اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دولت و مجلس بیانیه مشترکی صادر کردند


در جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه با نمایندگان دولت متشکل از وزیر اقتصاد رئیس کل بانک مرکزی ،‌رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، رئیس صندوق توسعه ملی و دادستان و معاونین دیوان محاسبات تشکیل و موضوع برداشت 4/1 میلیارد دلاری فروش نفت از صندوق توسعه مورد بررسی قرار گرفت.

ایسنا: در جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه با نمایندگان دولت متشکل از وزیر اقتصاد رئیس کل بانک مرکزی ،‌رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، رئیس صندوق توسعه ملی و دادستان و معاونین دیوان محاسبات تشکیل و موضوع برداشت 4/1 میلیارد دلاری فروش نفت از صندوق توسعه مورد بررسی قرار گرفت.

غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اعلام این خبر متن بیانیه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و نمایندگان دولت که در این جلسه به تصویب رسیده را به این شرح قرائت کرد:

1- در تاریخ 26/12/92 مبلغ یاد شده از حساب توسعه ملی سند خورده است، به همین جهت اشتباه رخ داده است.

2- متعاقبا با تذکر دیوان محاسبات به بانک مرکزی سند دیگری صادر و اشتباه مذکور اصلاح می‌گردد و مبلغ مذکور از منشأ درآمد نفت منظور شده است.

3- درآمد ناشی از آن صرف امور عمرانی کشور شده و در جای دیگری هزینه نشده است.

4- گزارش کمیسیون برنامه و بودجه به استناد گزارش دیوان محاسبات خلاف واقع نبوده و کذبی در کار نبوده است.

5- رسیدگی به جزئیات در دیوان محاسبات کماکان ادامه خواهد داشت.

در هفته گذشته کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بر اساس گزارش دیوان محاسبات از برداشت چهار میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی خبر داد که نوبخت معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور آن را خلاف واقع عنوان کرده بودند.


ویدیو مرتبط :
استاد عباسی:قابل پیش بینی بودکه دولت بیانیه صادر نمیکند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سران گروه ۲۰ بیانیه مشترکی درباره سوریه صادر کردند



بیانیه سران گروه ۲۰ درباره سوریه ,بحران سوریه

سران گروه ۲۰ بیانیه مشترکی درباره سوریه صادر کردند

سران کشورهای گروه ۲۰ که نتوانستند درباره بحران سوریه به توافق برسند، بیانیه مشترکی درباره تحولات این کشور صادر کردند.

شبکه خبری آی‌تی‌وی گزارش داد سران کشورهای گروه 20، علی‌رغم چند روز گفت‌وگو نتوانسته‌اند درباره بحران سوریه به توافق برسند.

بر اساس این گزارش، کشورهای گروه 20، به استثنای روسیه، در بیانیه مشترکی تصریح کردند شورای امنیت سازمان ملل در موضوع سوریه احساس فلجی می‌کند.

این خبر در بحبوحه لفاظی‌های جنگ‌طلبانه‌ای اعلام شده که کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا در هفته‌های گذشته با طرح ادعاهایی درباره حمله شیمیایی در منطقه غوطه شرقی سوریه علیه دولت آن کشور به راه انداخته‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا چند روز پیش در سخنرانی کاخ سفید اعلام کرد اگرچه می‌تواند بدون مجوز کنگره به سوریه حمله کند اما تصمیم دارد برای اقدام نظامی در سوریه از کنگره اجازه بگیرد.

این اظهارات رئیس جمهور آمریکا در حالی مطرح شد که رأی کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه هنوز اعلام نشده است.

ادعای توسل دولت سوریه به حمله شیمیایی در روز 21 آگوست، در حالی صورت گرفت که بازرسان سازمان ملل به درخواست دولت سوریه به دمشق سفر کرده بودند تا درباره یک حمله شیمیایی دیگر که چند ماه پیش در منطقه خان‌العسل صورت گرفته بود، تحقیق کنند.

دولت سوریه به شدت این ادعا را رد می‌کند و می‌گوید در شرایطی که پیروزی‌های نظامی به دست آورده و بازرسان سازمان ملل در سوریه به سر می‌برده‌اند، نیروهای دولتی دلیلی برای استفاده از تسلیحات شیمیایی نداشته‌اند.

دمشق همچنین به بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل اجازه داده در مناطقی که ادعا می‌شود در آنها از حمله شیمیایی استفاده شده تحقیقات لازم را به عمل آورند.

علی‌رغم این، دولت آمریکا ضمن کوبیدن بر طبل جنگ در سوریه گفته دولت سوریه برای اعتمادسازی دیر وارد عمل شده است.

سوریه از سال 2011 صحنه ناآرامی و خشونت‌های مرگبار بوده است. بسیاری از مردم و مأموران امنیتی در درگیری‌های این کشور از آن زمان کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قدرت‌های غربی و متحدان آنان در منطقه به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان معارض دولت در سوریه حمایت می‌کنند./فارس