اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دوئل فراستی- ده‌نمکی بر سر اخراجی‌ها


در بخشی از برنامه «هفت» که جمعه شب گذشته از شبکه سه سیما پخش شد، هنگام بررسی فیلم‌های اکران بهار، نقد فیلم «اخراجی‌ها 3» بار دیگر خبرساز شد.

در این بخش که با حضور مسعود فراستی و رضا درستکار به عنوان منتقدان مهمان به روی آنتن رفت، برای لحظاتی به نظر می‌رسید این دو بر خلاف همه اختلاف نظرهای پیشین بر روی ضعف‌های «اخراجی‌ها 3» به توافقی نسبی رسیده‌اند؛ اما ناگهان برخلاف برنامه هفته قبل که نقد فیلم «جدایی نادر از سیمین»  بدون حضور و جوابگویی صاحب اثر انجام شد، فریدون جیرانی با لبخند همیشگی و معروف خود خبر از حضور مسعود ده‌نمکی روی خط داد و شد آنچه انتظارش می‌رفت.

ده‌نمکی بی توجه به این واقعیت که بر خلاف رویه دو برنامه اخیر «هفت» در نقد فیلم‌های اکران بهار، فقط به او اجازه داده شده روی خط بیاید و جواب منتقدان را بدهد، از رویه نقد یک‌سویه و بدون حضور صاحب اثر در این برنامه انتقاد کرد.

در ادامه بحث‌های صورت گرفته چیزی بیش از آنچه دو ماه قبل در نقد «اخراجی‌ها 3» روی آنتن شبکه سه و برنامه «هفت» رفت نبود به جز آنجایی که مسعود فراستی بار دیگر با مطرح کردن قضیه توهین شخصیت مثبت فیلم «اخراجی‌ها 3» به مردم، به نکوهش آن پرداخت.

اما ده‌نمکی ضمن رد این برداشت فراستی، شائبه توهین شخصیت مثبت فیلم به مردم را کاملا نادرست خوانده و با ذکر نقل قول‌هایی از امام حسین (ع) و دکتر شریعتی که در آن رفتار برخی مردمان مورد نکوهش قرار گرفته استفاده از این نوع ادبیات را امری عادی خواند.

و درست اینجا بود که لحظه مناقشه برانگیز اولین برنامه «هفت» فصل تابستان شکل گرفت. مسعود فراستی با رد سخنان ده‌نمکی گفتار بزرگانی چون امام حسین (ع) و دکتر شریعتی را همواره در راستای تکریم مردم خوانده و در برابر اصرار ده‌نمکی که عقیده داشت دکتر شریعتی جمله مورد نظر را گفته است، تاکید کرد حتی اگر دکتر شریعتی هم بر ضد مردم حرف زده و به آنها توهین کرده، بیخود کرده​است.

این جمله فراستی، ده‌نمکی را عصبانی کرد و اگر جیرانی طبق معمول سر و ته قضیه را هم نمی‌آورد، معلوم نبود ادامه این جدال به کجا بیانجامد.

منبع: خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
ده نمکی از اخراجی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دوئل دو اخراجی: اکبر عبدی و ده نمکی


در پی انتقادهایی که اکبر عبدی در مصاحبه اخیرش درباره مسعود ده‌نمکی و بازی در سه گانه اخراجی‌ها مطرح کرد، مسعود ده‌نمکی هم به این ادعاها واکنش نشان داد.

در پی انتقادهایی که اکبر عبدی در مصاحبه اخیرش درباره مسعود ده‌نمکی و بازی در سه گانه اخراجی‌ها مطرح کرد، مسعود ده‌نمکی هم به این ادعاها واکنش نشان داد.

ده‌نمکی در بخش‌هایی از گفت‌وگوی خود با یکی از روزنامه های صبح به انتقادات اخیر اکبر عبدی در یک جمله کوتاه پاسخ داد: «به نفع اکبر عبدی نیست که بخواهم به اظهارات او جواب بدهم و بهتر است در این زمینه چیزی نگویم.»

عبدی در گفت‌وگوی مذکور درباره حضورش در سه قسمت اخراجی‌ها گفته بود:

- شروع کار من با اخراجی‌ها به واسطه آقای کاسه‌ساز، تهیه‌کننده کار بود. ایشان لطف کردند و فیلمنامه را پیشنهاد دادند و من نیز بازی کردم.

همه چیز خوب بود و از حضورم در این گروه راضی بودم. برای همین در اخراجی‌های 2 هم حضور یافتم؛ ولی از اواسط اخراجی‌های 2 همه چیز عوض شد و آقای ده‌نمکی تحت تاثیر یكی از بازیگران قرار گرفت. اتفاقات دیگری افتاد و همه چیز شد مافیا بازی که اصلا دوست ندارم راجع به آن صحبت کنم؛ چون خاطرات خوبی را برایم یادآوری نمی‌کند.

- در اخراجی‌های 3 نیز دیدم چه من باشم و چه نباشم از صحنه‌ها و اضافات اخراجی‌های 1 استفاده می‌کنند و یک بایرام لودر می‌سازند. من نیز گفتم می‌روم تا شندرغاز گیرم بیاید. فقط به خاطر پول رفتم و در کل، طی 4 جلسه فیلمبرداری در این فیلم حضور داشتم.

- در اخراجی‌های 2 وقتی فیلمنامه را با ده‌نمکی مرور می‌کردیم به او پیشنهاد دادم که برای جذاب شدن داستان بخش خانوادگی آن را پررنگ کند و سوژه هواپیما ربایی را به او دادم؛ ولی ایشان هیچ وقت به این موضوع اشاره نکرد و نگفت ایده از من بود و آن را به نام خودش تمام کرد، اما در مورد کلیت کار صحبت‌هایی با هم کرده‌ایم.

منبع: دنیای اقتصاد