اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دومین روز از مذاکرات ایران و 1+5 آغاز شد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

دومین روز از مذاکرات ایران و 1+5 آغاز شد

دومین روز از مذاکرات ایران و 1+5 میان معاونان وزیران خارجه دو طرف در مقر اروپایی سازمان ملل آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، دور جدید مذاکرات هسته‌یی ایران و 1+5 روز سه‌شنبه (23 مهرماه) آغاز شد.

در روز نخست که با حضور محمدجواد ظریف و کاترین اشتون برگزار شد، ایران پیشنهاد جدید خود را به طرف مقابل ارائه کرد.

هیات‌های 1+5 به همراه کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ساعت 7 و 30 صبح روز چهارشنبه در مقر اروپایی سازمان ملل با یکدیگر درباره پیشنهاد ایران جلسه داشته‌اند.

هیچ یک از هیات‌های ایرانی و سایر کشورهای گروه 1+5 به جزییات این پیشنهاد اشاره‌ای نکردند، ولی اظهارات محتاطانه آن‌ها نشان می‌دهد که پیشرفت‌هایی حاصل شده است و علاوه بر آن، دیدار عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران با وندی شرمن، مذاکره‌کننده اصلی آمریکا، نشان داد که نسبت به دیدارهای قبلی، فضای بهتری بر مذاکرات حاکم است.

سیدعباس عراقچی نیز سه‌شنبه شب در جمع خبرنگاران ایرانی درباره این که "دیدگاه 1+5 نسبت به پیشنهاد ایران تاکنون چه بوده است؟" گفت که هنوز زود است قضاوت کنیم و بگوییم در نزدیک شدن دیدگاه‌ها پیشرفت داشته‌ایم یا نه. چهارشنبه بحث‌های آن‌ها را خواهیم شنید و اگر بین بحث‌های ما و آن‌ها تعادل وجود داشت، می‌توانیم بگوییم که امکان گام برداشتن به جلو وجود دارد.

صبح چهارشنبه در ادامه دیدارهای دو جانبه ایران و 1+5، معاونان وزیر خارجه ایران با نمایندگان انگلیس و فرانسه دیدار کردند.

روز سه‌شنبه نیز دیدارهای جداگانه میان سید عباس عراقچی با سرگئی ریابکوف، نماینده روسیه و وندی شرمن، نماینده آمریکا درباره مسایل مربوط به مذاکرات انجام شد.

مذاکرات روز چهارشنبه ابتدا قرار بود ساعت 9 و 30 به وقت محلی برگزار شود اما به درخواست کشورهای 1+5 مذاکرات به ساعت 11 موکول شد و در نهایت مذاکرات با دو ساعت تاخیر ساعت 13 به وقت محلی آغاز شد. /ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
1392/10/19:آغاز چهارمین دور مذاکرات ایران و 1+5 ...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز دومین روز مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - آغاز دومین روز مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5

نشست کارشناسی ایران و گروه 1+5 در راستای مذاکرات گام نهایی و براساس توافق اخیر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شده است.

نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: کارشناسان ایران و گروه 1+5 ادامه مذاکرات خود را بعدازظهر امروز (پنج شنبه) در مقرر سازمان ملل در شهر وین از سرگرفتند.

«رضا نجفی» از اعضای تیم کارشناسی ایران در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: دومین روز نشست کارشناسی ایران و گروه 1+5 از ساعت 12 و 30 دقیقه به وقت تهران در شهر وین آغاز شده است.

نشست کارشناسی ایران و گروه 1+5 در راستای مذاکرات گام نهایی و براساس توافق اخیر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شده است.

کارشناسان ایران و 1+5 روز چهارشنبه در نشستی هفت ساعته به مباحثی چون غنی سازی، رآکتور آب سنگین اراک و همکاری صلح آمیز هسته ای با ایران پرداختند.

دومین روز نشست نیز امروز (پنج شنبه) از ساعت 10 صبح به وقت وین (12:30 به وقت تهران) از سر گرفته شد و طی دو نوبت صبح و بعدازظهر ادامه خواهد داشت.

عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان نیز در مورد این نشست گفت: مذاکرات کارشناسی به سرپرستی حمید بعیدی نژاد مدیر کل سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه و در چهارچوب مذاکرات نهایی با نمایندگان 1+5 انجام می شود.

وی تصریح کرد: این مذاکرات در راستای کارهای کارشناسی و فنی انجام می شود و در واقع، مقدمه ای است برای مذاکرات 26 تا 29 اسفند که محمد جواد ظریف، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مدیران سیاسی گروه 1+5 در آن حضور دارند.

عضو ارشد تیم مذاکرات هسته ای ایران یادآور شد: ریاست گروه 1+5 را استفان کلمنت دستیار ویژه کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر عهده دارد.

قرار است این مذاکرات تا روز جمعه و در حاشیه نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه یابد.
اخبار سیاست خارجی - ایرنا