اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دولت نیجریه از توافق با بوکوحرام خبر داد



اخبار,اخبار بین الملل,توافق دولت نیجریه با بوکوحرام

 

 اخبار بین الملل -  دولت نیجریه از توافق با بوکوحرام خبر داد

ارتش و ریاست جمهوری نیجریه روز جمعه از توافق با گروه افراطی بوکو حرام درباره آتش بس و آزادی بیش از 200 دانش آموز ربوده شده در نیمه آوریل خبر دادند.

الکس باده رئیس ستاد مشترک ارتش نیجریه اعلام کرد « توافقنامه آتش بس بین دولت فدرال نیجریه و جماعت اهل سنه و للدعوه و جهاد ( گروه موعظه و جهاد که به اسم بوکو حرام معروف است ) امضا شد.» وی افزود: « من به فرماندهان نیروهای مختلف ارتش دستور دادم تحولات اخیر را در منطقه اجرا کنند.»


حسن توکور از مقامات ریاست جمهوری نیجریه نیز در گفتگو با خبرگزاری فرانسه از امضای توافقنامه با این گروه مسلح برای پایان دادن به خشونت و آزادی 219 دانش آموز ناپدید شده خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از ابوجا، وی خاطر نشان کرد به عنوان نماینده دولت نیجریه در دو دیدار با ستیزه جویان تندرو در چاد با میانجیگری ادریس دبی رئیس جمهور چاد شرکت کرده است.


توکور با اشاره به اینکه این خبر پنجشنبه شب اعلام شد، افزود:« بوکو حرام در پی گفتگوهایی که با آنها داشتیم آتش بس اعلام کرد .»


وی با اشاره به 219 دانش آموزی که در 14 آوریل از مدرسه ای در شیبوک در شمال شرق نیجریه ربوده شدند، گفت: « آنها پذیرفتند این دختران جوان شیبوک را آزاد کنند.»


در حالی که گودلاک جاناتان رئیس جمهور نیجریه قرار است نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری فوریه آینده اعلام کند و مسائل امنیتی محور اصلی بحث های سیاسی را تشکیل می دهد برخی با تردید به این توافق می نگرند.


 اخبار بین الملل  - واحد مرکزی خبر


ویدیو مرتبط :
آزادی700گروگان بوکوحرام در نیجریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پر بازدیدترین خبر سایت دولت: "تخم مرغ"


"تخم مرغ" پر بازدیدترین خبر سایت دولت