اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دولت اسلامی عراق و شام جزیه می‌گیرد




اخبار بین‌الملل - جزییات عهدنامه داعش با مسیحیان؛
دولت اسلامی عراق و شام جزیه می‌گیرد

 گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به «داعش» تصویر نخستین «عهدنامه» با مسیحیان استان الرقه سوریه را در سایت خود منتشر کرده است.

 

اخبار,اخبار بین الملل,عهدنامه میان مسیحیان رقه و  عراق

 

به گزارش العربیه، این تصویر حاوی امضای مهر شده مسیحیانی است که این عهدنامه را امضا کرده‌اند که با درخواست آن‌ها و موافقت داعش، نام‌هایشان، محو شده است. در عهدنامه که با نام خدا آغاز شده، آمده است: پس از آنکه دولت اسلامی عراق و شام حاکمیت شریعت اسلامی را در ولایت که خداوند توفیق حاکمیت بر آن به بندگان موحدش به طور کامل داد، به مسیحیان آزادی انتخاب میان سه گزینه داده شد:

نخست: گرویدن به دین اسلام و تبری جستن از شرکی که در آن بودند.


دوم: به دین خود باقی بمانند اما جزیه بدهند و تابع احکام شریعت اسلامی در ولایت باشند.


سوم: اگر نپذیرفتند محارب هستند و جز شمشیر چیزی میان آن‌ها و دولت اسلامی حکم نمی‌کند.

بر این اساس نمایندگان مسیحیان خواستند تا با مردمی که آنها را نمایندگی می‌کنند، مشورت کنند. پس از آن جلسه‌ای بزرگ در بیستم ربیع ثانی سال ۱۴۵۳ هجری (چهارشنبه گذشته) با حضور نماینده امارت دولت اسلامی در عراق و شام برگزار شد. از سوی مسیحیان هم تقریبا ۲۰ نفر به عنوان نمایندگان مسیحیان استان رقه حاضر شدند. آن‌ها پذیرفتند که به دولت اسلامی جزیه بدهند پس از آنکه احکام عهدنامه به طور مفصل به آن‌ها عرضه شد. آن‌ها هم موافقت خود را اعلام کردند. این تصویر عهدنامه میان مسیحیان رقه و دولت اسلامی عراق و شام است.»

برپایه عهدنامه از مسیحیان ثروتمند خواسته شده است که معادل ۱۳ گرم طلای خالص، مسیحیان طبقه متوسط نصف این مبلغ و فقرا یک چهارم آن را بپردازند. همچنین مسیحیان باید از کشیدن صلیب بر هرچیزی در بازار‌ها و اماکن عمومی که مسلمانان در آن حضور دارند، امتناع کنند. در نماز‌هایشان هم نباید از بلندگو استفاده کنند.

متن عهدنامه انجام اعمال عبادی مسیحیان را در خارج از کلیسا‌ها، ممنوع کرده است. این عهدنامه از مسیحی‌ها می‌خواهد که به قواعد داعش درباره نحوه پوشش و دیگر ضوابط، پایبند باشند. همچنین خوردن گوشت خوک و مشروبات الکلی در ملا عام ممنوع شده است. این عهدنامه مسیحیان را از داشتن اسلحه یا حمل آن، منع می‌کند.

اخبار بین الملل - بهار نیوز

 


ویدیو مرتبط :
انهدام قوای دولت اسلامی عراق و شام(داعش) به دست ارتش عراق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پشتیبانی همه جانبه ایران از دولت و ملت عراق



 

 

پشتیبانی همه جانبه ایران از دولت و ملت عراق

 

صالحی در بدو ورود به بغداد تاكید كرد:

پشتیبانی همه جانبه ایران از دولت و ملت عراق

علی اكبر صالحی سرپرست وزارت امور خارجه ایران در بدو ورود به بغداد با تاكید بر اینكه امنیت و استقلال عراق برای ایران مهم است، تصریح كرد: ایران به صورت همه جانبه پشتیبان دولت و ملت عراق است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، صالحی صبح چهارشنبه وارد عراق شد و در فرودگاه بین المللی بغداد مورد استقبال 'هوشیار زیباری' وزیر امور خارجه این كشور قرار گرفت.

سرپرست وزارت خارجه ایران هدف اصلی از سفر یك روزه اش به عراق را تبریك به ملت و دولت این كشور عنوان كرد و گفت: ایران از تقویت امنیت پایدار در عراق و همچنین استقلال و حاكمیت ملی این كشور حمایت می كند.

صالحی خاطرنشان كرد كه امنیت پایدار از نتایج مهم شكل گیری دولت مقتدر در عراق است.

هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق نیز در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا چشم انداز روابط تهران - بغداد را مثبت ارزیابی كرد و گفت: ملت های مسلمان ایران و عراق ارتباطات گسترده ای دارند و این مناسبات باید افزایش یابد.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران قرار است در این سفر با 'جلال طالبانی' رییس جمهوری، 'نوری المالكی' نخست وزیر و 'هوشیار زیباری' و وزیر خارجه عراق درباره گسترش مناسبات دوجانبه مذاكره كند.

سخنگوی وزارت امور خارجه نیز درباره سفر هیات بلندپایه دیپلماتیك ایران به بغداد به خبرنگار ایرنا گفت: این سفر به منظور تبریك برای تشكیل دولت جدید عراق و در راستای گسترش روابط دوجانبه صورت می گیرد.

' رامین میهمان پرست' افزود: افزایش همكاری و ارتقاء سطح همكاریهای دو كشور از دیگر اهداف سفر سرپرست وزارت امور خارجه ایران به بغداد است.

در این سفر 'حسن كاظمی قمی' سفیر پیشین ایران در عراق سرپرست وزارت امور خارجه ایران را در سفر به بغداد همراهی می كند.

این سفر، دومین ماموریت خارجی صالحی پس از انتصاب به سمت سرپرست وزارت امور خارجه است. وی ماه گذشته نیز با سفر به تركیه، ریاست هیات ایران در نوزدهمین شورای وزیران كشورهای عضو سازمان همكاری اقتصادی(اكو) را بر عهده داشت و در ادامه رییس جمهوری را در اجلاس سران اكو همراهی كرد.

گروههای سیاسی عراق هشت ماه بعد از انتخابات پارلمانی اسفند ماه سال 88 در آبانماه 89 در باره تقسیم قدرت بین گرایش های مختلف این كشور به توافق رسیدند.

بر اساس این توافق 'جلال طالبانی' از كردها و 'نوری مالكی' از شیعیان به ترتیب در سمت های رییس جمهور و نخست وزیر ابقاء شدند. ریاست پارلمان عراق نیز به ' اسامه النجیفی' از فهرست العراقیه رسید...../تحلیل:ایرنا