اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دونالد ترامپ: جرج بوش در حادثه 11 سپتامبر مقصر بود



اخبار,اخباربین  الملل,دونالد ترامپ

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رئیس جمهور سابق این کشور را در حوادث یازده سپتامبر مقصر دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جرج بوش را در حوادث یازده سپتامبر مقصر دانست.

ترامپ روز جمعه  در یک مصاحبه اعلام کرد بوش تا حدی در حوادث یازده سپتامبر مقصر بوده است.

وی گفت:« وقتی شما درباره جرج بوش صحبت می کنید،‌منظورم این است که آنچه را که می خواهید ، می گویید، مرکز تجارت جهانی در دوره او فرو ریخت.»

برغم انتقاد برخی، او در جلسه مصاحبه اش از موضع خود عقب ننشست و گفت:«بوش رئیس جمهور بود.درست نیست؟ چه ما او را مقصر بدانیم یا ندانیم ، او رئیس جمهور بود و مرکز تجارت جهانی در دوره او فرو ریخت.»

ترامپ در گذشته نیز ریاست جمهوری بوش را یک فاجعه توصیف کرده و تصمیم او را برای اشغال افغانستان  یک اشتباه وحشتناک خوانده بود.

 اخبار بین الملل  - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
دونالد ترامپ:عکس العمل مسلمانان بعد از 11 سپتامبر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترامپ: بوش مقصر حملات 11 سپتامبر است


نامزد پیشرو جمهوری ‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی آمریکا در جریان مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی بلومبرگ رئیس جمهور سابق کشورش را به گونه‌ای مسئول حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 میلادی دانست.

خبرگزاری ایسنا: نامزد پیشرو جمهوری ‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی آمریکا در جریان مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی بلومبرگ رئیس جمهور سابق کشورش را به گونه‌ای مسئول حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 میلادی دانست.

دونالد ترامپ، نامزد پیشرو جمهوری ‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی آمریکا در پاسخ به این سوال که ضمن رسیدگی به بحران بالقوه چطور امنیت مردم آمریکا را حفظ کرده و باعث افتخار آنها می‌شوید؟ گفت: فکر می‌کنم من از همه رئیس جمهورها بیشتر به فکر این مسائلم و از همه آنها شایسته‌ترم. وقتی درباره جورج واکر بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا حرف می‌زنیم فروریختن مرکز تجارت جهانی در ذهنمان نقش می‌بندد.

دونالد ترامپ در این مصاحبه به گونه‌ای جورج بوش را مسئول حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 میلادی که جان 2977 تن را گرفت، می‌داند.

مجری شبکه بلومبرگ در واکنش می‌گوید: صبر کن، شما نمی‌توانی جورج بوش را مقصر آن حمله بدانی.

ترامپ در پاسخ گفت: درست است او رئیس جمهور بود. مقصر دانستن یا ندانستن او تفاوتی ایجاد نمی‌کند اما او رئیس جمهور بود. مرکز تجارت جهانی در دوران ریاست جمهوری جورج بوش فرو ریخت.

وی سپس به انتقاد از واکنش دولت به تیراندازی در مدرسه ابتدایی سندی هوک پرداخت که در آن 20 تن از دانش آموزان و شش تن از کارکنان مدرسه در سال 2012 میلادی کشته شدند.

دونالد ترامپ افزود: اگر به مدرسه سندی هوک نگاه کنید، آن مردم همچنان نیازمند کمک هستند. این یک فاجعه است. دولت در جریان ریاست جمهوری باراک اوباما ثابت کرده که بدبخت و فاجعه زده است. نیاز ما رهبری است که در حال حاضر نداریم.

در همین حال جب بوش، برادر جورج بوش و نامزد پیشرو جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی در دفاع از برادرش در توییتر نوشت: چقدر رقت‌انگیز است که از این رئیس جمهور برای حملات 11 سپتامبر انتقاد شود. ما مورد حمله قرار گرفتیم و برادرم ما را در امنیت نگه داشت.

این در حالی است که ترامپ در مصاحبه اخیر خود با سی ان ان نیز بار دیگر از جورج بوش انتقاد کرده و جنگ در عراق را یک اشتباه وحشتناک توصیف کرد.