اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دولت چین روزه گرفتن را ممنوع کرد


دولت چین اعلام کرد که مسلمانان استان سین‌کیانگ در طول ماه رمضان مجاز نیستند روزه بگیرند.

خبرگزاری فارس: همزمان با آغاز ماه رمضان و اجرای فرائض مربوط به این ماه از سوی مسلمانان، دولت مرکزی چین، گرفتن روزه در این ماه را برای مسلمانان استان سین‌کیانگ ممنوع کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «عاروتص شوع»، دولت از چند روز پیش، اعلامیه‌های رسمی مربوط به ممنوع بودن روزه گرفتن را وبگاه‌های مدارس، ادارات دولتی و دفاتر حزب محلی سین‌کیانگ قرار داده است.

در این اعلامیه‌ها به لزوم حفظ سلامت دانش‌آموزان و پرهیز از بکارگیری محیط مدرسه برای ترویج دین تأکید شده است؛ همچنین از اعضای حزب حاکم کمونیست خواسته شده که از روزه گرفتن خودداری کنند.

در یکی از این بیانیه‌ها آمده است: «هیچ معلمی مجاز نیست در فعالیت‌های مذهبی شرکت جوید و تفکرات مذهبی را به دانشجویان القاء کند و یا آنها را به انجام فعالیت‌های دینی مجبور کند.»

بر اساس آمار رسمی دولت کمونیست چین، در این کشور 56 فرقه مذهبی وجود دارد که مسلمانان، دومین فرقه بزرگ از نظر جمعیتی هستند.


ویدیو مرتبط :
فرق روزه گرفتن با روزه گرفتن ! ( حتما ببینین )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دولت چین روزه کارمندان را ممنوع اعلام کرد



اخبار,اخبار بین الملل , روزه

رسانه های رسمی چین و سایت های دولتی این کشور در منطقه سین کیانگ گزارش ها و اخطارهای رسمی را منتشر کرده اند که از اعضای حزب حاکم، کارمندان دولت و بخش های عمومی، دانشجویان و معلمان و مدرسان دانشگاه خواسته اند از روزه گرفتن در ماه رمضان خودداری کنند.

برخی رسانه ها گفته اند دولت چین روزه گرفتن کارمندان و دانشجویان را در منطقه مسلمان نشین این کشور ممنوع اعلام کرده است.

به گزارش عصرایران به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، رسانه های رسمی چین و سایت های دولتی این کشور در منطقه مسلمان نشین "سین کیانگ" گزارش ها و اخطارهای رسمی را منتشر کرده اند که از اعضای حزب حاکم، کارمندان دولت و بخش های عمومی، دانشجویان و معلمان و مدرسان دانشگاه می خواهد از روزه گرفتن در ماه رمضان خودداری کنند.

سال گذشته میلادی هم اتفاق مشابهی در چین روی داد.

دولت چین در سایت اینترنتی اش گفته است مسؤولان سلامت غذا در منطقه "جین گخه" چین  واقع در نزدیکی مرزهای قزاقستان در هفته گذشته تصمیم گرفتند رستوران های حلال را به باز ماندن و غذاپختن در ساعت های روز ماه رمضان وادار کنند.

رسانه های رسمی در منطقه ماربیشی چین نیز گفته اند که مسولان حزب حاکم تعهدات شفافی و کتبی درباره خودداری از انجام هر گونه مراسم ها و فعالیت های مذهبی و عدم مشارکت در فعالیت های دینی ارائه کرده اند و گفته اند که همگان را به روزه نگرفتن در ماه رمضان دعوت خواهان کرد.

گروه های مسلمان چین و فعالان حقوق بشر مدعی هستند سیاست های سرکوب گرایانه دولت چین در سین کیانگ از جمله اعمال محدودیت هایی برای انجام فعالیت های دینی باعث بروز تنش هایی در این منطقه شده است.


دولت پکن به شدت این گزارش ها و ادعاها را رد می کند.

 

اخبار بین الملل - عصرایران