اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دومین عامل مرگ و میر در ایران


معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، اعتیاد به مواد مخدر را دومین عامل مرگ ومیر در کشور برشمرد و موضوع افزایش گرایش به مواد مخدر صنعتی را یکی از دغدغه های مهم جامعه دانست.

خبرگزاری ایرنا: معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، اعتیاد به مواد مخدر را دومین عامل مرگ ومیر در کشور برشمرد و موضوع افزایش گرایش به مواد مخدر صنعتی را یکی از دغدغه های مهم جامعه دانست.
 
«بابک دین پرست» در جلسه کمیته های پنج گانه حوزه کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: الگوهای مصرف مواد مخدر در کشور به سمت پرخطر سوق پیدا کرده و شاهد کاهش سن اعتیاد و گسترش آن در بین جوانان و زنان هستیم.
 
وی با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر پس از تصادفات رانندگی، دومین عامل مرگ ومیر را در کشور به خود اختصاص داده، افزود: باید در آگاهی بخشی به مردم در خصوص مضرات مواد مخدر براساس اصول علمی اقدام کرد در غیر اینصورت مبارزه با این بلای خانمانسوز را با مشکل مواجه می کند.
 
دین پرست ادامه داد: باید تهدیدات ناشی از مواد مخدر صنعتی و ‏سنتی در کشور به خوبی مشخص و ضمن بررسی علل افزایش مصرف مواد محرک در بین جوانان و زنان، راهکارهای علمی و عملی در جهت مهار این معضل شناسایی شود.
 
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر بر اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: باید در برابر پدیده شوم مواد مخدر از تمام اقشار مرجع و تاثیرگذار جامعه مانند وزرشکاران، مداحان، هنرمندان و ائمه جماعات کمک گرفت تا بتوانیم مبارزه با مواد مخدر را به درون جامعه ببریم.
 
وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام گرفته در بخش فرهنگ سازی به منظور پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر گفت: همراهی و مشارکت مردم در موفقیت طرح ها و برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر بسیار مهم است.
 
دین پرست، جامعه پذیری و بازگشت معتادان بهبود یافته را به خانواده مهم دانست و افزود: یکی از اهداف و برنامه های مهم ستاد مبارزه با مواد مخدر، ارتقای سطح درمان معتادان، بازگشت آنان به جامعه و اشتغالزایی برای این افراد است.
 
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر بر لزوم همکاری همه دستگاه ها در امر مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: باید همه دستگاه ها با ظرفیت های در اختیار و با مشارکت تمامی اقشار جامعه، در برابر مواد مخدر و معضلات ناشی از آن ایستاده و در جهت عاری کردن جامعه از این بلای خانمانسوز همت و تلاش مضاعف کنند.


ویدیو مرتبط :
اولین و مهم ترین عامل مرگ و میر در در خانم ها و آقایان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دومین عامل مرگ و میر در ایران چیست؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دومین عامل مرگ و میر در ایران، بیماری سالمندان نیست/ مهم‌ترین علائم سکته مغزی‎

دبیر انجمن سکته مغزی ایران گفت: سکته مغزی دومین عامل مرگ و میر در ایران و برخی از کشورهای در حال پیشرفته دنیاست.

دکتر مسعود مهرپرور روز جمعه در حاشیه برگزاری سومین همایش روز ملی آتروسکلروز (تصلب شرایین) در جمع خبرنگاران گفت: سکته مغزی در کشورهای توسعه یافته چهارمین و یا پنجمین عامل مرگ و میر است .

وی با اشاره به افزایش شیوع سکته مغزی در کشور، از دست اندرکاران حوزه سلامت خواست به این بیماری نگاه ویژه ای داشته باشند.

مهرپرور با بیان این که آمار دقیقی از مبتلایان به سکته مغزی در کشور وجود ندارد، ادامه داد: به نظر می رسد که 100 تا 150 نفر در هر 100 هزار نفر جمعیت کشور دچار این بیماری باشند.

به گفته وی، در آمریکا 800 هزار نفر در سال به سکته مغزی مبتلا می شوند که 20 درصد آنها زیر 50 سال هستند.

دبیر انجمن سکته مغزی با اشاره به این که این بیماری مختص افراد سالمند نیست، گفت: علائم سکته مغزی به صورت ناگهانی ایجاد می شود و ناشی از نقص کارکرد در سیستم عصبی مرکزی است.

مهرپرور فلج صورت، فلج دست، اختلال صحبت، اختلال دید و سرگیجه شدید را از علائم سکته مغزی برشمرد و افزود: باید آحاد جامعه را نسبت به افزایش این بیماری آگاه کرد.

وی گفت: وقتی افراد چنین علائمی را مشاهده کردند سریعا با اورژانس تماس گرفته و از خود درمانی خودداری کنند.

مهرپرور افزود: کادر درمانی نیز باید اقدامات خود را برای بیمارانی که دچار این علائم هستند انجام دهند. چرا که هرچه زمان رسیدگی درمانی به این افراد در ساعات اولیه سریع تر انجام شود، امکان بهبودی نیز میسر خواهد شد.

 

اخبار اجتماعی - خبرآنلاین