اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دولت باید واژه های فارسی را استفاده کند


در ادامه این نامه، 153 صفحه واژه​های مصوب فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی از سوی رییس​جمهور به دستگاه​ها ابلاغ شده است.

روزنامه خراسان : شنیده شده رییس جمهور طی روزهای اخیر با ارسال نامه​ای به همه وزارتخانه‌ها و نهادهای انقلابی، با اشاره به اهمیت «صیانت از فرهنگ متعالی ایران زمین» از آنها خواسته تا کاربرد واژه‌های فارسی را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهند. در ادامه این نامه، 153 صفحه واژه​های مصوب فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی از سوی رییس​جمهور به دستگاه​ها ابلاغ شده است.

منبع: خبرآنلاین



ویدیو مرتبط :
در آدرس های سایت از واژه های فارسی استفاده کنیم یا انگلیسی؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استفاده ابزاری از واژه «نفوذ» برای در تنگنا قرار دادن دولت



اخبار,اخبارسیاسی,صادق زیباکلام

یک استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران اظهارداشت: استدلال رییس جمهور در مورد سوءاستفاده از برخی واژه‌ها درست است، زیرا ایشان می‌دانند تندرو‌ها می‌خواهند با استفاده ابزاری از این واژه‌ها، دولت را در تنگنا قرار دهند.

صادق زیباکلام در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اظهارات روحانی در عدم استفاده ابزاری از شعار‌ها و عبارتی مانند نفوذ، ابراز داشت: استدلال آقای رییس جمهور درست است، زیرا ایشان می‌دانند برخی می‌خواهند با استفاده ابزاری از این واژه‌ها، دولت را در تنگنا قرار دهند. آنها با مغشوش کردن می‌خواهند بگوید دولت کاری نکرده و دولت را ناتوان نشان دهند.

وی با بیان اینکه پس از کلمه فتنه این بار نفوذ به ابزاری برای تسویه‌حساب با رقبا تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: از زمانی که مذاکرات هسته‌ای در دولت یازدهم با گروه ۱+۵ شروع شد و دولت موفق به حل گره هسته‌ای شد٬ برخی این‌بار با عنوان نفوذ شروع به تسویه حساب با جریان‌های سیاسی کرده‌اند.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه تمام تلاش تندرو‌ها مستقیم و غیرمستقیم این است که جلوی موفقیت دولت را بگیرند، عنوان کرد: آنها می‌خواهند موجب ناکامی و ناکارآمد جلوه دادن دولت شوند تا از این طریق مقدمات بازگشت خود به قدرت را فراهم کنند.

زیباکلام با اشاره به سوءاستفاده برخی جریان‌های سیاسی از واژه‌ها و گزاره‌ها، تصریح کرد: این حرف‌ها هنگامی که از سوی برخی از جریان‌های سیاسی در سطح جامعه به شکل جناحی و با سوءاستفاده مطرح می‌شوند، به این خاطر است که آن جریان‌های سیاسی که اغلب نیز تندرو‌ها هستند می‌کوشند از این عبارت، در جهت تنگ کردن فضای سیاسی و برخورد با منتقدان بهره‌برداری سیاسی کنند.


 اخبار  سیاسی  -  ایلنا