اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دوستی اینترنتی، زندگی زن را به تباهی کشید



دوستی اینترنتی، زندگی زن را به تباهی کشید

مرد مشهدی برای این که دست همسر خیانتکارش را در اینترنت و فضای مجازی رو کند، با کارآگاه‌بازی و نصب نرم‌افزار جاسوسی در رایانه او، ارتباط‌های اینترنتی وی را با یک مرد در خارج از کشور برملا کرد.

سرهنگ سید محسن عرفانی، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره گفت: هفته گذشته مردی با حضور در پلیس فتا از همسرش به دلیل خیانت به وی و ارتباط اینترنتی با یک مرد در خارج از کشور، شکایت کرد.

وی افزود: در تحقیق از شاکی معلوم شد از مدت ها پیش در پی تغییر رفتار همسرش و بهانه جویی های وی و ایجاد مشکلاتی میان آنها، او که احتمال می داده همسرش با فردی، ارتباط پنهانی دارد، تصمیم می گیرد با نصب نرم افزار جاسوسی در رایانه همسرش، ارتباط های اینترنتی او را بررسی و علت تغییر رفتارش را پیدا کند.

دوستی در فضای مجازی
رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در ادامه مشخص شد، شاکی پس از بررسی رایانه همسرش به مدت چند هفته، متوجه می شود او با یک مرد غریبه که در خارج از کشور زندگی می کند، ارتباط اینترنتی دارد واز طریق وب کم نیز با یکدیگر گفت وگو می کنند.

عرفانی یادآور شد: با تشکیل پرونده ای، تحقیقات پلیس فتا آغاز و معلوم شد گفته های شاکی صحت دارد و و در ادامه زن جوان با قرار قانونی بازداشت شد.

اعتراف به اشتباه
زن جوان با انتقال به پلیس فتای استان خراسان رضوی به جرم خود اعتراف و عنوان کرد با توجه به شغل همسرش، مدت زمان طولانی در خانه می مانده و برای سرگرمی و پر کردن اوقاتش در فضای مجازی یکی از سایت های دوست یابی با مردی که در خارج از کشور زندگی می کرده، دوست شده و ارتباط برقرار کرده و گمان نمی برده با این کار، زندگی اش ا تا یک قدمی متلاشی شدن پیش برود و اعتماد شوهرش سلب شود.

با صدور قرار قانونی برای متهم، تحقیقات در این باره ادامه دارد.

دستگیری تعمیر کار شیاد
همچنین رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی از دستگیری یک مهندس قلابی نیز خبر داد و گفت: چند روز پیش دختر جوانی با حضور در پلیس فتای استان از مهندسی که در زمینه تعمیر رایانه فعالیت دارد، شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد، او یک دستگاه لپ تاپ را برای تعمیر به دفتر یک مهندس برده، اما مرد مهندس پس از گذشت دو ماه نه تنها لپ تاپ او را تعمیر نکرده، بلکه مدعی شده لپ تاپ او قابل تعمیر نیست. اما وقتی شاکی لپ تاپ خود را به مرکز دیگری برده، متوجه شده بخشی از قطعات لپ تاپ جابه جا و قطعات غیراستاندارد و خراب جاسازی شده است.

اعتراف مهندس قلابی
وی افزود: با تشکیل پرونده ای، تحقیقات پلیس فتا آغاز و در ادامه متهم شناسایی و دستگیر شد. متهم با انتقال به پلیس فتا اعتراف کرد چند ماه است با جعل عنوان مهندس، مشتریانش را فریب می داده و قطعات این دستگاه ها را برمی داشته و با آن رایانه ای جدید تهیه کرده و به قیمت بالاتر می فروخته است.

بنا بر این گزارش، برای متهم قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از وی برای مشخص شدن دیگر جرایمش ادامه دارد./جام جم

 


ویدیو مرتبط :
تهمت و برچسب...تباهی زندگی دیگران...ب قیمت اینکه ....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دوستی اینترنتی زن میانسال کار دستش داد




 اخبار حوادث - دوستی اینترنتی زن میانسال کار دستش داد

مردی که با فریب یک زن از طریق دوستی تلفنی دست به اخاذی‌های کلان از او می‌زد، از سوی پلیس فتای استان البرز دستگیر شد.

به گزارش جام‌جم، چندی پیش زن چهل ساله کرجی با عضویت در یک گروه اینترنتی‌ از طریق ارتباط تلفنی با مردی آشنا شد که ادعا می‌کرد پلیس است و در زمینه مقابله با مجرمان اینترنتی فعالیت دارد.

زن میانسال به گمان این‌که او واقعا پلیس است، مشکلات پیش آمده در زندگی‌اش را بازگو کرد تا شاید بتواند در حل مشکلات او را یاری‌ کند.

هنوز دو ماهی از این ارتباط نگذشته بود که مرد جوان به بهانه مشکل مالی و هزینه درمان والدینش، زن میانسال را فریب داد و از او 15 میلیون تومان اخاذی کرد.

ارتباط آن دو ادامه داشت تا این‌که مرد از زن میانسال خواستگاری و عنوان کرد چنانچه او نپذیرد، دو فرزند وی را خواهد کشت.

در پی تهدیدهای مرد اخاذ، او تصمیم به جدایی از شوهرش گرفت، اما موفق به این کار نشد و نتوانست مهریه‌اش را طلب کند.

زن میانسال این بار با تحریک متهم از خانه‌ فرار کرد و به شهرستان مشهد رفت. ساعاتی پس از حضور وی در پایانه مسافربری نگذشته بود که زن جوانی نزدش آمد و خود را پلیس و از همکاران مرد معرفی کرد و او را با خود برد.

راننده زن پس از طی مسافتی مقابل خانه‌ای در حومه شهر توقف کرد و او را به درون خانه برد. ساعاتی بعد مرد اخاذ به آنها ملحق شد و زن میانسال را در یکی از اتاق‌ها حبس و تهدید کرد این زن پلیس مسلح است. اگر تصمیم به فرار بگیرد، به دستور وی به او شلیک خواهد کرد و جسدش را در بیابان دفن می‌کند. زن با شنیدن حرف‌های تهدیدآمیز مرد بناچار سکوت کرد و سه روز در آن خانه حبس بود تا این‌که روز چهارم مرد اخاذ به آنجا آمد و از او خواست به منزلش بازگردد و این بار پول بیشتری تهیه کند اما زن این بار برای نجات خود و فرزندانش با حضور در پلیس فتای استان البرز، ماجرا را به پلیس اطلاع داد و کمک خواست.

با تشکیل پرونده و به دستور سرهنگ یزدان نیکنام، رئیس پلیس فتای استان البرز کارآگاهان تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند. آنها با توصیه به زن شاکی از او خواستند در تماس بعدی مرد اخاذ در محل ملاقات با وی حاضر شود.

چند روز پیش وقتی متهم با شاکی تماس گرفت تا مقداری از پول در خواستی را برایش در یکی از محله‌های جنوبی شهر کرج بیاورد ماموران فتا به جای وی در آنجا حاضر شدند و مرد جوان را شناسایی کردند.

با دستگیری متهم، وی به پلیس فتای استان البرز منتقل شد و در بازجویی به تهدید و اخاذی از شاکی با جعل عنوان پلیس اعتراف کرد و گفت: با فریب شاکی وقتی متوجه شدم وضع مالی او و خانواده‌اش مناسب است، تصمیم به اخاذی از او گرفتم. همسرم نیز در پی تهدید‌هایم با من همدست شد.

رئیس پلیس فتای استان البرز در این باره گفت: با صدور قرار قانونی برای متهم، تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

سرهنگ یزدان نیکنام افزود: متاسفانه شاهد آن هستیم که زنان و دختران جوان با استفاده از گوشی‌های هوشمند و نصب نرم‌افزار‌های اینترنتی روی این گوشی‌ها با افراد غریبه ارتباط دوستی برقرار می‌کنند. آنها براحتی با اعتماد به این افراد اطلاعات شخصی و عکس‌هایشان را در اختیار دیگران قرار می‌دهند، غافل از این‌که ممکن است در دام افرادی اخاذ گرفتار شوند و جان، مال و آبروی خانوادگی‌شان به خطر بیفتد.

وی یادآور شد: از مردم می‌خواهیم در برقراری ارتباط‌های اینترنتی از طریق‌ گروه‌هایی که عضو آن می‌شوند دقت لازم را داشته باشند تا گرفتار افراد سودجو و اخاذ نشوند و اگر به دام این‌گونه افراد افتادند با حضور در مراکز پلیس فتای شهرشان موضوع را گزارش دهند.


اخبار حوادث - جام جم