اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دولتمردانی که از خدا هم نخواهند ترسید


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه یکی از علل گرانی‌ها یارانه‌هاست، گفت: به دلیل اینکه نوع یارانه‌ها تورمی است موجب بروز گرانی شده است.

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ‌مذاکره با گروه 1+5 ‌را جدی دانست و گفت: ایران برای این نشست طرح‌های‌ خوبی دارد که از این میز مذاکره به نفع ملت ایران استفاده کند.
 
به گزارش محسن رضایی ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد بوشهر در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد راه حل مقابله با تحریم‌ها گفت: برای حل این مشکل از دو راه دیپلماسی و فعالیت‌های اقتصادی باید استفاده کنیم اگر دیپلماسی صورت گیرد، اما فعالیت اقتصادی که تحریم را خنثی می‌کند نداشته باشیم نتیجه نمی‌گیرم و اگر تولید را افزایش دهیم و از دیپلماسی استفاده نکنیم بازهم در مقابله با تحریم‌ها فرصت را از دست می‌دادیم.

وی با اشاره به موضوع مذاکره هسته‌ای ایران تاکید کرد: مذاکره زمانی به نتیجه می‌رسد که ثابت کنیم روی پای خود ایستاده‌ایم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه یکی از علل گرانی‌ها یارانه‌هاست، گفت: به دلیل اینکه نوع یارانه‌ها تورمی است موجب بروز گرانی شده است.

رضایی گفت: اشتباهی که در این بخش شده این است که یارانه‌های تورمی به مردم پرداخت شده ضمن اینکه کسری بودجه هم مزید بر علت شده تا مشکلات مالی در کشور افزایش یابد و عامل سوم هم وام‌های بین بانکی است که پرداخت شده است.

دولتمردانی که از مردم نمی‌ترسند از خدا هم نخواهند ترسید

وی در پاسخ به سئوالی در ارتباط گسترش اندیشکده‌ها در کشور گفت: موافق این هستیم که تولید فکر در کشور را بالا ببریم و برای هر وزارتخانه به موازات وزیر یک وزیر اتاق فکر هم داشته باشیم و در سطح استانداری‌ها هم در کنار استاندار، استاندار اتاق فکر هم به کار خواهیم گرفت و قانون را طوری می‌نویسیم که اگر مسئول اتاق فکر بعد از دو سه بار تذکر نتوانست تاثیرگذار باشد، آنان را تغییر دهیم.

رضایی با اشاره به نقشش در حوادث انتخابات 88 گفت: همیشه همراه با رهبری حرکت می‌کنم و سعی دارم میلیمتری هم از ایشان فاصله نگیرم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به مطلبی از سوی یکی از دانشجویان که از نصب پلاکارد و بنرهای تبلیغاتی رضایی برای حضور در بوشهر انتقاد کرده بود، گفت: از نصب بنرهای تبلیغاتی عذرخواهی می‌کنم و در سرزمینی که این همه شهید داده خود را لایق نمی‌دانم که تصویرم نصب شود و به جای تصویر بنده باید تصاویر‌ شهدای گرانقدر این استان نصب شود.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: دولتمردانی که از مردم نمی‌ترسند از خدا هم نخواهند ترسید اما ما کاری می‌کنیم که با دست مردم کشور را اداره کنیم.

رضایی اظهار داشت: یکی از سیاست‌های ما این است که گفت‌وگو و تحمل‌پذیری درجامعه را گسترش دهیم و در غیر اینصورت به پیشرفت نمی‌رسیم.

باید از فرصت مذاکره با 5+1 استفاده بهتری کنیم

رضایی در پاسخ به سوالی در مورد برنامه مذاکره با غرب گفت: مذاکره با گروه 5+1 را جدی می‌دانم و برای اولین بار است که کشورهای بزرگ دنیا یک طرف و یک کشور جهان سومی هم طرف دیگر میز مذاکره نشسته‌اند اما ما از این میز استفاده درستی نکردیم.

وی با بیان اینکه تشکیل این نشست دستاورد خوبی است، اظهار داشت: ما طرح‌هایی داریم که از این میز مذاکره به نفع ملت ایران استفاده کنیم.

مهم‌ترین مسئله آزادی بیان تعامل است

رضایی در پاسخ به سئوالی در مورد آزادی بیان هم گفت: آزادی بیان مقدمه گفت‌وگوست آزادی بیان یک طرفه نتیجه ندارد و مهم‌ترین مسئله آزادی بیان تعامل است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین نقش آزادی بیان برای گفت‌وگو نیز تعامل و همکاری است.

رضایی در پاسخ به سئوالی در مورد پروژه‌های نیمه‌تمام اظهار داشت: اقتصاد دولت تولید و اشتغال پایدار را درست نمی‌کند چرا که از 48 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی، 20 هزار میلیارد تا پایان سال تامین می‌شود با این وجود تلاش می کنیم فعالیت‌های عمرانی با گرایش تولید و اشتغال ادامه یابد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: تجارت، توریسم، کشاورزی و صنعت را در کنار نفت در برنامه‌های آینده برای توسعه اقتصادی فعال خواهیم کرد.


ویدیو مرتبط :
خدا ازت نگذره بچه ام ترسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چاره‌اندیشی برای حفظ حرمت زائران خانه خدا



 

حج


نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در حالی از احتمال لغو عمره مفرده آینده خبر می‌دهد كه با وجود هشدارهای هر ساله مسوولان ایرانی به مقامات عربستان دراین‌باره، توهین به زائران ایرانی در حج و عمره هر سال از سوی پلیس این كشور تكرار می‌شود.

به گفته آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری، از‌آنجا كه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حفظ عزت و حرمت زائران ایرانی تاكید دارند و با توجه به این كه سفر عمره، عملی مستحبی است، در صورتی كه مذاكرات با مقام‌های عربستان به نتیجه‌ای نرسد، این سفر معنوی برگزار نخواهد شد، اما در صورتی برگزار خواهد شد كه خواست‌های ایران برآورده شود.

احتمال لغو عمره مفرده، هشداری است كه سال‌هاست مسوولان ایرانی با مشاهده بی‌حرمتی‌های ماموران عربستان سعودی نسبت به ایرانیان، آن را به سعودی‌ها یادآوری می‌كنند، اما امسال این ماجرا شكلی جدی‌تر به خود گرفت؛ به طوری كه در تابستان امسال نیز نماینده ولی‌فقیه از توهین به روحانیان كاروان‌ها و ۸۰۰ هزار زائر ایرانی و سخنان اهانت‌آمیز خطبای مسجدالحرام و مسجدالنبی نسبت به شیعیان بشدت انتقاد كرد.

آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری در آن زمان، ضمن ارائه گزارش سفرش به رهبر معظم انقلاب تاكید كرد: به این دلیل این گزارش را اعلام كردم كه اگر بی‌حرمتی و توهین به زائران و روحانیون ادامه یافت، ایشان تصمیم بگیرند؛ البته تصمیم در این موضوع نیز دست من و دولت نیست بلكه باید رهبری كه سیاست‌های اصولی كشور را تعیین می‌كنند، تصمیم بگیرند و هرچه ایشان تصمیم بگیرند؛ ما موظف به انجام آن هستیم اما به نظر بنده، این وضع قابل تداوم نیست.

غلامحسین اسلامی‌فرد، مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی بعثه در این زمینه در گفتگو با «جام‌جم» می‌گوید: احتمال مطرح شده از سوی آیت‌الله محمدی ری‌شهری حاصل مشاهدات ایشان در آخرین سفر عمره و توجهشان به گزارش‌های زائران ایرانی از این سفر‌ها بوده است.

او اظهار می‌كند: ممانعت از فعالیت روحانیون راهنمای كاروان‌ها، ممانعت از زیارت بقیع و حرم و توهین‌های كلامی به زائران همگی از جمله دلایلی است كه احتمال این تصمیم را افزایش می‌دهد.

اما توهین به زائران ایرانی فقط به آنچه مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی بعثه می‌گوید ختم نمی‌شود و رفتارهایی چون انگشت‌نگاری و چهره‌نگاری از زائران ایرانی، ضرب‌وشتم آنان و ایجاد شرایط نامساعد برای زائران زندانی شده از سوی عربستانی‌ها در بازداشتگاه‌های این كشور نشان می‌دهد اهانت به ایرانیان برای پلیس تندروی مذهبی این كشور به امری عادی بدل شده است!

اسلامی‌فرد درباره واكنش مسوولان عربستان به شكایت مقامات ایرانی از اهانت به زائران می‌گوید: آنها معمولا این گزارش‌ها را تایید نمی‌كنند و حتی گاهی با شنیدن آنها ابراز تعجب می‌كنند.

با این حال، او با اشاره به این كه ممكن است مذاكرات ایران با عربستان برای پایان دادن به توهین‌ها به نتیجه برسد، تصریح می‌كند: پیشتر نیز عربستان در برابر برخی درخواست‌های ایران مثل برگزاری دعای كمیل و مراسم برائت از مشركان، نرمش نشان داده است.

او درباره شایعه سخنان تهدیدآمیز وزیر كشور سعودی در مراسم برائت از مشركان نسبت به زائران ایرانی مبنی بر امكان توسل به خشونت نسبت به ایرانیان می‌گوید: متاسفانه برخی اخبار نادرست باعث شده بود عربستان گمان كند ایران برنامه‌های جدیدی برای این مراسم دارد كه از طریق رایزنی با مسوولان عربستان، موضوع كاملا حل شد.