اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دونالد ترامپ: تحریم ایران را دو برابر می‌کنم


نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امشب قول داد که اگر رئیس‌جمهور شود، تا وقتی زندانیان آمریکایی از زندان‌های ایران آزاد نشودند، تحریم‌های ایران را نگاه می‌دارد و حتی شدت آنها را 2 تا سه برابر می‌کند.

خبرگزاری فارس: نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امشب قول داد که اگر رئیس‌جمهور شود، تا وقتی زندانیان آمریکایی از زندان‌های ایران آزاد نشودند، تحریم‌های ایران را نگاه می‌دارد و حتی شدت آنها را 2 تا سه برابر می‌کند.

«دونالد ترامپ» نامزد متمول جمهوری‌خواهان برای تصدی کرسی ریاست‌جمهوری آمریکا در میان طرفدارانش سخنرانی انتخاباتی داشت و باز هم برای خیل مردمی که کف و سوت می‌زدند، وعده‌های ضدایرانی داشت.

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی «آلاباما»، نامزد حاشیه ساز جمهوری خواه پس از مقدمه‌ای اقتصادی و حمله به سیاست‌های اقتصادی رقیب بزرگ آمریکا یعنی چین، به سراغ ایران رفت و ضمن اشاره به اتباع ایرانی-آمریکایی زندانی در بازداشتگاه‌های ایران، قول داد که تا زمان در حبس بودن این افراد، تحریم‌های ایران را اعمال کند و شدت آنها را دو یا سه برابر کند.

ترامپ اولین سیاستمدار آمریکایی نیست که می‌گوید توافق هسته‌ای، تصویب کنگره را نگرفته و در حقیقت، بیش از آنکه توافق ایران و آمریکا باشد، توافق ایران و اوباما است و عمرش هم تا آخر عمر دولت اولین رئیس‌جمهور رنگین پوست آمریکا است.

ترامپ که به دلیل ژست‌ها و سخنان عجیب‌اش، سوژه رسانه‌هاست، امشب با رسانه‌های آمریکایی هم تسویه حساب کرد و گفت: «آنها خیلی حقوق می‌گیرند ولی در عوض به مردم دروغ تحویل می‌دهند، خبرنگاران آدم‌های صادقی نیستند.»

ترامپ در خصوص بحث داغ این روزهای آمریکا یعنی ورود 10 هزار پناهجوی سوری تا پایان سال مالی 2016 هم حرف‌هایی داشت؛ طرحی که اوباما موافق و جمهوری‌خواهان مخالفان سرسخت آن هستند.

دونالد ترامپ گفت: «من نمی‌خواهم مردمی از سوریه به اینجا بیایند چون ما نمی‌دانیم آنها چه کسانی هستند.»

ترامپ بحث پناهجویان سوری را به آمار کشته شدن اتباع آمریکایی به دست مهاجران غیرقانونی گره زد و ادامه داد: «مواد مخدر به شهرهای ما هجوم آورده، ما باید جلوی این وضع را بگیریم؛ نمی‌گذاریم کسی وارد کشورمان شود مگر اینکه از مسیر قانون به آمریکا بیاید.»

مجلس نمایندگان آمریکا هم پنج‌شنبه شب به وقت تهران، مصوبه‌ای برای سخت‌تر شن ورود این افراد به خاک آمریکا داشت؛ مصوبه‌ای که منتظر رأی‌گیری در سنا و وتوی احتمالی اوباما است.

در میانه سخنرانی آتشین ترامپ، یک نفر با سر و صدا قصد متوقف کردن وی را داشت. نامزد جمهوری‌خواهان رو به نیروهای امنیتی کرد و گفت: «وی را به جهنم ببرید.»

در میان دموکرات‌ها، «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا، رقیب جدی ترامپ است؛ سیاستمداری که امشب تصویرش بر روی تی‌شرت برخی از حضار معترض چاپ شده بود.


ویدیو مرتبط :
انتقاد دونالد ترامپ از سیاستهای اوباما در قبال ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوباما: انتقادها علیه توافق ایران افتضاح و مضحک است / سخنان برخی جمهوریخوهان مثل دونالد ترامپ مبتذل شده



اخبار,اخبار سیاست خارجی , باراک اوباما

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه در اتیوپی از لحن تبلیغات ریاست جمهوری آمریکا انتقاد کرد و گفت رای دهندگان آمریکای شایسته بیش از این ها هستند.

اوباما با انتقاد از اظهار نظرهای « افتضاح آمیز» شمار زیادی از نامزدها از جمله دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت :« ما فرهنگی برقرار کرده ایم که نه مناسب بحث سالم و نه تصمیمات سیاسی خوب است. آمریکایی ها شایسته بهتر از اینها هستند.»

رئیس جمهوری آمریکا که آخرین دوره ریاست جمهوری خود را سپری می کند گفت:« اظهار نظرهای شمار زیادی از نامزدها از جمله دونالد ترامپ و مایک هاکلبی نامزدهای جمهوریخواهان حملات افتضاح آوری است که در حیات سیاسی آمریکا شکل بیش از حد پیش پا افتاده و مبتذلی به خود گرفته است.»

به گفته اوباما ،‌اظهارات هاکلبی که گفته است توافق تاریخی مربوط به برنامه هسته ای ایران، اسرائیلی ها را به «درهای کوره های آدم سوزی» نزدیک کرده است ، در چارچوب « یک گرایش عمومی » جا می گیرد و «اگر آن را خیلی غم انگیز ندانیم باید آن را مضحک تلقی کنیم .»

رئیس جمهوری آمریکا همچنین با ابراز تاسف از سخنان « افتضاح آمیز» دونالد ترامپ که گفته است جان مک کین سناتور جمهوریخواه که در ویتنام اسیر بوده است قهرمان نیست ،‌از اینکه تنظیم کنندگان این سخنان « رهبران حزب جمهوریخواه هستند» ابراز تاسف کرد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت :« آمریکای کنونی به این نوع رهبران نیازی ندارد و من فکر نمی کنم هیچ کس چه دموکرات ، جمهوریخواه و یا مستقل ، خواستار این رهبران باشند.»

وی افزود: 99 درصد کشورهای جهان با توافق هسته ای موافقند، علتش هم این است که توافق خوبی است و من هنوز استدلال جدی در این مورد نشنیدم.

 

اخبار سیاست خارجی - انتخاب