اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دولت آمریکا برای چندمین بار تعطیل می شود؟


از دهه هفتاد میلادی تاکنون دولت آمریکا هفده بار به تعطیلی کشیده شده است.

واحد مرکزی خبر: از دهه هفتاد میلادی تاکنون دولت آمریکا هفده بار به تعطیلی کشیده شده است.

 آنیا کُل خبرنگار کانال اول تلویزیون دولتی آلمان «آ.اِر.دِ» مستقر در تالار بورس فرانکفورت آلمان گزارش داد: پس از آنکه کنگره آمریکا نتوانست درخصوص افزایش سقف بدهی های حدود هفده هزار میلیارد دلاری دولت به اجماع برسد دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هفدهمین تعطیلی دولت وقت آمریکا را به نام خود ثبت کرد.

این وقفه مالی دولتی بدان معنا است که دولت آمریکا در اداره امور دولتی کشور دیگر پول بیشتری برای خرج کردن ندارد. در نتیجه ادارات تعطیل و کارمندان نیز به مرخصی اجباری فرستاده خواهند شد. از دهه هفتاد میلادی تا به امروز تاکنون هفده بار دولتهای وقت آمریکا بر اثر فقدان نقدینگی به تعطیلی کشیده شده اند.

طولانی ترین زمان تعطیلی دولتهای آمریکا بیست و یک روز و مربوط به سال 1996 در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون بوده است. این مدت تعطیلی در آن زمان چهارصد میلیون دلار برای دولت کلینتون هزینه دربرداشت.

آنیا کُل با اشاره به اینکه این مبلغ پول زیادی برای بروز یک مناقشه در آمریکا است، افزود: به هر تقدیر زمان همچنان به جلو حرکت می کند و کنگره آمریکا باید تا هفدهم اکتبر امسال در مورد افزایش مجدد سقف دیون دولت تصمیم بگیرد. البته این نخستین باری نیست که آمریکا در خطر ناتوانی در پرداخت تعهدات مالی اش بسر می برد.


ویدیو مرتبط :
دلیل رفتار مشابه دولت آمریکا با دولت روحانی و خاتمی چیست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمالاً دولت آمریکا از امشب تعطیل می‌شود



 بیمه خدمات درمانی,پیامدهای تعطیلی دولت فدرال,موسسه ملی بهداشت

اختلاف بین نمایندگان کنگره بالا گرفت
احتمالاً دولت آمریکا از امشب تعطیل می‌شود

طرح جمهوری‌خواهان برای به تعویق انداختن یکساله بودجه طرح خدمات درمانی آمریکا جدال بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان را افزایش داد و احتمالاً از اواسط نیمه‌شب امشب دولت فدرال آمریکا تعطیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، تعطیلی جزئی دولت آمریکا اواسط نیمه‌شب دوشنبه 30 سپتامبر (8 مهرماه) آغاز می‌شود زیرا جمهوری‌خواهان تلاش می‌کنند تا در لایجه جدید بودجه، تأمین بودجه قانون خدمات درمانی «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا را یکسال به تعویق اندازند و دموکرات‌ها نیز حاضر نیستند از این طرح رئیس‌جمهور آمریکا عقب بکشند.

واشنگتن در چندقدمی تعطیلی دولت قرار گرفته است زیرا نمایندگان کنگره در یک منازعه تلخ گرفتار شده‌اند و یکدیگر را به دلیل موانع مرتبط با اصلاحیه خدمات درمانی اوباما مقصر می‌دانند.

سنای آمریکا درست چند ساعت قبل از ضرب‌الاجل تعطیلی دولت فدرال، تشکیل جلسه خواهد داد و «هری رید» رئیس اکثریت دموکرات‌های سنا از پیش وعده داده است که با طرح مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری‌خواهان در زمینه به تعویق انداختن یکساله بخش‌های کلیدی قانون خدمات درمانی اوباما مخالفت خواهند کرد.

طرح جمهوری‌خواهان همچنین مالیات تجهیزات پزشکی را بعنوان بخشی از لایحه فوری بودجه که به ادامه فعالیت دولت فدرال منجر می‌شود، لغو می‌کند.

در صورت عدم توافق سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، از اوایل صبح فردا، بخش‌هایی از دولت فدرال آمریکا تعطیل خواهد شد و در نتیجه حدود 800 هزار تن از کارکنان دولت فدرال مجبور می‌شوند از اول اکتبر (9 مهرماه) بدون حقوق و مزایا کار خود را از دست بدهند و در خانه‌هایشان بنشینند.

بر اساس این گزارش برخی از خدمات مهم همچون محافظت از مرزها، نظارت بر مناطق حساس و کنترل ترافیک هوایی به فعالیت ادامه می‌دهند.

جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در سال‌های گذشته با توافق دقیقه نودی خود از تعطیلی دولت فدرال جلوگیری کردند. امسال نیز که احتمال تعطیلی دولت فدرال بالا رفته است، مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آرا روز یکشنبه لایحه‌ای را به تصویب درآورد در صورتیکه دولت با مشکل کمبود بودجه مواجه شد، در هر صورت حقوق نظامیان آمریکایی را پرداخت کند.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه از واشنگتن گزارش کرد: این بار، از فردا دولت آمریکا با تعطیلی جزئی روبرو می‌شود مگر آنکه تحولات دقیقه 90 و مهیجی در کنگره رخ بدهد که بعید است این بار چنین اتفاقی بیافتد.

بر اساس این گزارش، اگر تعطیلی دولت فدرال اجرایی شود، موسسه ملی بهداشت اجازه آغاز آزمایشات بالینی جدید یا ویزیت بیماران جدید را ندارد، موزه‌ها و پارک‌های ملی تعطیل خواهد شد و 18 هزار نفر از کارکنان سازمان هوا و فضا آمریکا مجبورند بدون حقوق در خانه‌های خود بمانند و این تنها بخشی از پیامدهای تعطیلی دولت فدرال خواهد بود.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که بسیاری از مفاد طرح خدمات درمانی اوباما تحت عنوان «obamacare»، همچون اجازه دادن به فرزندان برای اینکه تا سن 26 سالگی تحت طرح بیمه خدمات درمانی والدینشان بمانند، برای سال‌ها است که اجرایی شده است.

مبادلاتی که مردم می‌توانند برای پوشش مراقبت‌های بهداشتی از شرکت‌های بیمه خصوصی خریداری کنند، که احتمالاً ماده بسیار پربحث این لایحه طرح خدمات درمانی اوباما است، احتمالاً از روز سه‌شنبه اجرایی می‌شود.

در حین دو تعطیلی پیشین دولت فدرال آمریکا به مدت 6 روز در سال 1995 و 21 روز از دسامبر همان سال تا اوایل سال 1996، 800 هزار نفر از کارکنان فدرال مجبور شدند به دلیل عدم پرداخت بودجه در خانه بمانند./فارس