اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«دهلیز» زن زندانی را از اعدام نجات داد


مهناز افضلی مستندساز سینمای ایران که با این گروه برای جمع آوری دیه همکاری می کند گفت: طی مراسم همت عالی عوامل فیلم "دهلیز" که روز یکشنبه 27 مرداد ماه در ایوان شمس برگزار شد، توانستیم با کمک خیرین مبلغ 50 میلیون دیه مربوط به پرونده یک زندانی زن را پرداخت و رضایت اولیای دم را جلب کنیم تا وی از زندان آزاد شود.

خبرگزاری مهر: مهناز افضلی مستندساز سینمای ایران که با این گروه برای جمع آوری دیه همکاری می کند گفت: طی مراسم همت عالی عوامل فیلم "دهلیز" که روز یکشنبه 27 مرداد ماه در ایوان شمس برگزار شد، توانستیم با کمک خیرین مبلغ 50 میلیون دیه مربوط به پرونده یک زندانی زن را پرداخت و رضایت اولیای دم را جلب کنیم تا وی از زندان آزاد شود.

وی افزود: من به همراه مهتاب کرامتی بازیگر و سفیر حسن نیت یونیسف، بهروز شعیبی کارگردان، نماینده تهیه‌کننده فیلم، خرمشاهی وکیل و خانم حاجی نماینده دادستان این مبلغ را پرداخت کردیم و خوشبختانه با مهربانی اولیای دم توانستیم رضایت آنها را جلب کنیم.

افضلی تاکید کرد: نازنین که محکوم به قصاص بود حال با پرداختن این دیه امکان بازگشت به زندگی را دارد. وی پس از طی مراحل اداری به زودی آزاد می شود.

وی در پایان بیان کرد: همچنین قرار است یک زندانی دیگر را هم آزاد کنیم که کارهای اولیه جمع آوری دیه آغاز شده است و خیرینی نیز تا کنون به ما کمک کرده‌اند. پس از تکمیل این مبلغ و جلب رضایت اولیای دم خبر آزادی وی نیز اعلام خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
زندانی سعودی که ایارنی ها در ان اعدام شدند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نجات یک روز قبل از اعدام زن با کمک همبندش



حالا هم‌بندی زن جوان که نجات جان وی از قصاص را به آزادی خود ترجیح داد، نیازمند یاری خیرین و نیکوکاران است.

  زن جوانی که تنها ۲۴ ساعت برای تهیه ۱۰۰ میلیون تومان و رهایی از قصاص فرصت داشت، با گذشت هم‌بندی‌اش از مبلغی که خیرین برای آزادی او کمک کرده‌ بودند، زندگی دوباره یافت.

به گزارش عصرایران، ماجرا از این قرار بود که 11 سال پیش، دختر جوانی که آن موقع 23 سال داشت و با اصرار و اجبار پدر و مادرش در سن 17 سالگی با مردی 70 ساله ازدواج کرده بود، مرتکب قتل شده بود و حالا پس از گذشت 11 سال از آن حادثه و صدور حکم قصاص و تایید حکم در دیوان عالی کشور، کار به اجرای حکم قصاص رسیده است.
 
به  نوشته تسنیم قرار بود بامداد دیروز (چهارشنبه) در یکی از زندان‌های تهران حکم قصاص این زن جوان اجرا شود و اولیای دم مقتول پس از رفت‌وآمد‌های خانواده قاتل، مددکاران و مسئولان پرونده، دریافت دو برابر مبلغ دیه یعنی 300 میلیون تومان آن هم در کمتر از یک روز را برای گذشت از حکم قصاص شرط کردند و این در حالی بود که خانواده قاتل، توانایی مالی پرداخت این رقم را نداشتند.
 
در نهایت، بامداد امروز، همه چیز برای حکم قصاص آماده شد و زن جوان پای چوبه دار رفت اما در لحظه آخر با تلاش یکی از مددکاران پرونده و کمک خیرین و نیکوکاران، 200 میلیون تومان از 300 میلیون مبلغ پیشنهادی اولیای دم فراهم شد و تنها 100 میلیون تومان باقی ماند تا این دختر جوان از قصاص رهایی یابد.
 
اولیای دم پرونده با اصرار خانواده قاتل و مسئولان پرونده، یک روز دیگر برای تهیه 100 میلیون تومان باقی مانده مهلت دادند تا مرگ و زندگی زن جوان در گروی تامین 100 میلیون تا 24 ساعت آینده باشد.
 
به محض انتشار این خبر، تعدادی از افراد خیر خواستار دریافت شماره حساب برای کمک به این زن جوان شدند و مبالغی را هم در حد وسع خود تهیه و ارسال کردند.
 
 هم‌بندی زن جوان قصه ما در ندامتگاه زنان شهر ری است که به خاطر 300 میلیون تومان بدهی مالی، گرفتار زندان شده است و با رفت‌وآمد‌های بسیار و گرفتن رضایت و تخفیف از تعدادی از شاکیان، رقم بدهی وی به 100 میلیون تومان می‌رسد.
 
یکی از خیرین و نیکوکاران برای کمک به این زن جوان که 6 سال است در زندان به سر می‌برد و از خانواده خود دور افتاده، 80 میلیون تومان کمک می‌کند تا بتواند پس از سال‌ها دوری، به آغوش گرم خانواده خود بازگردد اما این پایان کار نبود و خانمی که از مشکل هم‌بندی خود و فرصت 24 ساعته او برای رهایی از قصاص خبر داشت، با گذشت و ایثار، رقمی که از سوی یکی از خیرین کمک شده بود، برای نجات هم‌بندی‌اش اختصاص می‌دهد.
 
در نهایت با جمع‌آوری 20 میلیون دیگر از سوی خیرین و کمک 80 میلیونی هم‌بندی زن جوان، 100 میلیون تومان باقی مانده فراهم شده و چک این مبلغ برای عرضه به اولیای دم، در اختیار دادسرای امور جنایی قرار گرفته تا تحویل آنها شود.
 
حالا هم‌بندی زن جوان که نجات جان وی از قصاص را به آزادی خود ترجیح داد، نیازمند یاری خیرین و نیکوکاران است.

 

اخبار  حوادث  -  عصر ایران