اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دومین مخالفت دادگاه آمریکا با اعطای حقوق انسانی به یک شامپانزه




اخباراجتماعی -   دومین مخالفت دادگاه آمریکا با اعطای حقوق انسانی به یک شامپانزه

وی گفت مالکیت یک شامپانزه توسط انسان نباید امکان پذیر باشد زیرا این مخلوقات دارای استقلال هستند.

دادگاهی در آمریکا برای دومین بار درخواست اعطای حقوق انسانی به یک شامپانزه و آزادی این حیوان را رد کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، یک دادگاهی آمریکا برای دومین بار با تفاضای حقوقی برای آزادی یک شامپانزه و انتقال آن از باغ وحش به یک منطقه حفاظت شده مخالفت کرد.

کمتر از یک ماه قبل نیز قاضی دادگاهی در نیویورک در پاسخ به شکایت یک وکیل دادگستری اعلام کرده بود شامپانزه دارای حقوق قانونی انسانی نیست و نمی توان آن را از آزاد کرد.

این برای دومین مرتبه است که دادگاه دادخواستی را رد می کند که طرف آن یک حیوان است.

"استیفان وایز" وکیل دادگستری و مدافع حقوق حیوانان در سال 2013  به وکالت از یک شامپانزه به نام کیکو در دادگاه شکایت کرد. او از شکایتی استفاده کرد که معمولا زندانیانی که به صورت غیرقانونی زندانی می شوند به کار می رود.

این وکیل دادگستری گفت که این شامپانزه (کیکو) به دلیل فشارها و سختی ها به هنگام فیلمبرداری فیلمی درباره تارزان هم اکنون لال شده و قادر به تکلم نیست. کیکو هم اکنون در قفسی در نزدیکی آبشار نیاگارا در حبس است. وکیل دادگستری در شکایت خود به دادگاه درخواست کرده این شامپانزه به منطقه حفاظت شده در فلوریدا منتقل شود.

وی گفت مالکیت یک شامپانزه توسط انسان نباید امکان پذیر باشد زیرا این مخلوقات دارای استقلال هستند.


دادگاه در واکنش به این شکایت اعلام کرد چنین شکایت قضایی مربوط به زندانی شدن غیرقانونی است و نه شرایط بازداشت.

اخبار,اخبار اجتماعی ,شامپانزه


دادگاه استیناف در روز 4 دسامبر گذشته هم شکایت این وکیل دادگستری را برای آزادی شامپانزده دیگری به نام "تومی" از قفس را رد کرد. دادگاه اعلام کرده بود که نمی تواند به این حیوان حقوق قانونی بدهد زیرا این حیوان مسؤولیت های همراه با این حقوق را درک نمی کند.

این وکیل دادگستری تاکنون نگفته است که "کیکو" یا "تومی" از سوی مالکان خود با بدررفتاری روبه رو شده اند. وی تاکید می کند که خواهان آزادی این شامپانزه ها و خروج آنها از اسارت است.


او گفته است که چنین شکایت هایی را به نیابت از فیل ها، دلفین ها، نهنگ ها و دیگر حیوانات باهوش ارائه خواهد کرد.


 اخباراجتماعی  -  عصرایران


ویدیو مرتبط :
دادگاه حقوق بشر ایتالیا را محکوم کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مخالفت دادگاه آمریکا با مصادره دارایی‌ ایران



اخبار,اخباراقتصادی,بانک مرکزی

دویچه بورس از تصمیم یک دادگاه آمریکایی در رد درخواست شاکیانی که درصدد دسترسی به حدود 1.6 میلیارد از اموال متعلق به بانک مرکزی ایران بودند، استقبال کرد.

در پرونده پترسون علیه جمهوری اسلامی ایران که در دادگاه منطقه جنوبی نیویورک تحت رسیدگی قرار گرفت، شاکیان آمریکایی خواستار دسترسی به دارایی‌های بانک مرکزی ایران نزد واحد کلیراستریم دویچه بورس در لوکزامبورگ بودند. شاکیان بستگان سربازان آمریکایی بودند که در جریان بمب گذاری پادگان‌های نیروی دریایی آمریکا در بیروت لبنان در سال 1983 کشته یا مجروح شدند.

 

قربانیان این بمب گذاری که مدعی هستند ایران در این حمله دست داشته است، در سال 2007 حکم دادگاه را برای دریافت 2.65 میلیارد دلار خسارت از ایران دریافت کردند و از آن زمان در تلاش هستند دارایی‌های ایران را که در حساب‌های مختلف نگهداری می‌شوند، مصادره کنند.

کاترین فارست، قاضی آمریکایی با صدور حکم در این پرونده اعلام کرد که شاکیان نمی‌توانند دارایی‌های متعلق به بانک مرکزی ایران را که در لوکزامبورگ هستند مصادره کنند زیرا قاضی از قدرت قضایی برای تصمیم گیری در مورد دارایی‌هایی که در لوکزامبورگ هستند، برخوردار نیست. بر اساس گزارش رویترز، کلیراستریم در این پرونده استدلال داشت وجوه موجود در حساب نیویورک متعلق به کلیراستریم هستند و دادگاه آمریکایی هیچ قدرت قضایی در لوکزامبورگ ندارد. در یک پرونده مشابه در سال 2013 کلیراستریم موافقت کرده بود 1.8 میلیارد دلار از دارایی‌های متعلق به بانک مرکزی ایران را که در حسابی در بانک سیتی گروپ در آمریکا نگهداری می‌شد به قربانیان منتقل کند.

 اخباراقتصادی -  ایسنا