اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دولت مسئول بچه‌دارشدن شما نیست



 اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی,  نرخ  باروری

 من میدون هستم، میدون دوم، عاشق سوفیا. بابای سوفیا اما عاشق من نیست و روی همه‌چیز حساس است. دیروز هم که رفتم خواستگاری، بابای سوفیا گفت: پسر تو پس‌فردا که وقت فرزندآوری‌ات شد چطوری می‌خواهی فاصله‌گذاری کنی؟ گفتم: جان؟ فاصله‌گذاری؟ مگر نمایش‌نامه است؟ من فردا بخواهم بچه‌دار شوم باید برشت را هم در نظر بگیرم؟ یا فاصله‌گذاری کنم و یکهو از اتاق بیایم بیرون؟


بابای سوفیا گفت: چی می‌گویی پسر؟ موضوع سر صحبت قائم‌مقام وزیر بهداشت است که گفته: «موفقیت و شکست در یکی، دو دهه گذشته در بحث جمعیت به طور کامل به ما مربوط نیست، فرزندآوری و فاصله فرزندآوری را پاسخ‌گو نیستیم بلکه سلامت فقط به ما مربوط است، ما سیاست‌گذار جمعیت نیستیم». گفتم: خب اگر مردم فاصله‌گذاری کنند که فرزندآوری نمی‌توانند بکنند. دولت باید سعی کند فاصله‌ها در جامعه کم شود که جمعیت زیاد شود.


گفتم: شما هم توقعی داری‌ها. مامان ما هم می‌گوید کنترل جمعیت و فرزندآوری و فاصله فرزندآوری به من مربوط نیست و به بابات مربوط است. بابای ما هم می‌گوید کنترل جمعیت و فرزندآوری و فاصله فرزندآوری به او مربوط نیست و به برنامه‌های تلویزیون مربوط است. یک‌ زمان اوشین پخش می‌کرد همه هی بچه می‌آوردند که آخرش یکی از بچه‌ها خوشبخت شود.

 

بعد خانه‌سبز پخش کرد، همه دست نگه داشتند و جای فرزندآوری شروع کردند به گفت‌وگو با فرزند و همسرشان. این اواخر اما برنامه ماه‌عسل تلویزیون پخش می‌کند و مردم می‌بینند نه بچه‌دارشدن عاقبت دارد نه اصولا زندگی‌کردن، به همین دلیل آمار افسردگی در کشور رفته بالا و بعضی هم خودشان را پرت می‌کنند پایین. خلاصه تلویزیون هم در شعار هی می‌گوید بچه‌دار شوید اما می‌گوید مسئولیت بچه‌تان با ما نیست. مردم هم همین‌طور بلاتکلیف مانده‌اند معطل و امیدوار بودند که دولت و وزارت بهداشت مسئولیت فرزندآوری آنان را برعهده بگیرد. اما وزارت بهداشت دیروز زده زیر بازی و او هم گفته فرزندآوری و فاصله‌گذاری شما به ما مربوط نیست. این‌طور که مشخص است فکر کنم آخرسر مسئولیت فاصله‌گذاری و فرزندآوری جامعه را هم بیندازند روی دوش من.


نتیجه‌گیری: فرزندان از آنچه در بخش‌نامه‌های دولت می‌بینید به شما نزدیک‌ترند. مراقب باشید.


نتیجه‌گیری ٢: دولت مسئول بچه‌دارشدن شما نیست.


اخبار اجتماعی  -  شرق /پوریا  عالمی


ویدیو مرتبط :
بچه دارشدن توایلایت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دولت مسئول گرانی هاست



  علیخانی,وضعیت اقتصادی مردم,اخبار,اخبار اقتصادی,اخبار ایران,اقتصاد ایران

 

دولت مسئول گرانی هاست

نمایندگانی که دنبال شغل هستند، مجبورند در مقابل دولت تمکین کنند ؛ مثلا در این ملاقاتی که نمایندگان به عنوان عید دیدنی با رییس جمهور داشتند ، شنیده شد که 60 نفر رفته اند و البته بیشتر کسانی بودند که رای نیاورده اند و در انتظار گرفتن شغل و دعوت به کار از سوی دولتند

 

حجت الاسلام قدرت الله علیخانی عضو فراکسیون خط امام (ره) مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، گفت: برای جلوگیری دولت از قانون شکنی و استیضاح رییس جمهوری که مکررا از قوانین عدول می کند ،  به این مجلس امیدی نیست ؛ چرا که روند تاکنون آنها اینچنین نشان داده است ، از سویی پایان دوره این مجلس است و خیلی از نمایندگانی که رای نیاورده اند در انتظار گرفتن شغل از دولت هستند.

 

نماینده مردم قزوین ادامه داد: نمایندگانی که دنبال شغل هستند،  مجبورند در مقابل دولت تمکین کنند ؛ مثلا در این ملاقاتی که نمایندگان به عنوان عید دیدنی با رییس جمهور داشتند ، شنیده شد که  60 نفر رفته اند و البته بیشترکسانی بودند که رای نیاورده اند و در انتظار گرفتن شغل و دعوت به کار از سوی دولتند ؛ طبیعی است که با چنین نمایندگانی نمی شود ریس جمهور را وادار به تمکین از قانون کرد؛ البته در کل قطعا مجلس هشتم بهتر از مجالس قبل و حتی مجلس نهم است.

 

نماینده اصلاح طلب مجلس افزود: دولت به وضعیت اقتصادی مردم اهمیتی نمی دهد و یا از وضعیت حال مردم که در تنگنا هستند و گرانی بیداد می کند اطلاعی ندارد؛ شاید هم  خبر دارد و اهمیت نمی دهد .

وی گفت: در هر دو صورت دولت مسئول این گرانی و مشکلات اقتصادی به وجود آمده است؛ پیش بینی می کنم در آینده و در حدود تیر ماه مشکلات اقتصادی بیشتر خود را نشان خواهد داد و مقصر اصلی دولت است که متاسفانه گوش شنوا ندارد و وضعیت اقتصادی بدتر خواهد شد .

عضو فراکسیون اقلیت مجلس در خاتمه گفت: وقتی اعضا و کارشناسان اقتصادی دولتی ضعیف عمل می کنند و چنین مشکلاتی برای کشور پیش می آید ، این دولت است که باید پاسخگو باشد ؛ زیرا اینها واقعا به وظایف خود نا آشنا هستند و یا نسبت به کار خود تعهد و احساس مسئولیت ندارند./اعتدال