اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دوره کاردانی پودمانی نظام جدید آموزش عالی مهارتی از مهر آغاز می‌شود



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پذیرش 230 هزار دانشجو در دوره کاردانی فنی‌وحرفه‌ای از مهر

دوره کاردانی پودمانی نظام جدید آموزش عالی مهارتی از مهر آغاز می‌شود

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی كاربردی از آغاز دوره کاردانی پودمانی نظام جدید آموزش عالی مهارتی از مهرماه سال‌جاری خبر داد.

رجبعلی بروزیی با اعلام این خبر افزود: در دوره‌های کاردانی حرفه‌ای و کاردانی فنی با سرفصل،‌ محتوا و شیوه آموزشی جدید از مهر ماه پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

به گفته وی، براساس این دوره آموزشی 40 درصد آموزش‌ها دانش پایه و 60 درصد آموزش‌ها مختص محیط کار است.

برزویی خاطرنشان کرد: در نیمسال اول سال تحصیلی آینده ، تمام دانشجویان کاردانی فنی و حرفه ای پودمانی 32 ساعت کار بینی خواهند داشت.

وی در ادامه درباره اهداف كار بینی دانشجویان اظهار كرد: کار بینی با اهدافی چون شناخت مشاغل مورد نظر، تشریح جریان کار و فعالیت‌ها، شناخت مواد، تجهیزات، ابزار و ماشین آلات مربوط، شناخت جایگاه شغلی مورد نظر و نقش آن در ماموریت آن حوزه شغلی و شناخت موضوعات و مسائل جانبی شغل مورد نظر مانند ایمنی، اقتصادی، سختی و پیچیدگی کار انجام می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی كاربردی با اشاره به پذیرش 230 هزار دانشجو در دوره کاردانی فنی و حرفه‌ای از مهر امسال گفت: 113 هزار دانشجو در دوره کاردانی حرفه‌ای پذیرش می‌شوند که 103 هزار نفر آن‌ها در بخش صنعت و 10 هزار نفر آن‌ها در بخش کشاورزی است.

وی افزود: همچنین 117 هزار نفر دانشجو در دوره کاردانی حرفه‌ای پذیرش خواهند شد که 36 هزار نفر آن‌ها در بخش فرهنگ و هنر و 81 هزار نفر آن‌ها در بخش مدیریت و خدمات اجتماعی است./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
تریلر پایان نامه دوره کاردانی فرید کرمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دوره‌های پودمانی مهارتی دانشگاه علمی‌كاربردی از شنبه



آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دوره‌های پودمانی مهارتی دانشگاه علمی‌كاربردی از شنبه

اسامی پذیرفته شدگان دوره های كاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای دورههای پودمانی نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی‌كاربردی اعلام شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دکتر علی صدر، معاون سنجش، خدمات آموزشی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی كاربردی با اعلام این خبر افزود: فهرست اسامی پذیرفته شدگان در دوره های كاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای دوره‌های پودمانی نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی‌كاربردی از طریق پایگاه الکترونیکی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org اعلام شد.

وی گفت: پذیرفته‌شدگان لازم است در یكی از روزهای شنبه 22 تا دوشنبه 24 مهرماه با در دست داشتن مدارك شامل شش قطعه عكس تمام رخ 4×3 تهیه شده در سال جاری ، تصویر شناسنامه و اصل آن ، تصویر كارت ملی و اصل آن، اصل دیپلم كامل متوسطه و یا گواهی آن برای داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه با مهر و امضای رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه محل تحصیل به انضمام یك برگ تصویر آن ، اصل مدرك دیپلم نظام جدید آموزش متوسطه و یا گواهی پایان دوره سه ساله نظام جدید با مهر و امضای رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه محل تحصیل به انضمام یك برگ تصویر آن ، اصل فرم تاییدیه معدل جهت فارغ‌التحصیلانی كه تاكنون گواهینامه پایان تحصیلات برای آنان صادر نشده است ، گواهی اشتغال به كار با امضا و مهر بالاترین مقام مسئول، آخرین فیش حقوقی و آخرین حكم كارگزینی یا قرارداد معتبر انجام كار برای پذیرفته‌شدگان شاغل و برای برادران مدركی كه وضعیت نظام وظیفه داوطلبان را با توجه به مقررات وظیفه عمومی مندرج در دفترچه راهنمای پذیرش مذكور مشخص نماید با توجه به كدرشته محل قبولی به نشانی تعیین شده در دفترچه راهنمای پذیرش مراجعه نمایند./ایسنا