اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دویدن، خطر ابتلا به آلزایمر را کمتر می‎کند



اخبار,اخبار

 یک دکترای فیزیولوژی ورزشی گفت: ورزش دویدن برای قلب و عروق بسیار مفید است.

وحید ولی‎پور در گفت‎وگو با  ایسنا - منطقه لرستان، افزود: دویدن فواید زیادی برای بدن دارد که زمان آن بستگی به فعالیت‎های روزمره مشخص دارد؛ افراد پشت میزنشین به زمان بیشتری برای دویدن نیاز دارند.

وی اضافه کرد: دویدن روشی مناسب برای رسیدن به وزن دلخواه است تا از این طریق کالری اضافه بدن سوزانده شود.

این مدرس دانشگاه لرستان همچنین اظهار کرد: دویدن ورزشی برای جسم و ذهن است و در کنار فوایدی که برای اعضای بدن دارد می‎تواند از آلزایمر جلوگیری کند.

ولی‎پور ادامه داد: معمولاً مدت زمان تعیین شده برای دویدن 5 روز در هفته و هر روز 30 دقیقه است.

وی تصریح کرد: باید در کنار دویدن از ورزش‎های مقاومتی و کششی هم استفاده کرد. هر کدام از این تمرینات فاکتورهای مختلفی از بدن را تقویت می‎کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه لرستان یادآور شد: هیچ ورزشی به اندازه تمرینات استقامتی و از جمله دویدن برای قلب و عروق مفید نیست.


اخبار اجتماعی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
آمادگی برای ابتلا به بیماری آلزایمر؟!(Alanna Shaikh)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خوردن ماهی می تواند خطر ابتلا به آلزایمر را كاهش دهد



 

 

خوردن ماهی می تواند خطر ابتلا به آلزایمر را كاهش دهد

 

متخصصان تغذیه با بررسی وضعیت ساختار مغز ۲۶۰ فرد بزرگسال سالم به مدت ۱۰ سال دریافتند: درصد كوچك شدن مغز و ابتلایش به بیماری آلزایمر در آن دسته از افرادی كه به طور منظم ماهی می خورده اند كم تر از دیگران بوده است.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا ـ منطقه خوزستان، متخصصان تغذیه با بررسی وضعیت ساختار مغز ۲۶۰ فرد بزرگسال سالم به مدت ۱۰ سال دریافتند: درصد كوچك شدن مغز و ابتلایش به بیماری آلزایمر در آن دسته از افرادی كه به طور منظم ماهی می خورده اند كم تر از دیگران بوده است.

این اثربخشی به دلیل وجود اسید چرب امگا ۳ در ماهی است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی «اخبار كوتاه»، امگا ۳ علاوه بر این كه از زوال مغز جلوگیری می كند سودهای دیگری نیز برای جسم دارد.».... /  خبرگزارى ایسنا