اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دولت طرح رونق اقتصادی را کلید زد



اخبار,اخباراقتصادی, طرح اقتصادی دولت


اخبار اقتصادی - دولت طرح رونق اقتصادی را کلید زد

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور گفت : دولت یازدهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی ، دومین مرحله از طرح اقتصادی خود را با عنوان طرح رونق اقتصادی کلید زد.

پرویز اسماعیلی در مصاحبه  با  واحد مرکزی خبر افزود: این طرح که در پی موفقیت مرحله اول طرح اقتصادی دولت در مهار رشد تورم با رویکرد کاهش گام به گام رکود تورمی اجرا می شود رونق اقتصادی را هدف قرار داده است .

وی اضافه کرد: در طرح جدید که جامع تر از مرحله قبلی و مبتنی بر تحلیل برجستگان حوزه اقتصاد است، پیش فرض ها و محدودیت های سیاست های خروج از رکود در سال 1393 و راهکارهای دستیابی به رونق اقتصادی کشور پیش بینی شده است.

اسماعیلی گفت : طرح جامع رونق اقتصادی پس از بررسی موشکافانه دلایل رکود تورمی کشور در هشت سال گذشته، راهکارهایی را برای برون رفت از رکود تورمی پیش بینی کرده است.

وی افزود : این طرح که با رایزنی صاحبنظران و نخبگان اقتصادی کشور تهیه شده است، به عنوان تحلیل شرایط و ترسیم چشم اندازها بزودی برای آگاهی افکار عمومی منتشر و پس از دریافت  نظرات و نقدها در قالب برنامه های لازم منتشر و به صورت لایحه نیز به مجلس تقدیم خواهد شد.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور گفت : در این طرح موضوعاتی نظیر نقش بنگاه های پیشرو در بازار داخلی، صادرات صنعتی و خدمات پیمانکاری و مشاوره ای به کشورهای همسایه، گردشگری، مسکن، تقویت سازوکار مالی تجهیز پس انداز (بازار سرمایه) ، بهبود وضعیت بانک ها از نظر مطالبات معوق و بالا بردن قدرت اعطای تسهیلات آن ها، توسعه صنایع پایین دستی انرژی، بهبود مبادلات خارجی، کاهش مستمر تورم ، ثبات نسبی بازار ارز و  بهبود نسبی محیط کسب و کار مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد : این برنامه با مدیریت ستاد هماهنگی امور اقتصادی دولت اجرایی می شود و دولت زمینه های مشارکت مردمی در اجرای آن را فراهم خواهد کرد.

اسماعیلی گفت : دولت امیدوار است صاحبنظران با نقد و کارشناسی این برنامه زمینه های وفاق مورد نیاز برای اجرای سیاست های خروج از رکود اقتصادی را فراهم کنند.
 اخباراقتصادی - واحد مرکزی خبر


ویدیو مرتبط :
کلید خوردن طرح رونق اقتصادی در ابتدای سال 95 و ناکارآمدی آن!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دولت روحانی طرح رونق اقتصادی را کلید زد


معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری اعلام کرد: دولت یازدهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، دومین مرحله از طرح اقتصادی خود را با عنوان طرح رونق اقتصادی کلید زد.

خبرگزاری ایرنا: معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری اعلام کرد: دولت یازدهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، دومین مرحله از طرح اقتصادی خود را با عنوان طرح رونق اقتصادی کلید زد.

«پرویز اسماعیلی» روز دوشنبه در گفت و گویی، افزود: این طرح که در پی موفقیت مرحله اول طرح اقتصادی دولت در مهار رشد تورم با رویکرد کاهش گام به گام از رکود تورمی اجرا می شود، رونق اقتصادی را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: در طرح جدید که جامع تر از مرحله قبلی و مبتنی بر نظرات و تحلیل صاحبنظران فرهیخته بخش اقتصاد است، پیش فرض ها و محدودیت های سیاست های خروج از رکود در سال 1393 و راهکارها دستیابی به رونق اقتصادی کشور پیش بینی شده است.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری یادآور شد: در طرح جامع رونق اقتصادی پس از بررسی موشکافانه دلایل رکود تورمی کشور در هشت سال گذشته، راهکارهایی را برای برون رفت از رکود تورمی پیش بینی شده است.

اسماعیلی با بیان این که این طرح با رایزنی صاحبنظران و نخبگان اقتصادی کشور تهیه شده است، اظهارداشت: این طرح به عنوان تحلیل شرایط و ترسیم چشم اندازها بزودی برای آگاهی افکار عمومی منتشر می شود و پس از دریافت نظرات و نقدها در قالب برنامه های لازم انتشار و به صورت لایحه نیز به مجلس تقدیم می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح موضوعاتی نظیر نقش بنگاه های پیشرو در بازار داخلی، صادرات صنعتی و خدمات پیمان کاری و مشاوره ای به کشورهای همسایه، گردشگری، مسکن ، تقویت سازوکار مالی تجهیز پس انداز (بازار سرمایه)، بهبود وضعیت بانک ها از نظر مطالبات معوق و بالا بردن قدرت اعطای تسهیلات آنها، توسعه صنایع پایین دستی انرژی، بهبود مبادلات خارجی، کاهش مستمر تورم، ثبات نسبی بازار ارز ، بهبود نسبی محیط کسب و کار مورد توجه قرار گرفته است.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: این برنامه با مدیریت ستاد هماهنگی امور اقتصادی دولت اجرایی و دولت زمینه های مشارکت مردمی در اجرای آن را فراهم می کند.

اسماعیلی تاکید کرد که دولت امیدوار است صاحبنظران با نقد و کارشناسی این برنامه زمینه های وفاق مورد نیاز را برای اجرای سیاستهای خروج از رکود اقتصادی فراهم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری شب گذشته در نشست مشترک دولت و مجلس بر همکاری قوای مجریه و مقننه به منظور خدمت و رفع دغدغه های مردم تأکید کرد و گفت: بسته پیشنهادی و لایحه دولت برای شکستن رکود و رونق اقتصادی به زودی منتشر می شود.