اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دهمین طلای پارالمپیک بر گردن خالوندی


محمد خالوندی قهرمان مسابقات پرتاب نیزه پارالمپیک شد تا آخرین ورزشکار طلایی ایران در لندن لقب گیرد.

ورزش3: محمد خالوندی قهرمان مسابقات پرتاب نیزه پارالمپیک شد تا آخرین ورزشکار طلایی ایران در لندن لقب گیرد.

محمد خالوندی ملی‌پوش پرتاب نیزه ایران در کلاس F58/57 موفق شد با شکستن رکورد جهان و پارالمپیک، مدال باارزش طلای این ماده را به خود اختصاص دهد و تعداد مدال های طلای ایران در پارالمپیک 2012 را به 10 برساند.

خالوندی در همان پرتاب اول کار را تمام کرد و با ثبت رکورد 50 متر و 98 سانتی‌متر با شکستن رکورد جهان، امتیاز 1044 را برای خود ثبت کرد و از رقبا فاصله گرفت. پرتاب‌های دوم و سوم او هم باز نزدیک به رکوردش بود و به ترتیب 50 متر و 96 سانتیمتر و 50 متر و 33 سانتیمتر را در حرکت‌های دوم و سوم ثبت کرد.

این در حالی بود که خالوندی که در کلاس F58 مسابقه می‌داد و رقابت بسیار نزدیکی با باتیستای برزیلی در کلاس F 57 داشت؛ چرا که این پرتابگر موفق شده بود رکورد جهان را در F 57 شکسته و تنها 20 امتیاز با خالوندی فاصله داشت اما نتوانست در شش پرتاب خود به قهرمان ایرانی برسد و پرتابگر ایران در نهایت مدال با ارزش طلا را نصیب کاروان "دلوار" کرد تا دهمین مدال طلای ایران به دست آید و تلخی شکست والیبال نشسته در فینال تا حدودی فراموش شود.

خالوندی که پس از سه پرتاب اولش، مدال طلا را حتمی می دید، در پرتاب چهارم 48 متر و 96 سانتی متر انداخت، در پرتاب پنجم 47 متر و 43 سانتی متر را ثبت کرد و در پرتاب ششم حد نصاب 40 متر و 48 سانتی متر را از خود به جای گذاشت.

ورزشکاران برزیل و مصر هم در این ماده نقره و برنز گرفتند.

کاروان ورزشی ایران تا به حال صاحب 10 مدال طلا، 7 نقره و 6 برنز شده است و فوتبال 7 نفره، آخرین شانس مدال ایران در لندن است.

امشب(یکشنبه شب) پرونده بازی‌های پارالمپیک 2012 بسته می شود و تیم فوتبال 7 نفره ایران ساعت 17 به وقت تهران برای کسب مدال برنز با برزیل مسابقه می‌دهد.


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدال نقره وزن 74 کیلوی کشتی آزاد بر گردن گودرزی/ دهمین مدال کاروان ایران نقره‌ای شد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مدال نقره وزن 74 کیلوی کشتی آزاد بر گردن گودرزی/ دهمین مدال کاروان ایران نقره‌ای شد

خبرگزاری فارس: نماینده وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان مدال نقره این وزن را در بازی‌های المپیک 2012 لندن از آن خود کرد.

رقابت‌های کشتی آزاد المپیک 2012 لندن از ساعت 16:30 امروز در سالن "اکسل" شهر لندن آغاز شده و صادق گودرزی نماینده وزن 74 کیلوگرم کشورمان پس از استراحت در دور نخست و پیروزی در دورهای دوم و سوم مقابل ترزی‌یف از بلغارستان و تیگی‌یف از ازبکستان، در مرحله نیمه‌نهایی هم از سد نماینده مجارستان گذشت و به فینال رسید.

وی در دیدار پایانی این وزن در 2 تایم و با نتایج (صفر بر یک) و (صفر بر یک) مقابل جردن باروس، دارنده طلای 2011 جهان از آمریکا شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

صادق گودرزی یک بار در فینال جهانی 2011 و یک بار هم در جام جهانی 2012 مغلوب این کشتی‌گیر قدرتمند آمریکایی شده بود. باروس در نیمه‌نهایی موفق به شکست دنیس چارگوش دارنده 2 مدال طلای 2009 و 2010 جهان از روسیه شده بود.

کشتی‌گیر وزن چهارم کشورمان که 3 مدال نقره و برنز جهان را در کارنامه دارد در دور اول استراحت کرد و در دور دوم با اقتدار ترزی‌یف، دارنده مدال برنز المپیک پکن از بلغارستان را در 2 تایم و با نتیجه 8 بر یک شکست داده بود. وی در دور سوم هم مقابل تیگی‌یف، نایب قهرمان المپیک 2008 پکن در 2 تایم و با نتیجه 4 بر یک به پیروزی رسید. گودرزی در نیمه‌نهایی نیز در 2 تایم و با نتیجه 4 بر صفر از سد گابور هاتوش، دارنده مدال برنز 2010 جهان از مجارستان گذشت و مقتدارنه گام در فینال گذاشته بود.

صادق گودرزی که مدال برنز 2009 جهان، نقره 2010 و 2011 مسابقات قهرمانی جهان را در کارنامه دارد با این مدال کارنامه افتخاراتش درخشان‌تر از گذشته شد.

مدال‌های برنز این وزن هم به سوسلان تیگی‌یف از ازبکستان و دنیس چارگوش از روسیه رسید./فارس