اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دولت روحانی تنها نیست، بلکه نجیب است


مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به پخش مستند «من روحانی هستم» گفت: دولت برای برخورد با این‌گونه رفتارها که در جهت تخریب است، تنها نیست، بلکه نجیب است.

خبرگزاری ایسنا: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به پخش مستند «من روحانی هستم» گفت: دولت برای برخورد با این‌گونه رفتارها که در جهت تخریب است، تنها نیست، بلکه نجیب است.

بابک دربیکی - رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی -با اشاره به اینکه مستند «من روحانی هستم» از چند وجه قابل بررسی است، تصریح کرد: بخش نخست آن تحریف و محتوای ناراستی است که در آن به کار رفته و طبعا عملی کاملا غیراخلاقی است. موضوع بعدی، برجسته‌سازی موضوعاتی است که سعی می‌کنند با تاکید بر آن، یک راست کاذب درست کنند. دقیقا مانند همان دروغی که درباره دفن دو عضو گروه موسیقی سگ‌های زرد و نسبت دادن آن‌ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اتفاق افتاد. نکته بعدی، برجسته‌سازی موضوعات حاشیه و برجسته‌تر کردن آن‌ها نسبت به متن اصلی است. کسانی که مستند «من روحانی هستم» را ساخته‌اند، تلاش می‌کنند با زیر سوال بردن شعارهای آقای روحانی، مشی فعلی دولت را زیر سوال ببرند.

او ادامه داد: موضوع بعدی که در این مستند به کار رفته، ابراز یکسری واقعیات در زمان نادرست است که از آن طریق بتوانند حساسیت‌ها را برانگیزانند. به طور مثال، سخنرانی یا گفتاری را پخش کنند که از نظر جامعه حساس بوده و می تواند افراد را به دو دسته تقسیم کند. این افراد به دنبال سیاه و سفید نشان دادن فضا هستند تا بتوانند به سمتی حرکت کنند که مردم به دو دسته مخالف و موافق تقسیم شوند.

دربیکی با بیان اینکه همه ایرادهایی که اکنون در مستند «من روحانی هستم» به دولت وارد شده، پیش از آن در زمان انتخابات با شدت بیشتری وارد شده بود، یادآور شد: در زمان انتخابات نیز بسیاری از سایت‌ها و رسانه‌ها تلاش می‌کردند تا فضا را سیاه و سفید جلوه دهند و چنین کاری مطلوب معاندان و براندازانی است که سال‌ها تلاش می کنند تا سلایق مختلف در نظام را ساخته و پرداخته نظام و مصنوعی جلوه دهند. این همسویی عملی هم خود جالب است.

مشاور وزیر ارشاد با تاکید بر اینکه انتخابات سال 92 نشان داد که جامعه ما به یک عقلانیت سیاسی دست پیدا کرده است، اظهار کرد: جامعه ما، فارغ از این‌که چه کسی در انتخابات پیروز شده است، با حضور و شور عقلانی‌ای که در انتخابات بروز داد، ‌به همه ثابت کرد که حضور در فرایند سالم انتخاباتی، محصول عقلانیت سیاسی بوده و این مردم، برای دستیابی به مطالباتشان، از راه «سیاست»، اقدام کرده و منطق سیاسی را در چارچوب‌های روشن و قواعد بازی، رعایت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار بود جامعه با این‌چنین سیاه و سفید جلوه دادن‌ها، فضای ذهنی‌اش تغییر کند، ممکن بود یا مردم رای ندهند و یا فقط به یک تفکر خاص رای بدهند که این دقیقا قصد همان براندازان و معاندان است. این افراد به این موضوع توجه نمی‌کنند که مردم بیش از هر چیز با انتخابات خرداد 92، بر این تاکید کرده‌اند که سیاست از جنس خاکستری‌ است و منافع ملی و حفظ کشور برای آن‌ها از منافع فردی یا گروهی اهمیت بیشتری دارد.

او با بیان اینکه بسیاری از اشخاصی که به آقای روحانی رای دادند از سوابق ایشان آگاه بودند، توضیح داد: در سیاست امروز چیزی به‌عنوان خیر و شر وجود ندارد اما متاسفانه این افراد به دنبال این هستند که فضا را به دو قطب بد و خوب تقسیم کنند و این دقیقا کاری است که برای نابودی نظام انجام می‌دهند. نمایش آن که بسیاری افراد نسل اول انقلاب،‌ و تخریب شخصیت انقلابیون ریشه دار نظام، آیا کاری جز زیر سوال بردن انقلاب است؟ آیا این سیاه‌نمایی عجیب و افراطی همراهان انقلاب اسلامی، تقویت نظامی است که از تلاش و سعی این گونه افراد برآمده، است؟

به اعتقاد دربیکی، چند سالی است که بخشی از جریانات سیاسی، برای در دست گرفتن قدرت، به دلیل نداشتن پایگاه های اجتماعی کافی، به سوی بر هم زدن قواعد بازی‌اند و با این کار، به‌دنبال کسب قدرت هستند. آن‌ها برای آن‌که بتوانند انقلابیون ریشه‌دار نظام را که هم دارای پایگاه اجتماعی‌اند و هم از اقتدار سیاسی برخوردار،‌ حذف کنند، ناگزیر به کشاندن بازی به خارج از قواعد مردم سالارانه هستند. برای این منظور، تنها راه، ایجاد بحران های متعدد داخلی و خارجی برای کشور است که از آن طریق شرایط به سویی دیگر ببرند و در بزنگاه‌هایی، با استفاده از امکاناتی، به حذف نخبگان نظام بپردازند. این بحران‌سازی‌ها را در دو سطح بین‌المللی، به این معنا که کشور را با همه دنیا دعوا بیاندازند و سطح داخلی با تخریب چهره‌های انقلاب و ایجاد بی‌اعتمادی بین مردم و نیروهای نظام، انجام داده و می‌دهند.

او همچنین افزود: چون این جریان نتوانسته وارد بازی دموکراتیک شود، اکنون به دنبال بحران است. در سطح بین‌الملل، چون مقام معظم رهبری، مجلس و دولت، همسو با رویکرد فعلی دولت هستند، فعلا امکان مانور زیادی ندارند، اما در سطح داخلی با چنین سیاه‌نمایی‌ها، ضمن تقسیم جامعه به دو گروه و تلاش برای ایجاد تقابل بین آن ها، می‌خواهند بحران ایجاد کنند و حتی ممکن است زمانی‌که این اقدامات جواب نداد، برای ایجاد بحران به خیابان‌ها بریزند. بهانه‌های زیادی هم برای این کار دارند و افرادی هم دارند که می توانند به سرعت و با ارائه‌ی امر نادرستی، آن‌ها را به هیجان آورد.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه پخش مستند «من روحانی هستم» از طریق برخی سایت‌های خبری نشان‌دهنده همان نگاه سیاه و سفید است، گفت: این افراد هنوز متوجه نیستند که سیاست، بازی ممکن‌ها و خاکستری‌ها است و مردم ما هم مردمی پخته و آگاه هستند و با آگاهی رای خود را به صندوق‌ها می‌ریزند.

مشاور وزیر ارشاد در پاسخ به اینکه اگر چنین اقدامی را یکی از سایت‌های معتبر(چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب) انجام می‌داد، قوه قضاییه یا وزارت ارشاد سعی در برخورد با آن می‌کردند اما چرا تاکنون هیچ اقدامی نه از سوی دولت و نه از سوی قوه قضاییه برای مواجهه با پخش این مستند صورت نگرفته است؟ بیان کرد: من معتقدم هیچ یک از سایت‌های مخالف این جریان، و حتی منتقد جدی دولت، به طور واقعی، نه سایت‌های گروه‌هایی که درباره آن‌ها بحث کردیم، چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب، چنین کاری را انجام نداده و وارد این بازی نمی‌شدند. چراکه آن‌ها از یک عقلانیت برخوردار هستند. اما ما باید توجه کنیم اگر این بازی باب شود، این جریان به هیچ یک از افراد نظام رحم نخواهد کرد، همان‌گونه که در تجارب جهانی نیز داریم، به نام دفاع از انقلاب می‌توانند هر انقلابی را قربانی کنند. امیدواریم قوه قضاییه نیز با همین نگاه به ماجرا نگاه کند و قطعا دولت نیز باید در این زمینه هوشیار باشد.

او در پایان تاکید کرد: البته موضع‌گیری آقای لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، نشان از هوشیاری و هوشمندی‌ای داشت که قابل تقدیر است. لذا شاید خیلی لزومی نداشته باشد که دولت به‌طور مستقیم در این خصوص وارد شود. چراکه دولت به دنبال یک ثبات و آرامش برای به ثمر رساندن کارها است. در عین حال، از یاد نبریم که توجه زیاد به این نوع بی‌اخلاقی‌ها، حتی اگر در میان مردم خریداری نداشته باشد، دولت را از برنامه‌های اصلی‌اش بازمی دارد و از همین رو، نباید خیلی هم به این نوع کارها که تخصص برخی گروه‌های بی‌پایگاه سیاسی است، توجه کرد.


ویدیو مرتبط :
دلیل رفتار مشابه دولت آمریکا با دولت روحانی و خاتمی چیست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

متن کامل برنامه و خط مشی دولت روحانی


متن کامل خط مشی و اصول کلی برنامه دولت ارائه شده از سوی دکتر روحانی رئیس‌جمهور یازدهم به مجلس منتشر شد.