اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دولت‌روزانه‌یک‌میلیارد‌ریال‌به‌تهرانی‌ها‌ضرر‌می‌زند



دولت‌روزانه‌یک‌میلیارد‌ریال‌به‌تهرانی‌ها‌ضرر‌می‌زند

شبکه متروی تهران این امکان را داشت که تعداد مسافران آن از 2 میلیون نفر به 4 میلیون نفر در روز برسد اما این مهم به دلیل عدم اختصاص اعتبارات دولتی، فاینانس‌ها و مصوبات مجلس شورای اسلامی در زمان مقرر و به صورت کامل موجب شد تا خسارات متعددی متوجه شهروندان شود.

 

بر اساس این گزارش، صرفه‌جویی ناشی از مصرف بنزین برای هر سفر درون شهری مسافران تاکسی، اتوبوس و سواری‌های شخصی 7/0 لیتر است که با توجه به 2 میلیون مسافری که تا رسیدن به نقطه مطلوب 4 میلیون نفر در روز با آن فاصله داریم، مصرف روزانه یک میلیون و 400 هزار لیتر بنزین کمتر در تهران ممکن است.

 

این در حالی است که اگر برای هر لیتر بنزین نرخ 700 تومان را در نظر بگیریم، بالغ بر یک میلیارد ریال (980 میلیون ریال) هزینه‌کرد احتمالی برای مصرف بنزین به دست می‌آید که صرف این مبلغ در راه توسعه مترو امکان‌پذیر است و جالب این که اگر این رقم را در طول سال محاسبه کنیم رقمی حدود 360 میلیارد ریال به دست می‌آید.

 

البته این رقم صرفا مربوط به صرفه‌جویی ناشی از مصرف بنزین در تهران در صورت توسعه مترو است و خسارات بسیار دیگری نیز به دلیل عدم اختصاص به موقع و کامل اعتبارات مترو متوجه پایتخت است.علاوه بر آن طبق آمار موجود سفر با مترو برای هر مسافر حدود 30 دقیقه صرفه‌جویی در زمان را به دنبال دارد که اگر این 30 دقیقه را در 2 میلیون مسافری که می‌شد به ظرفیت شبکه مترو افزود ضرب کنیم، به عدد 6 میلیون دقیقه در روز و به عبارتی روزانه یک میلیون ساعت هدر‌رفت در زمان می‌رسیم.

 

این در شرایطی است که اگر طبق محاسبات کارشناسان ارزش هر ساعت وقت را در تهران 5 هزار تومان برای هر ساعت در نظر بگیریم، 5 میلیارد تومان هزینه اضافی بابت به هدر رفتن زمان به شهروندان تحمیل می‌شود که در طول 365 روز سال رقم یک هزار و 824 میلیارد تومان به دست می‌آید.گفتنی است غیر از خسارات مذکور، تأخیر در پرداخت اعتبارات مترو خسارت‌های میلیاردی دیگری بابت آلودگی هوا و اثرات روحی و جسمی آن بر شهروندان، استهلاک خودروهای در حال تردد، مبالغ هزینه شده در بیمه خودروها و تصادفات رانندگی و صدمات جانی و مالی ناشی از آن را نیز به شهر و شهروندان وارد می‌کند./منبع:  تابناک


ویدیو مرتبط :
مصرف روزانه 200 تن چوب برای ذغال قلیان تهرانی ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران روزانه 100 میلیون دلار به جیب می زند






آگهی تبلیغاتی عجیب در آمریکا

 

آگهی تبلیغاتی عجیب در آمریکا : ایران روزانه 100 میلیون دلار به جیب می زند

در بخشی از این آگهی ژنرال بازنشسته " استیون اندرسون " مشاور سابق ژنرال پترائوس در عراق می گوید : نیروهای آمریکایی هم اینک به دلیل نیاز ایالات متحده به سوخت های فسیلی قربانی می شوند .

شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا که مواضعی نزدیک به محافظه کاران دارد از پخش یک آکهی تلویزیونی سازمان چپگرای " وت وتس " که خود را صدای آمریکایی های میهن پرست قرن بیست و یکم می خواند ، سر باز زد .

به گزارش عصر ایران و به نقل از وب سایت خبری " پولیتیکو " محور اصلی این آگهی تلویزیونی که با نام " سوخت " به روی آنتن رفته است انتقاد از روند مصرف سوخت های فسیلی در آمریکا و پیوند دادن جنگ های این کشور در عراق و افغانستان به اشتهای سیری ناپذیر آمریکا برای تسلط بر منابع نفتی جهان است .

در بخشی از این آگهی ژنرال بازنشسته " استیون اندرسون " مشاور سابق ژنرال پترائوس در عراق می گوید : نیروهای آمریکایی هم اینک به دلیل نیاز ایالات متحده به سوخت های فسیلی قربانی می شوند .

اما نکته دیگر این آگهی ، مطرح کردن یک ادعای بی سند علیه ایران است . در بخشی از این آگهی این ادعا مطرح می شود که هم اینک ایران به دلیل ساختار ایجاد شده ( از سوی آمریکا ) تنها از محل نقل و انتقال نفت و سوخت در مناطق جنگی آمریکا ( در خاورمیانه ) روزانه مبلغ 100 میلیون دلار به جیب می زند ".

دایان برندی معاون حقوقی و تجاری شبکه فاکس نیوز درباره عدم پخش این آکهی به روزنامه واشنگتن پست آمریکا ، می گوید : ما از همه آگهی دهندگان می خواهیم که درباره ادعاهای مطرح شده در آگهی شان به ما مدارک مستند بدهند و در این آگهی هم ادعایی درباره ایران مطرح شده که ما از سفارش دهندگان آن خواستیم این ادعا را ثابت کنند ولی آنها مدارک و شواهدی برای اثبات این ادعا به ما ارایه نکردند.

گفتنی است که بر اساس ادعای مضحک این آگهی هم اینک ایران باید سالانه حدود 37 میلیارد دلار فقط از محل " ترانسپورت = نقل و انتقال" نفت در منطقه در آمد داشته باشد و هر عقل سلیمی می داند که این رقم ادعایی چقدر مضحک و بی اساس است .

این آگهی هم اینک از شبکه های " سی ان ان " و "ام اس ان بی سی " آمریکا در حال پخش است ..../تحلیل:عصرایران