اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«دونالد ترامپ» واشنگتن را فتح کرد


دونالد ترامپ، نامزد بدون رقیب جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، موفق شد با پیروزی در ایالت واشنگتن، یک گام دیگر به سمت کسب 1237 دلگیت مورد نیاز بردارد.

خبرگزاری آنا: دونالد ترامپ، نامزد بدون رقیب جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، موفق شد با پیروزی در ایالت واشنگتن، یک گام دیگر به سمت کسب 1237 دلگیت مورد نیاز بردارد.

بر اساس گزارش آسوشیتد پرس، دونالد ترامپ، در رقابت درون‌حزبی در ایالت واشنگتن به پیروزی دست یافت و در آستانه عبور از میزان دلگیت مورد نیاز برای قطعی شدن نامزدیش به عنوان گزینه نهایی جمهوری‌خواهان قرار گرفت.

ترامپ که تنها نامزد باقیمانده جمهوری‌خواهان در عرصه رقابت‌های درون‌حزبی است، با شدت بخشیدن به انتقادات از هیلاری کلینتون، نامزد احتمالی دموکرات‌ها، تلاش‌هایش برای پیروزی در انتخابات عمومی ماه نوامبر (آبان ماه) را آغاز کرده است و در این حال در جست‌وجو برای یافتن فردی مناسب برای معرفی به عنوان معاون اول خود است.

قبل از رقابت در ایالت واشنگتن، ترامپ تنها 68 دلگیت تا رسیدن به 1237 دلگیت مورد نیاز برای پیروزی نهایی و قطعی شدن نامزدیش به عنوان گزینه جمهوری‌خواهان فاصله داشت. بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، ترامپ از 44 دلگیت ایالت واشنگتن حداقل 24 دلگیت را به خود اختصاص داده و بخشی از دلگیت‌های باقیمانده احتمالا به سبد رقبای وی که از رقابت کناره‌گیری کرده‌اند، ریخته شده است.

به احتمال فراوان، ترامپ خواهد توانست در 5 ایالت باقیمانده که بیش از 300 دلگیت دارند، تعداد دلگیت‌های خود را به 1237 برساند.


ویدیو مرتبط :
دونالد ترامپ بازیگر 24سال قبل !!سکانسی فیلمی که ترامپ در آن بازی کرده است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واشنگتن پست: آیا حزب جمهوریخواه، دونالد ترامپ را از میدان خارج می کند؟



 اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل,ریاست جمهوری آمریکا

به نظر می رسد تد کروز کاندیدای جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا به بازداشتن دونالد ترامپ از کسب نامزدی حزب جمهوریخواه در کنوانسیون حزب در کلیولند در ماه ژوئیه نزدیک می شود. ده ها نماینده قول داده اند اگر فرصتی پیدا کنند به جای ترامپ به او رای بدهند.

به گزارش «انتخاب»، واشنگتن پست در گزارشی می نویسد پیشروی کروز به این معنا است که برای ترامپ بیش از همیشه اساسی است جهت پرهیز از نبرد در کنوانسیون، با جلب آرای اکثریت نمایندگان نامزدی خود را تثبیت کند.

مسیر ترامپ برای رسیدن به حد نصاب ۱۲۳۷ نماینده که برای کسب نامزدی نیاز دارد، پس از پیروزی کروز در ویسکانسین و دیگر رقابت های اخیر باریکتر شده و ایجاب خواهد کرد او در ایالت های باقیمانده بهتر عمل کند.

افزون بر این، بر اساس تجزیه و تحلیل واشنگتن پست، با توجه به گزینش های نمایندگان توسط ایالت ها و سرزمین ها، کروز آماده است دست کم ۱۳۰ رای بیشتر در دومین رای گیری به دست آورد. این رقم از ۱۷۰ نماینده فراتر می رود و می تواند پیروزی ترامپ را غیرممکن سازد.

رقابت برای کسب آرای بیشتر دور جدیدی از مجادلات لفظی را موجب شده است، از جمله این که رهبران حزب طرفداران ترامپ را متهم می کنند آنها را به مرگ تهدید کرده اند.

یک نماینده جمهوریخواه در ایندیانا گفت جای تاسف است که سیاست به سطحی چنین پائین رسیده است و افزود ای میلی از یک طرفدار ترامپ دریافت کرده است که هشدار می دهد بهتر است او پیش از آن که در مسیری نادرست قدم بگذارد بازاندیشی کند.

شانس کروز در این است که بتواند از نگرش حزب جمهوریخواه بهره برداری کند که میگوید نمایندگانی که قرار است در کنوانسیون به ترامپ رای بدهند لزوما نباید طرفدار او باشند. تمرکز کروز بویژه بر این است که نمایندگانی را حتی در ایالت هایی که از دست داد به طرف خود بکشاند.

ترامپ در مجموع نمایندگان و آرا دست بالا را دارد، اما شکایت کرده است که رهبران حزب جمهوریخواه در کوشش برای خاموش ساختن طرفدارانش علیه او توطئه چینی می کنند.

ترامپ سه شنبه شب در کارزار انتخاباتی در ایالت نیویورک گفت "کمیته ملی حزب  از این که اجازه داده است چنین اتفاقی بیافتد، باید از خودش خجالت بکشد."

یک مشاور ارشد ترامپ در مصاحبه ای گفت یقین دارد کروز هرگز فرصت نخواهد داشت نظر نمایندگان ترامپ را عوض کند.


 اخبار بین الملل  - انتخاب