اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دولت آمریکا از گزارش آژانس استقبال کرد/ واشنگتن پرونده هسته ای ایران را می بندد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 مقامات آمریکایی: از گزارش آژانس استقبال می‌کنیم/ انتظار داریم شورای حکام پرونده را ببندد

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از مقامات دولت آمریکا نوشت که دولت اوباما از گزارش آژانس درباره ایران استقبال می‌کند و امیدوار است که شورای حکام به بررسی موضوعات ادعایی در زمینه تسلیحات خاتمه دهد و آن را ببندد.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت که دولت آمریکا از گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران استقبال می‌کند.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی می گویند که این گزارش باید اجازه دهد که تحریم های در اوایل ژانویه برداشته شوند.

مقامات آمریکایی همچنین گفتند که آنها انتظار دارند که شورای حکام آژانس به بستن و اتمام بررسی اقدامات ایران در زمینه تسلیحاتی رای دهند و اجازه دهند که برجام اجرا شود. بر اساس گفته مقامات آمریکایی، این گزارش آژانس احتمالا راه را برای برداشتن تحریم‌ها هموار خواهد کرد.

مقامات آمریکایی امروز با اشاره به جلسه آتی شورای حکام اعلام کردند که همکاری ایران با آژانس طی 5 ماه گذشته احتمالا کافی دانسته خواهد شد.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت: ایران آنچه را که ( آژانس) می‌گوید کافی است، ارائه کرده است.

 

اخبار سیاست خارجی - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
تحریم های جدید ترامپ بعد از اعلام پایبندی ایران به توافق هسته‌ای توسط دولت واشنگتن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده آمریکا در آژانس: واشنگتن آماده همکاری با ایران برای حل دیپلماتیک موضوع هسته‌ای است



نماینده آمریکا در آژانس, آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

نماینده آمریکا در آژانس:
واشنگتن آماده همکاری با ایران برای حل دیپلماتیک موضوع هسته‌ای است

نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از آمادگی واشنگتن برای همکاری با ایران در راستای رفع دیپلماتیک مناقشات بر سر برنامه هسته‌ای تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از آنچه به زعم وی «پیشرفت‌های دردسرساز» در برنامه هسته‌ای ایران بوده انتقاد کرده و از دولت جدید ایران خواسته نگرانی‌ها را رفع کند.

ژوزف مک‌ناموس، نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت در عین حال گفت واشنگتن آماده است با ایران همکاری کند تا به « راه حلی دیپلماتیک جهت رفع کامل نگرانی‌های جامعه بین‌الملل درباره برنامه هسته‌ای ایران» دست پیدا کند.

وی خطاب به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «امیدواریم دولت روحانی، با برداشتن گام‌هایی ملموس ظرف چند ماه آینده طبق وعده‌هایش درباره شفافیت و همکاری عمل کند.»

وی افزود: «ما به این لحظه بی‌نظیر نگاه می‌کنیم و از ایران می‌خواهیم گامهای لازم برای رفع نگرانی‌های بین‌المللی درباره ماهیت برنامه هسته‌ایش را بردارد.»

مک‌ناموس همچنین اضافه کرد که ایران ظرفیت‌های غنی‌سازی اورانیوم خود را گسترش داده تا بتواند هم سانتریفیوژهای پیشرفته و هم سانتریفیوژهای نسل اول را نصب کند.»

وی همچنین تأکید کرد ایران پیشرفت‌های بیشتری در ساخت رآکتور اراک داشته که طبق ادعای وی می‌تواند پلوتونیوم لازم برای ساخت بمب‌های هسته‌ای را تولید کند.

مک‌ناموس گفت: «همه اینها پیشرفت‌های دردسر سازی هستند.»

امریکا، اسرائیل و متحدان آن‌ها، ایران را متهم می‌کنند با غنی‌سازی اورانیوم با غلظت بالا، در صدد دستیابی به سلاح هسته‌ای است، در حالی که ایران با رد این گونه اتهامات، تاکید دارد برنامه هسته‌ای کشور صلح آمیز است و هدف از آن، تامین انرژی و مصارف پزشکی است.

امریکا و اتحادیه اروپا با تکرار این ادعای تاییدنشده، تحریم‌های غیرقانونی را به طراحی واشنگتن علیه ایران وضع کرده‌اند.

ایران همواره تاکید کرده است به عنوان یکی از امضاکنندگان متعهد پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان‌پی‌تی) و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از حق استفاده از فن‌آوری هسته‌ای برای دستیابی به اهداف صلح‌آمیز برخوردار است.

افزون بر این نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چندین بار از تاسیسات اتمی ایران بازدید کرده‌اند، اما هیچ مدرکی دال بر انحراف در برنامه هسته ای ایران نیافته‌اند./فارس