتی برای برخی صنایع ارزبر و تغییر نرخ ارز از نرخ مرجع به نرخ مبادله‌ای، استاندارد شماره 16 حسابداری اصلاح شد تا طبق آن صنایع وشرکت‌های مختلف ارزبر با چنین مشکلی مواجه نشوند.

این مقام مسئول ادامه داد: به طور مثال شرکت‌های سیمانی که به صندوق ذخیره ارزی بدهی داشتند به دلیل تغییر مبنای محاسبه از نرخ ارز مرجع به نرخ ارز مبادله‌ای با مشکلاتی مواجه شدند که در صورت افزایش این نوع بدهی‌ها زیان‌ده و مشمول ماده 141 قانون تجارت می‌شدند؛ بر همین اساس این استاندارد مهم اصلاح شد تا چنین مشکلی برطرف شود.

بزرگ اصل در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: دیگر مصوبه مهم مجمع دیروز سازمان حسابرسی مربوط به تصویب استانداردهای دولتی بود که طبق آن همه موسسات و دستگاه های دولتی از سال 94 مکلف می شوند که به جای استفاده از رویه حسابداری نقدی از رویه حسابداری تعهدی استفاده کنند./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
نشست خبری مدیر عامل سازمان حسابرسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عضو كمیسیون صنایع:افزایش قیمت خودرو، بدون مصوبه سازمان حمایت خلاف است



 

 

قیمت خودرو,خودرو

 

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر خودروسازان قیمت محصولات خود را بدون مصوبه سازمان حمایت از حقوق تولیدكنندگان و مصرف كنندگان افزایش دهند، خلاف است.

عزیز اكبریان در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در مورد احتمال افزایش قیمت خودروهای داخلی گفت: مجلس اجازه چنین كاری را نمی دهد.

نماینده مردم كرج با بیان این كه در صورتی كه نیاز به افزایش قیمت محصولات خودروسازان باشد، باید در این زمینه كار كارشناسی انجام شود، اظهار كرد: در صورتی كه كیفیت و ایمنی خودروها و استانداردهای آنها ارتقا پیدا نكند، افزایش قیمت خودروها هم لازم نیست.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا خودروسازان خصوصی می توانند قیمت را خودشان مدیریت كنند یا نه، گفت: نظارت بر همه ی بنگاه ها، چه دولتی و چه صنعتی به عهده دولت و سازمان حمایت از حقوق مصرف كنندگان و تولیدكنندگان است و این طور نیست كه بگوییم چون یك بنگاه خصوصی شد هر كاری كه می خواهد می تواند انجام دهد.

اكبریان با اشاره به افزایش قیمت ارز و تاثیر احتمالی آن بر افزایش قیمت تمام شده محصولات خودروسازان بیان كرد: نمی توانیم بگوییم كه نوسان ارز بر قیمت ها تاثیرگذار نبوده است، اما خودروهای ما بیشتر تولید داخل هستند و نباید از این جهت دچار مشكل شوند..... /  خبرگزارى ایسنا