اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دولتهای قبلی قانونی بودند اما اسلامی نبودند


غرضی با بیان اینکه دولتهای قبلی قانونی بودند اما اسلامی نبودند، افزود: من برای این شعار «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» و به خصوص برای کلمه مقدس جمهوری اسلامی ارزش قائلم و این را می گویم که من در کشور هم جمهوریت را توسعه می دهم و هم اسلامی بودن آن را.

خبرگزاری مهر:  نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم باید استاندار را خودشان در یک انتخابات مردمی انتخاب کنند تا هم استاندار به مردم بدهکار باشد و هم مردم به استاندار تا از کنارآن اختلاص سه هزار میلیارد تومانی پدیدار نشود و کسی متوجه نشود.

 سید محمد غرضی  در یک نشست خبری در اهواز اظهار کرد: شعار من ایجاد یک دولت ضد تورم است.

وزیر سابق نفت با اشاره بر این موضوع که در این 100 سال گذشته همه دولت ها به جز اینکه دست در جیب مردم بگذارند، کاری دیگر نکردند، عنوان کرد: درست است که پیشرفتهایی نیز مانند؛ تاسیس شبکه برق، گاز و احداث جاده ها در کشور صورت گرفته است، اما همه این اقدامات را باید بدون ایجاد تورم احداث کرد.

غرضی تصریح کرد: من در انتخابات ریاست جمهوری کشور 55 میلیون رای دارم زیرا 55 میلیون نفر در کشور موافق دولت ضد تورم هستند و من با توجه به این مسئله 55 میلیون رای دارم.

دولتهای قبلی قانونی بودند اما اسلامی نبودند

 وی با بیان اینکه دولتهای قبلی قانونی بودند اما اسلامی نبودند، افزود: من برای این  شعار «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» و به خصوص برای کلمه مقدس جمهوری اسلامی ارزش قائلم و این را می گویم که من در کشور هم جمهوریت را توسعه می دهم و هم اسلامی بودن آن را.

نامزد ریاست جمهوری افزود: تورمی که در کشور به وجود آمده؛ ناشی از هزینه های دولت است که از درآمد آن بیشتر هستند. همچنین راه حل این مسئله این است که دولت معادل درآمد خود هزینه کند زیرا این کار باعث حفظ شدن قیمتها و افزایش ارزش پول ملی می شود.

غرضی با اشاره بر این موضوع که در جامعه ما نباید عکس امام خمینی (ره) سوزانده شود، گفت: در فتن 88 عکس امام خمینی(ره) را سوزاندن و مردم در مقابل آن، اعتراضات بسیار گسترده ای کردند اما در همان زمان عکس امام بر روی اسکناس ها زیردست و پا له می شد اما کسی اعتراضی نمی کرد.

سایر نامزدها را به چشم رقیب نمی بینم

وی با تاکید بر این امر که من سایر نامزدها را به چشم رقیب نمی بینم و آنها را همکار می دانم، عنوان کرد: من معتقد هستم که ما هشت نفرکاندیدای ریاست جمهوری به عنوان یک هیئت امنا برای مردم هستیم. البته ممکن است که چالشی در بین ما به وجود بیاید زیرا روش هر فرد متفاوت است اما مردم کشور ما نظارگر هستند و دید آنها باز است.

به نفع کسی از انتخابات بیرون نمی روم

وزیر سابق پست تلفن و تلگراف تصریح کرد: من در این دوره انتخابات ریاست جمهوری نفعی نمی بینم به همین دلیل به نفع کس دیگری از انتخابات بیرون نمی روم.

وی با بیان اینکه ما به این دلیل نمی توانیم بخش تولید را راه بیاندازیم زیرا هزینه پولی که به بانکها پرداخت می شود تا 30 درصد هم می رسد، گفت: به توجه اینکه تورم در کشور ما بالا است و هزینه پول نیز بالاست؛ دولتها توان اداره  اقتصادی کشور راکه، در آن درآمدها با هزینه های مصرف شده یکی باشد را ندارد.

استاندار باید توسط مردم انتخاب شود

غرضی با بیان اینکه بهترین راه حل برای محرومیت زدایی در استان خوزستان و سایر استانهای دیگر این است که استاندار هر منطقه را خود مردم انتخاب کنند، عنوان کرد: مردم باید استاندار را خودشان در یک انتخابات مردمی انتخاب کنند تا هم استاندار به مردم بدهکار باشد و هم مردم به استاندار تا از کنارآن اختلاص سه هزار میلیارد تومانی پدیدار نشود و کسی متوجه نشود.

وی در خصوص استاندار خوزستان که مدت زمان زیادی در این سمت مانده است، گفت: استانداران در همه کشور در سالهای گذشته سریع تغییر کردند و حجازی حتما رفاقتی با جایی داشته است که هنوز مانده است.

توسعه بدون تورم پایدار نمی ماند

وی افزود: آبادانی و توسعه در کشور اگر به درآمد افزون تر بیانجامد پایدار می شود. همچنین توسعه بدون تورم پایدار نمی ماند و توسعه نیز نتیجه تعامل ملی است و تحمیل یک برنامه به مردم توسعه نیست.

غرضی در خصوص سیاست خارجی خود افزود: سیاست خارجی انعکاس ظرفیت داخلی کشور است و اگر غیر از این باشد شکست می خورد. ما در مقابل کشور خاصی نمی ایستیم و همچنین زیر بار حرف زور نمی رویم. ضمن اینکه  ما با کشور آمریکا مذاکره نمی کنیم اما با این کشور  تعامل می کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: با وجود اینکه جنگ مخرب است و گرفتاری هایی برای جامعه دارد و برای نمونه برای استان خوزستان در طول هشت سال جنگ تحمیلی مشکلاتی به وجود آمد ولی این جنگ یک مزیت برای این استان و آن این است که پای شخصیتهای بزرگ استان به مرکز باز شد و آنها نیز در اداره کشور سهیم شدند.


ویدیو مرتبط :
پذیرش های غیر قانونی از زبان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عارف: بسیاری از این مدعیان در انقلاب اسلامی همراه امام نبودند



اخبار,اخبارسیاسی,محمدرضا عارف

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ولایت فقیه دستاورد ارزشمند امام خمینی (ره) است و اصلاح طلبان هم هزینه‌های زیادی برای دفاع از ولایت فقیه انجام داده‌اند؛ ولی متأسفانه برخی جریانات و تربیون‌دار‌ها ناجوانمردانه به اصلاح‌طلبان حمله و آن‌ها را به ضدیت با ولایت فقیه متهم می‌کنند در حالیکه بسیاری از این مدعیان در انقلاب اسلامی همراه امام نبودند.

به گزارش «تیک»، محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در دیدار جمعی از روحانیون و طلاب سراسر کشور، با اشاره به نقش روحانیت در تاریخ به خصوص در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: روحانیت در کنار مردم در پیروزی انقلاب اسلامی سهم اصلی و اصیلی داشتند و این قشر از صدر اسلام تاکنون نقش بی‌بدیل خود را در حفظ ارزش‌ها ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه روحانیت همیشه مأمن و پناهگاه مردم بوده است، ادامه داد: مردمی بودن روحانیت باید حفظ شود؛ نباید مشغله‌های اجرایی روحانیون باعث فاصله افتادن بین آن‌ها و مردم شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بعد از ائمه (ع) این روحانیت شیعه بوده که همیشه مهم‌ترین رکن استمرار، ثبات و استقلال بوده است، گفت: حوزه‌های علمیه که در قبل و بعد از انقلاب اسلامی نقش مؤثری در انسجام بخشی روحانیت و مردم داشتند، اکنون هم باید در همین مسیر حرکت کنند و فراجناحی عمل کنند.

عارف با بیان اینکه دو قطبی شدن حوزه‌های علمیه خطرناک است، به مسئله ولایت فقیه اشاره و تصریح کرد: ولایت فقیه دستاورد ارزشمند امام خمینی (ره) است و اصلاح طلبان هم هزینه‌های زیادی برای دفاع از ولایت فقیه انجام داده‌اند؛ ولی متأسفانه برخی جریانات و تربیون‌دار‌ها ناجوانمردانه به اصلاح‌طلبان حمله و آن‌ها را به ضدیت با ولایت فقیه متهم می‌کنند در حالیکه بسیاری از این مدعیان در انقلاب اسلامی همراه امام نبودند.

وی با تأکید بر اینکه روحانیت نباید دچار انزوا شود، خاطرنشان کرد: روحانیت علاوه بر تعامل با مردم همواره پشتیبان و پناه مردم بوده‌ است و هرجا زورگویان به حقوق مردم تعدی کرده، روحانیت درمقابل آن‌ها ایستادگی کرده‌اند و این ویژگی باید حفظ شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نگرانی‌های امام خمینی (ره) از رسوخ افکار متحجرانه در حوزه‌های علمیه و کشور گفت: وقتی امام خمینی (ره) فرمودند «خطر متحجران همیشه حس می‌شود این‌ها در دوره‌های گوناگون رنگ عوض می‌کنند و به شکل دیگری وارد می‌شوند» نشان می‌دهد باید مراقبت کرد عده‌ای افراطی به اسم دین و انقلاب میدان دار نشوند که اگر این اتفاق بیافتد، ضرر خواهیم کرد.

عارف همچنین بر همدلی و اتحاد بین حوزه و دانشگاه و همکاری بیشتر این دو نهاد و بخصوص طلاب و دانشجویان در راستای بسط و گسترش علوم دینی و تجربی و تلاش جهت تحقق آرمان‌های انقلاب و حاکمیت ارزش‌ها تأکید کرد و خواستار رسیدگی مسئولین به وضعیت معیشتی طلاب همانند دانشجویان شد.

در ابتدای این دیدار برخی از روحانیون و طلاب به بیان دیدگاه‌های خود درخصوص وضعیت حوزه‌های علمیه پرداختند.


 اخبار سیاسی   -  تیک