اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دولت هنوز درباره «فرای» تصمیم نگرفته است


رییس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی گفت: هنوز پاسخ نامه‌هایی که برای رییس‌جمهور درباره‌ی وضعیت انتقال پیکر «فرای» به ایران نوشتم، به دستم نرسیده است.

خبرگزاری ایسنا: رییس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی گفت: هنوز پاسخ نامه‌هایی که برای رییس‌جمهور درباره‌ی وضعیت انتقال پیکر «فرای» به ایران نوشتم، به دستم نرسیده است.

کاظم موسوی بجنوردی - رییس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی -  با یادآوری این‌که ریچارد فرای - ایران‌شناس آمریکایی - به‌صورت شفاهی او را وصی خود برای عمل کردن به وصیت‌نامه‌اش، یعنی دفن شدن در اصفهان کرده است، ادامه داد: همه‌ی تلاش خود را کردم تا با توجه به اخلاقیات و وصیتی که فرای به من کرده است، کار کنم. تا کنون سه نامه برای رییس‌جمهور، وزیر امور خارجه و استاندار اصفهان نوشته‌ام، ولی هیچ‌کدام تا کنون پاسخ مستقیمی به من نداده‌اند.

او اظهار کرد: نامه‌ای که آقای ظریف به آقای نهاوندیان - رییس دفتر رییس‌جمهور - نوشت و از او خواست تا نظر خود را درباره‌ی انتقال پیکر فرای به ایران اعلام کند، تنها اقدامی بود که تاکنون دولت در این زمینه انجام داده است. به‌نظر می‌رسد دولت هنوز تصمیم نگرفته که آیا پیکر فرای باید به ایران وارد شود یا خیر.

موسوی بجنوردی با بیان این‌که وقتی اخلاقا خواسته‌ی فرای را برای عمل به وصیتش به‌صورت شفاهی قبول کردم، فکر نمی‌کردم که این موضوع تا این اندازه، مسأله‌دار شود و بخواهند آن را سیاسی کنند، گفت: به کسانی که در آمریکا با آن‌ها در ارتباط هستم نیز اعلام کرده‌ام، تنها کاری که از دستم برمی‌آمد نوشتن این نامه‌ها بود؛ ولی متأسفانه هنوز این اقدامات به ثمر ننشسته است.

وی همچنین بیان کرد: دوبار در این زمینه با مشاور مقام معظم رهبری - علی‌اکبر ولایتی - صحبت کردم و به ایشان گفتم که اگر با آوردن پیکر فرای به ایران موافق نیستند، این قضیه را اعلام کنند؛ ولی اگر موافق هستند، سفارش کنند تا این بحث کاملا فرهنگی، سیاسی نشده و به ضرر ایران تمام نشود، تا مبادا دشمنان‌مان خوشحال شوند.

رییس دائرةالمعارف بزرگ اسلامی تأکید کرد: اگر ایران اجازه‌ی دفن پیکر فرای را ندهد، دشمنان‌مان خوشحال می‌شوند، چون فرای یک شخصیت کاملا فرهنگی بود. او 70 سال درباره‌ی ایران تحقیق کرد و نوشت. او استادان زیادی را برای ایران تربیت کرد. معتقدم فرهنگ ملی ما به او بدهکار و مرهون زحمات او است.

وی با تأکید بر این‌که فرای نقش کاملا برجسته‌ای در فرهنگ ملی ایران داشته است، گفت: او در مدت 70 سالی که به نفع فرهنگی ملی و فرهنگ اسلامی نوشت، نقش ایرانیان را در شکوفایی فرهنگ اسلامی بیان کرد؛ اما متأسفانه در کمال تعجب، برخی افراد این کار ساده را سیاسی و پیچیده کردند.

موسوی بجنوردی همچنین درباره‌ی خبرهای مطرح‌شده درباره‌ی دفن فرای در شیراز به‌جای اصفهان، اظهار کرد: نظر خانواده‌ی او را نمی‌دانم؛ اما من هم این شایعه را شنیده‌ام و اطلاعی درباره‌ی صحت یا کذب بودن آن ندارم. در هر صورت، امیدوارم دولت ایران هرچه زودتر موضع خود را در این زمینه مشخص کند تا زودتر تکلیف معلوم شود.


ویدیو مرتبط :
تصمیم دولت برای افزایش هزینه کردن ها از درآمد یارانه ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دولت در مورد قطع یا کاهش ارتباط با انگلیس تصمیم می گیرد



 

 دولت در مورد قطع یا کاهش ارتباط با انگلیس تصمیم می گیرد

 

"حسین سبحانی نیا"، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگارخانه ملت، با اعلام اینکه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار است در جلسات هفته آینده خود بحث اجرایی شدن پیشنهادی برای طرح قطع رابطه با انگلیس را بررسی کند، افزود: این پیشنهاد به منظور اجرای بهتر طرح قطع رابطه با انگلیس مطرح شده است.

نماینده نیشابور خاطر نشان کرد: در این پیشنهاد مطرح شده برای اجرای بهتر طرح قطع رابطه با انگلیس، یک زمانی برای دولت انگلیس تعیین شود که اگر در آن زمان مقرر، این کشور نظر جمهوری اسلامی ایران را تامین نکرد خود دولت درباره کاهش یا قطع رابطه با انگلیس تصمیم بگیرد.... / خانه ملت