اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دور از نور آفتاب باشید تا دیرتر پیر شوید



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,اشعه

طبق یک مطالعه جدید، برای کُند کردن روند پیری از قرار گیری در معرض اشعه های آفتاب خودداری کنید.

به گزارش مهر، شما نمی توانید زمان را متوقف کنید اما می تواید سرعت روند پیری را کُندتر کنید. تمام آنچه که باید انجام دهید دوری از نور خورشید است.

مطالعه ۲۳۱ زن توسط محققان بیمارستان عمومی ماساچوست آشکار ساخته است افرادی که دور از نور خورشید بوده و از ضدآفتاب استفاده می کنند ۲۰ سال جوان تر از افرادی هستند که همواره در معرض نور خورشید قرار دارند.

دکتر «الکسا کیمبال»، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این باور عمومی که نوشیدن مقدار زیادی آب برای سالم ماندن خوب است صرفا یک افسانه است چرا که بدن خودش به خوبی تشخیص می دهد به چه میزان آب نیاز دارد.»

بررسی DNA نمونه های کوچکی از پوست زنان، دیدگاهی را در مورد آسیب ناشی از نور خورشید به پوست نشان داد. ژن موسوم به CDKN۲A در پوست صورت نسبت به پوست سایر نواحی بدن در قرارگیری در معرض نور خورشید فعال تر است.

محققان دریافتند این ژن در زنانی که می گویند عاشق نور خورشید هستند و در افرادی که مسن تر به نظر می رسند به مراتب فعال تر است.

به گفته دکتر کیمبال، فعالیت CDKN۲A نشانه آن است که سلول فرسوده می شود و زنان باید از پوست شان در تمام طول سال، و نه فقط در تعطیلات ساحلی، مراقبت کنند. مراقبت روزانه پوست از عوامل موثر در حفظ جوانی پوست است.

 

اخبار پزشکی - مهر


ویدیو مرتبط :
‫بدون پوکی استخوان پیر شوید‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیاره ای که در آن زود پیر می‌شوید



 

 

سیاره ای که در آن زود پیر می شوید

 

 

طول سال در یک سیاره تا چه اندازه می تواند کوتاه باشد. این سئوالی است که پس از رصد سیاره ای با سالی کوتاهتر از یک روز زمین به وجود آمده است.

 

سیاره Cancri e 55 سال گذشته رصد شد. این سیاره "ابر زمینی" است با جرمی چند برابر سیاره سبز زمین بر مدار ستاره ای مشابه خورشید در حرکت است.

 

خلاءهای دیده شده در اطلاعات رصد شده درباره این سیاره به این معنی است که دوره مدارگردی سیاره که در ابتدا سه روز زمینی محاسبه می‌شد به اشتباه برآورد شده است.

 

سال واقعی این سیاره 17 ساعت و 41 دقیقه است. شاید سیاره دیگری نیز بر مدار ستاره SWEEPS-10 با سالی کوتاهتر از این وجود داشته باشد اما وجود آن تا کنون ناشناخته باقی مانده است.

 

ما معتقدیم این سیاره برای طولانی مدت در چنین دوره مداری کوتاهی حرکت نخواهد کرد." در صورتی که سیاره ای می توانست بدون ذوب شدن با فاصله ای برابر شعاع خورشید در مدار این ستاره حرکت کند سال این سیاره برابر سه ساعت بود.

 

در صورتی که سیاره ها در مدار اجرام فشرده تری از قبیل کوتوله های سفید، تب اختران و یا سیاهچاله ها نیز حرکت کنند با هر چه نزدیکتر شدن به این اجرام طول سال در آنها کاسته می شد. با این همه تا کنون هیچ سیاره به تایید رسیده ای در مدار یک کوتوله سفید یا یک سیاهچاله رصد نشده است...../تحلیل:tabnak.com