اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دهلران دمای بالای 50 درجه را رد کرد؟


رئیس اداره هواشناسی شهرستان دهلران گفت: دمای هوای شهر دهلران از ۵۱ درجه سانتیگراد گذشته است.

خبرگزاری مهر: رئیس اداره هواشناسی شهرستان دهلران گفت: دمای هوای شهر دهلران از ۵۱ درجه سانتیگراد گذشته است.

محمد پاریاب گفت: طی روزهای گذشته سامانه جدید گرما وارد این شهرستان شده که روز جمعه دمای هوای شهرستان دهلران به گرمترین میزان خود یعنی ۵۱درجه سانتیگراد رسیده است.

وی اظهار داشت: با توجه به ورود توده گرمسیری پیش بینی می شود که روند افزایش دما در شهرستان دهلران ادامه داشته باشد.

پاریاب گفت: طی ماه گذشته در طول یک هفته دمای هوای این شهرستان بین ۴۸تا ۴۹ درجه سانتیگراد رسید.

وی افزود: طی سه روز گذشته نیز سامانه گرد و غبار شهرستان دهلران را در بر گرفته بود.

مردم خارج نشوند


رئیس شبکه بهداشت درمان شهرستان دهلران گفت: با توجه به شدت گرما مردم برای کارهای غیر ضروری در حد امکان از منزل خارج نشوند.

عبدالصاحب شریفی در گفتگوی اختصاصی با مهر گفت: با توجه به شدت گرما افرادی که روزه گرفته اند در مکانهای با دمای بالا گرما نروند چون باعث افت فشار خواهند شد.

شریفی ضمن توصیه به افراد سالخورده و زنان باردار گفت: کسانی که سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است در اوج گرما بین ساعت ۱۱تا ۱۸عصر از منزل خارج نشوند و خانواده ها در بیرون آوردن کودکان خود دقت کافی داشته باشند.

وی بیان داشت: با توجه به شدت گرما طی روزهای گذشته تعدای از شهروندان دچار گرما زدگی شدن که اقدامات پزشکی نیز در این خصوص انجام شده است.

رئیس شبکه بهداشت درمان دهلران افزود: افرادی که احساس سر گیجه یا افت فشار می کنند حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی بیان داشت: با بالا رفتن دمای هوا در شهرستان تمام مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان دهلران در حالت آماده باش هستند.

شهرستان دهلران در ۲۲۰ کیلومتری مرکز ایلام قرار گرفته و این شهرستان گرمسیری در تابستان بیشتر اوقات دمای ۵۰ درجه را تجربه می کند و یکی از گرم ترین نقاط ایران محسوب می شود.


ویدیو مرتبط :
دمای 50 درجه زیر صفر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کارشناس معروف هواشناسی پاسخ می دهد: صداو سیما اخبار دمای 50 درجه را اعلام نمی‌کند؟



اخبار,اخباراجتماعی,هواشناسی

محمد اصغری، کارشناس هواشناسی گفت: من یک عضو کوچک از سازمان صداوسیما هستم و دوست داشتم پشت صحنه کار ما نیز دیده شود. آدم‌های بزرگی تلاش می‌کنند تا ما دیده شویم. به هر حال بر اساس یک اتفاق من در تست قبول شدم و اینگونه است که چند سالی است مرا تحمل می‌کنید.

اصغری که به برنامه «امشب» آمده بود، افزود: برای اینکه خطاهای هواشناسی کم شود باید پول خرج کرد، باید برای دانشگاهیان هزینه کرد و بر امکانات افزود.

این کارشناس هواشناسی به درخواست علی ضیاء، مجری، گرم‌ترین ساعت روز در ماه مبارک رمضان را اینطور معرفی کرد: ساعت 15 و 30 دقیقه به صورت تقریبی گرم‌ترین ساعت روز است.

اصغری گفت: برخی می‌گویند اخبار دمای 50 درجه را اعلام نمی‌کند چون اگر به این درجه از گرما برسیم باید همه جا تعطیل شود. اما به راستی ما سیاسی نیستیم.

وی در پایان گفت: کسی نمی‌تواند در دمای 50 درجه بیرون بیاید و رفت و آمد در این گرما خیلی سخت است؛ بنابراین دمایی که اعلام می‌کنیم عین واقعیت و مطابق با استانداردهای بین المللی است نه ماشین هموطنان.


 اخبار اجتماعی  - ایسنا