اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دوست شما به دست یک زن کشته شد! +(تصاویر)



گروهی از زنان کرد با هدایت رهبر خود به جنگ با داعش می‌روند. بین این زنان، دختران نوجوان نیز وجود دارند. قصد آن‌ها این است که حق خود را پس بگیرند.

به گزارش فرادید به نقل از تایم، تنها یادگار «جیجِک دِرک» 17 ساله یک روسری رنگارنگ است. او چند ماه پیش در شهر کوبانی جان خود را از دست داد، ولی هم‌رزمانش نتوانستند جسد او را از میدان نبرد بیرون بیاورند.
 
او تنها یکی از صد مبارز زن کرد بود که برای جنگ با داعش تفنگ به دست گرفته بود. این زنان عضو YPJ یا «واحد محافظت از زنان» هستند که این گروه نیز خود شاخه‌ای از جنبش ملی کردها است؛ گروهی که سال‌ها به دنبال استقلال از ترکیه بوده است.

 

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 
حالا این گروه و گروه‌های دیگر کردها در جبهه‌ای دیگر در مقابل داعش می‌جنگند. شبه‌نظامیان داعش که علاوه بر ارتکاب جنایات دیگر، حقوق زنان را نیز پایمال کرده‌اند. آن‌ها اکنون با دختران جوان روبه‌رو هستند.

«زیلان اورکش» روستای خود در مرز ترکیه و سوریه را در سال 2011 ترک کرد تا به YPJ بپیوندد. او زمانی که برای اولین بار یک داعشی را کشت از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجید. بلند داد می‌زد تا صدایش را به گوش داعشی‌های دیگر برساند: «می‌خواستم که آن‌ها بدانند بدترین کابوسشان به حقیقت پیوسته است. دوستشان به دست یک زن کشته شده است.»
 

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش


اما جنگ علیه داعش تنها دلیل جمع شدن آن‌ها در یک اردوگاه در فاصله نیم ساعتی با خط مقدم نیست. عبدالله اوجالان، رهبر مارکسیست گروه پ.ک.ک. تلاش کرده تا تساوی جنسیتی را در میان آن‌ها برقرار کند. (پ.ک.ک. همچنان در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دارد.

اما داعش که تهدید بزرگتری است اوضاع کشورهای منطقه را مختل کرده است.) برای دخترهای روستایی که در جوامع محافظه‌کارانه بزرگ شده‌اند، جنگ مسئله کوچکی نیست. ساریا زیلان 18 ساله می‌گوید: «زنان قبلا نقش بیشتری در جامعه داشتند، اما تمام این نقش‌ها از آن‌ها گرفته شده است. ما حالا اینجا جمع شده‌ایم که نقش زنان در جامعه را پس بگیریم.»

 

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش


این جنگ هزینه داشت. تنها در فاصله چند کیلومتری از اردوگاه زنان یک قبرستان تازه به وجود آمده است. مردان در حال کندن گورهای بیشتر برای اجساد جدید هستند. پرچم  YPJ در بالای این قبرستان به اهتزاز درآمده است. چند کیلومتر آنطرف‌تر روستای جیجک است. مادر و سه خواهر او در کنار عکس جیجک جمع شده‌اند.

مادر او «نسیبه» راضی نبود تا جیجک به YPJ بپیوندد. نسیبه می‌گوید: «او تنها 13 سال سن داشت. در خانه برادرش با یک شخص (یک نیروی مسلح کرد) آشنا شد و از او تاثیر گرفت. قبل از اینکه ما وارد این مسئله شویم، او به همراه آن مرد به کوه قندیل (پایگاه اصلی پ.ک.ک. در شمال عراق) رفت.

زمانی که کشته شد 17 ساله بود.» در مورد این موضوع، فقط نسیبه این دیدگاه را ندارد. مسئله‌ای ناراحت کننده درباره دختران کم سن وسال که خانه را ترک می‌گویند تا به جنگ چریکی در ارتش اوجالان بپیوندند وجود دارد. به ویژه زمانی که آن نوجوان مانند جیجک دیگر هرگز به خانه برنگردد.

 

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 
خواهر بزرگترش روژین به خوبی به یاد دارد که او چقدر تغییر کرده بود. روژین می‌گوید: «وقتی که بعد از 4 سال به خانه برگشته بود، دیگر آن آدم قبلی نبود. او محکم و مصمم شده بود.»

 

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 
با غروب خورشید، تاریکی روستا را فرا می‌گیرد. مدت‌ها است که برق این منطقه قطع شده است. تنها نوری که دیده می‌شود متعلق به اتومبیل‌های عبوری است. بین آن‌ها یک کامیون وجود دارد که آهسته حرکت می‌کند. موسیقی انقلابی کردی از بلندگوهای متصل به کامیون پخش می‌شود. صدای موسیقی توجه جوانان روستا را به خود جلب می‌کند. افراد روستا تک به تک پشت کامیون صف بسته و به دنبال آن حرکت می‌کنند.
 
خواهر جیجک در گوشه‌ای تاریک از خانه نشسته و نور کمی بر روی صورت او افتاده است. او ساکت است و به موسیقی کردی گوش می‌دهد. موسیقی از کوبانی و شهادت می‌خواند و از همه افراد می‌خواهد که قیام کنند و به نبرد ادامه دهند. روژین آخرین نفری است که صف کاروان عزاداری را ترک می‌کند. او در افکارش گم شده است.

 

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - فرادید

 


ویدیو مرتبط :
تصاویر دردناک کودکان کشته شده به دست تکفیری ها در سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصادف مرگبار سه دستگاه/23 زن و کودک کشته و مجروح شدند+تصاویر دلخراش



تصادف مرگبار سه دستگاه/23 زن و کودک کشته و مجروح شدند+تصاویر دلخراش

این حادثه که بامداد امروز حد فاصل میدان امام حسین (ع) به سمت میدان ستاد مشهد به وقوع پیوست باعث کشته شدن 2 نفر و مجروح شدن 21 زن و کودک شد.

مدیر حوادث و فوریتهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد  گفت: در پی اعلام این حادثه 6 دستگاه آمبولانس 115 به محل حادثه اعزام و مجروحان را که بیشتر زن و کودک بودند به سه بیمارستان امدادی شهید کامیاب، شهید هاشمی نژاد و بیمارستان بزرگ رضوی مشهد منتقل نمودند.

**نجات مسافران از داخل مینی بوس
حسین خاکپور مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی مشهد گفت: در پی اعلام این حادثه از سوی شهروندان به سامانه 125 آتش نشانی شهر مشهد و با توجه به حساسیت موضوع گروههای نجات از 4 ایستگاه آتش نشانی به محل اعزام و تعداد 9 نفر از مسافران مینی بوس را که داخل مینی بوس محبوس شده بودند خارج و به تکنسینهای اورژانس جهت تحویل به بیمارستان تحویل دادند

**کشته شدن دو خانم
سرهنگ اسماعیلی رئیس راهنمایی و رانندگی شهر مشهد به خبرنگار ما گفت : این حادثه که بامداد امروز به وقوع پیوسته بین یک دستگاه خودرو پراید ، زانتیا  و مینی بوس بوده که در یک مسیر با یکدیگر درحال حرکت بودند که به علت انحراف به چپ به یکباره پراید این حادثه به وقوع پیوسته و 2 نفر از سرنشینان خودرو مینی بوس که خانم هستند در دم فوت نموده.

اسماعیلی افزود: تحقیقات در خصوص این حادثه یک تیم کارشناسی راهنمایی و رانندگی مشهد درحال بررسی است.

**4 نفر هنوز در بیمارتسان به سر می‌برند
یک مقام مسئول بیمارستانی در مشهد صبح امروز گفت: از مجموع 21 نفری که بامداد امروز به سه بیمارستان مشهد منتقل شدند 18 نفر به صورت سرپایی درمان و 4 نفر که بین آنان یک کودک دو زن و راننده خودرو نیز دیده می شود به علت شدت جراحات همچنان بستری هستند.

 شدت این حادثه به حدی بوده که تعدادی از سرنشینان خودرو مینی بوس پس از واژگونی خودرو زیر مینی بوس گرفتار شده بودند همچنین مسیر این بزرگراه که یکی از بزرگراههای شریانی شهر مشهد است به مدت 1 ساعت مصدود گردید. 

تصاویر تصادف,اخبار حوادث

 

تصاویر تصادف,اخبار حوادث

 

تصاویر تصادف,اخبار حوادث

 

تصاویر تصادف,اخبار حوادث

 

تصاویر تصادف,اخبار حوادث

باشگاه خبرنگاران