اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دولت پول مساجد را هم نمی دهد


رئیس شورای شهرتهران با اعلام اینکه دولت هنوزسرفصلهای کمکهایش را نه فقط برای مترو و اتوبوس حتی برای مساجد هم باز نکرده است گفت:‌ در صورت آغاز پرداخت کمکهای دولتی مترو و اتوبوس در اولویت پرداخت هستند.

رئیس شورای شهرتهران با اعلام اینکه دولت هنوزسرفصلهای کمکهایش را نه فقط برای مترو و اتوبوس حتی برای مساجد هم باز نکرده است گفت:‌ در صورت آغاز پرداخت کمکهای دولتی مترو و اتوبوس در اولویت پرداخت هستند.

مهدی چمران با بیان این که شورا از ابتدا به بحث کمک های دولت به توسعه مترو و یارانه بلیت اتوبوس و مترو ورود پیدا کرده بود گفت: نیازی نیست ما به طور دائم این پیگیری ها را اعلام کنیم.

کمک به مساجد نیز هنوزپرداخت نشده است

وی ادامه داد: دولت هنوز سرفصل کمک هایش را به دلیل برخی مسائل نه فقط برای مترو و اتوبوس حتی برای مساجد نیز باز نکرده است.

چمران تأکید کرد: ما این قول را گرفته ایم که اگر سرفصل های کمکهای دولت باز شود اولین کمکها به بخش اتوبوس و مترو باشد. متأسفانه یارانه ها در فصل کمکهای دولت قرار می گیرند نه بودجه جاری، که کمک ها متاسفانه غالبا به تعویق می افتد.

یارانه مترو و اتوبوس از سر فصل کمکها خارج شود

رئیس شورای عالی استانها با بیان این که از سال آینده تلاش می شود سهم حمایتهای دولت در بحث مترو و اتوبوس از قالب کمک خارج شود، گفت: اگر چنین چیزی امکان پذیر باشد، می تواند بسیاری از مشکلات حوزه حمل و نقل عمومی را حل کرد. در دیداری که به تازگی با مسئولان حوزه اتوبوسرانی داشته ام از نزدیک شاهد مشکلات آنها بوده ام.

چمران با بیان این که سهم دولت در حوزه توسعه عمرانی مترو تقریبا پرداخت شده است، گفت: در بخش بهره برداری با مشکلاتی روبه رو هستیم که در این زمینه شهرداری کمکهایش را بیشتر کند تا در آینده این هزینه ها جبران شود و ما نیز در هر دیداری که با دولت داریم این موضوع را تأکید می کنیم تا هر چه زودتر بودجه مترو و اتوبوس پرداخت شود.

منبع: مهر




ویدیو مرتبط :
کاربرد مساجد در دولت خرافی و شیطانی داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شکیب: دولت پول ندهد از مردم می گیریم



 

 

شکیب: دولت پول ندهد از مردم می گیریم

 

یا دولت باید در پرداخت سهم خود در حمل و نقل عمومی به شهرداری كمك كند یا شهرداری مجبور است به صورت مستقیم یا غیر مستقیم این سهم را از مردم بگیرد/فرمانداری نسبت به این موضوع اعتراض نكرده است.

رئیس كمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: یا دولت باید در پرداخت سهم خود در حمل و نقل عمومی به شهرداری كمك كند یا شهرداری مجبور است به صورت مستقیم یا غیر مستقیم این سهم را از مردم بگیرد.

حمزه شكیب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اعتراض فرمانداری به دریافت نكردن نرخ مصوب شورا و نیز اعتراض و نگرانی های مردم در این زمینه تاكید كرد:از جانب فرمانداری نامه‌ای درباره دریافت بلیت از مسافران اتوبوس‌های بی‌.آر.تی خارج از آنچه شورا مصوب كرده، دریافت شده است كه در كمیسیون توسعه و عمران شورا بررسی می‌شود.

رئیس كمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال كه چرا با وجود خراب بودن دستگاه‌های كارت‌‌خوان و با وجود مصوبه شورای شهر، از مسافران اتوبوس‌های بی.آر.تی ، حداكثر كرایه یا بلیط دریافت می‌شود ادامه داد: یا دولت باید در پرداخت سهم خود در حمل و نقل عمومی به شهرداری كمك كند یا شهرداری مجبور است به صورت مستقیم یا غیر مستقیم این سهم را از مردم بگیرد .

او با اعلام اینكه كمیسیون عمران شورای شهر ، نامه فرمانداری تهران را بررسی و در صحن ارائه می‌دهد افزود: از طرف فرمانداری نامه‌ای دریافت كرده‌ایم كه قرار است آن را در كمیسیون توسعه و عمران شورا مورد بررسی قرار دهیم.

به گفته این عضو شورای شهر تهران، فرمانداری نسبت به این موضوع اعتراض نكرده و فقط از آنها نامه‌ای دریافت كرده‌ایم و آن‌ر ا بررسی می‌كنیم...../تحلیل:تابناک