اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دوربین های آژانس اتمی نشان دادند: ایران ویروس استاكس نت را مهار كرد



 

 

 

دوربین های آژانس اتمی نشان دادند: ایران ویروس استاكس نت را مهار كرد

 

روزنامه آمریكایی واشنگتن پست در گزارشی از فعالیت های هسته ای ایران اعلام كرد كه كارشناسان اتمی این كشور موفق به مهار ویروس استاكس نت و جایگزینی سانتریفیوژ های آلوده سایت نطنز با سانتریفیوژ های جدید شده اند.استاکس نت

این روزنامه آمریكایی به نقل از دیپلمات های غربی آژانس بین المللی انرژی اتمی و با اتكا به گزارش های جدید این نهاد بین المللی افزوده است كه ایران موفق شده تا 900 دستگاه سانتریفیوژ آلوده خود به ویروس استاكس نت را با صدها دستگاه جدید عوض كند و به فعالیت های عادی غنی سازی اورانیوم خود ادامه دهد.

بر اساس این گزارش دوربین های نصب شده از سوی سازمان بین المللی انرژی اتمی در سایت نطنز تایید كرده است كه ایران توانست  900 دستگاه سانتریفیوژ آلوده شده خود ( از مجموع 9 هزار دستگاه این سایت)  را مهار كرده و این دستگاه های آلوده را با صدها دستگاه جدید عوض كند . این گزارش می افزاید هم اكنون كارشناسان ایرانی با مهار ویروس استاكس نت توانسته اند آرام آرام به سطح قبلی غنی سازی خود برسند.

گفتنی است كه پیش از این برخی رسانه های غربی با بیان اینكه دستگاه ها و كامپیوتر سایت های هسته ای ایران از سوی  ویروس استاكس نت آلوده شده ، اعلام كرده بودند كه این ویروس نتیجه یك عملیات مشترك از سوی آمریكا و اسراییل برای متوقف كردن فعالیت های هسته ای ایران یا دست كم كاهش سرعت فرایند غنی سازی اورانیوم از سوی ایران است.

درباره ویروس استاكس نت در ماه های گذشته گزارش های مختلفی در رسانه ها منتشر شده اما مقامات رسمی در ایران اعلام كرده اند كه توانسته اند این ویروس را مهار كنند...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
سوتی سایت ویكی پدیا برای ویروس استاكس نت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسرائیل استاكس نت را در نیروگاه اتمی خودش آزمایش کرده بود



 

 

اسرائیل استاكس نت را در نیروگاه اتمی خودش آزمایش کرده بود

نیویورك تایمز :

اسرائیل "استاكس نت" را در نیروگاه اتمی خودش آزمایش کرده بود

روزنامه نیویورك تایمز آمریكا در گزارش روز شنبه خود مدعی شد كه طراحی و انتشار ویروس كامپیوتری استاكس نت كه در سال گذشته میلادی بخشی از كامپیوترهای سیستم هسته ای ایران را آلوده ساخته بود ، حاصل همكاری اسراییل و آمریكا برای ضربه زدن به برنامه هسته ای ایران و كند كردن روند آن بوده است.

این روزنامه به نقل از برخی كارشناسان و مقامات نظامی و اطلاعاتی ادعا كرده است كه اسراییل قبل از انتشار ، این ویروس را در كامپیوترهای مركز اتمی دیمونا در صحرای نقب مورد آزمایش قرار داده تا از موثر بودن آن اطمینان حاصل كند.

نیویورك تایمز در این گزارش با اشاره به اینكه  استاكس نت پروژه ای آمریكایی – اسراییلی بوده افزوده است كه ممكن است آلمان و بریتانیا هم در این پروژه همكاری داشته اند.

گفتنی است كه پیش از این نیز گزارش هایی مبنی بر دست داشتن اسراییل یا آمریكا در انتشار ویروس كامپیوتری استاكس نت در برخی رسانه های غربی منتشر شده بود.

در این گزارش ها ادعا شده بود كه این ویروس با از كار انداختن و ایجاد اختلال در سیستم های كامپیوتری مراكز اتمی ایران ، روند حركت هسته ای ایران را كندتر ساخته است.

جمهوری اسلامی ایران تا كنون به طور رسمی ایجاد اختلال از سوی ویروس استاكس نت در سیستم های كامپیوتری مراكز هسته ای خود را تایید نكرده است ، اما برخی مقامات مرتبط با برنامه هسته ای ایران در ماه های گذشته اعلام كرده اند كه كارشناسان هسته ای كشورمان توانسته اند اختلال موجود در برخی كامپیوترهای مراكز هسته ای را رفع كنند...../تحلیل:عصرایران